FIA-pravidlá
Moderátoři: Amigo, riderhenry
FIA-pravidlá
Trápi ma jedna vec, viete mi niekto dať link alebo vysvetliť prečo mi tech.komisár povedal, že vraj podla FIA Seat ibiza, ktorého len vonkajšok auta sa podobá na Seat, inak vykuchané a nič tam asi nie je séria, ani motor 1.9TDI(240hp,600Nm) je zaradený do triedy ST do 2000 ako séria a tuning? Zdá sa mi to nespravodlivé, chcem nájsť niečo, aby bol preradený buď do E-špeciály, ale vraj keď nemá klietku nemôže alebo do ST nad 2000, kde asi patrí, lebo vyhráva absolútne časi a zaberá mi miesto v triede, ono to vyzerá, že mi ide len o pohár, ale toto sa pýtajú viacerí. A oni aj tak nemajú nič spoločné vraj s FIA, to by museli byť SAMŠ, teda neviem ako to chodí v týchto kruhoch, ale zaujíma ma to a nielen mňa.Dík za prípadné rady.
Re: FIA-pravidlá
Ježiši zase mi došlo zle z toho jak je to škaredé, každopádne neplatí, že je nepoškodené, v nedelu ho odvážala odťahovka, nie žeby som mu to prial, ale skutočne v našej amatérskej atmo triede nemá čo robit, nechápem, kerý "diplomovaný pánko" z FIA niečo také vymyslel, zaujímavé, že benzínové turbá už majú koeficient ale diesle nie, buď som tupý jak bagandža, ale nejde mi to do hlavy a je to stejne hnusná plečka pred rozpadom, tak sa mi trochu ulavilo.
Re: FIA-pravidlá
plečka ktorá ťa dala dole
Inak čo myslíš tým že tam nič nieje séria? To auto vyzerá byť v rámci pravidiel ak je menený iba podvozok a brzdy. Pokiaľ je to plechové, nemá to odvrtané výstuhy a má to stále sériovú prevodovku tak podľa pravidiel je to úplne v poriadku
to že sú pravidlá(koeficienty) hlúpe je vec druhá....
Inak čo myslíš tým že tam nič nieje séria? To auto vyzerá byť v rámci pravidiel ak je menený iba podvozok a brzdy. Pokiaľ je to plechové, nemá to odvrtané výstuhy a má to stále sériovú prevodovku tak podľa pravidiel je to úplne v poriadku
to že sú pravidlá(koeficienty) hlúpe je vec druhá....
Re: FIA-pravidlá
Ide o to, že to je vlastne špeciál podla môjho amatérskeho názoru, uvidíme ďalej jaké súboje sa zvedú, každopádne musím zlepšiť jazdu, možno nejaký mäkší semislick a nie je možné aby špatná dýmovnica bola lepšia, ešte som len začal, musím sa na to viac zamerať a už sa teším na ďalší závod, je dobré, že ma niečo motivuje, len keby sa na to dalo pozerať
Re: FIA-pravidlá
nie je to špeciál ide o to že TDIčko má väčší výkonový potenciál ako benzínová atmosféra...pretože ten motor je to jediné čo je na tej ibize špeciálne, až sa čudujem či zbytok auta dokáže sekundovať výkonu toho motora.
a kvalitný semislik je základ ak to s pretekaním myslíš vážne
inak sliky niesú v ST povolené?
a kvalitný semislik je základ ak to s pretekaním myslíš vážne
inak sliky niesú v ST povolené?
Re: FIA-pravidlá
me by sppis zajimaly pravidla wtcc - jak je mozny ze vyhava fwd oproti bmw rwd.... vyssi vaha bmw? nutnost udelat auta stejne vyvazeny?
BMW E36 318is M42
ex: Impreza sedan jakoturbo 97 BORO!
Honis kone, jezdis rovne?....
"Don't drive slowly. Drive fast ..." Jezza
ex: Impreza sedan jakoturbo 97 BORO!
Honis kone, jezdis rovne?....
"Don't drive slowly. Drive fast ..." Jezza
Re: FIA-pravidlá
Co je na tom special? Nevidim nic, co by beznych "seriovym" tridam vadilo. Snazit se ho preradit jinam je ubohe...
Wlko: TDi ma vetsi vykonovy potencial?
Wlko: TDi ma vetsi vykonovy potencial?
Re: FIA-pravidlá
na M3M cupe su taketo pravidla pre triedu ST
Skupina ST:
Sériové uzavreté automobily s tuningovými úpravami – podvozok, pneumatiky s homologizáciou “E” , s pôvodným interiérom vrátane plastov a stropnice ( zadne sedačky a sedadlo spolujazdca môžu byť odstránené, ostatné podľa technického preukazu vozidla ), sedadlo vodiča môže byť nahradené “škrupinou”, alebo trubkovou, či inou športovou sedačkou schválenou na bežné použitie. Vozidlo môže mať bezpečnostný rám podľa prílohy “J”, alebo polorám (hlavný oblúk a zadné vzpery). Jeden karosársky diel môže byť nahradený kompozitným materiálom ( nie dvere vodiča ) , brzdy minimálne sériové ( platničky môžu byť nahradené racingovými ). Trieda ST je podmienená tiež doložením TP, EČV, alebo v prípade auta bez EČV kópiou TP. Autá bez TP sa tejto kategórie môžu zúčastniť len po dohode s technickým komisárom a povolením riaditeľa preteku.( sériové, či tuningovo upravené autá sú podľa tejto špecifikácie také, ktoré sa môžu zúčastňovať bežnej cestnej premávky )
Vozidlá triedy ST, ktoré budú mať pneu typu “slick”, budú automaticky zaradené do triedy “E1″, alebo “HE1″, podľa roku výroby.
...pravidla su inac slusne odflaknute, nepise nic, ze vykonovy stav vozidla musi byt totozny s TP....co vacsina pretekov ma silnejsie definovane....chalana na ibize si pamatam zo slalomu, ma tam samozrejme kadeco upravene a chip, ved aj zlomil hned poloos na SK sa amatersky preteka takto, asi sa s tym neda nic robit...podanie protestu je 1000e...to preto, aby kazdy drzal hubu a krok...
...chytil by si ho, keby si chcel, ze pojdete spolu na STK a tam 10000% neprejde, ale zase tazko ho donutis, aby to urobil...nema to podla mna pri amateroch zmysel....tiez s tym nesuhlasim, ma to byt ferove, ale zial ludia su taki aki su....
Skupina ST:
Sériové uzavreté automobily s tuningovými úpravami – podvozok, pneumatiky s homologizáciou “E” , s pôvodným interiérom vrátane plastov a stropnice ( zadne sedačky a sedadlo spolujazdca môžu byť odstránené, ostatné podľa technického preukazu vozidla ), sedadlo vodiča môže byť nahradené “škrupinou”, alebo trubkovou, či inou športovou sedačkou schválenou na bežné použitie. Vozidlo môže mať bezpečnostný rám podľa prílohy “J”, alebo polorám (hlavný oblúk a zadné vzpery). Jeden karosársky diel môže byť nahradený kompozitným materiálom ( nie dvere vodiča ) , brzdy minimálne sériové ( platničky môžu byť nahradené racingovými ). Trieda ST je podmienená tiež doložením TP, EČV, alebo v prípade auta bez EČV kópiou TP. Autá bez TP sa tejto kategórie môžu zúčastniť len po dohode s technickým komisárom a povolením riaditeľa preteku.( sériové, či tuningovo upravené autá sú podľa tejto špecifikácie také, ktoré sa môžu zúčastňovať bežnej cestnej premávky )
Vozidlá triedy ST, ktoré budú mať pneu typu “slick”, budú automaticky zaradené do triedy “E1″, alebo “HE1″, podľa roku výroby.
...pravidla su inac slusne odflaknute, nepise nic, ze vykonovy stav vozidla musi byt totozny s TP....co vacsina pretekov ma silnejsie definovane....chalana na ibize si pamatam zo slalomu, ma tam samozrejme kadeco upravene a chip, ved aj zlomil hned poloos na SK sa amatersky preteka takto, asi sa s tym neda nic robit...podanie protestu je 1000e...to preto, aby kazdy drzal hubu a krok...
...chytil by si ho, keby si chcel, ze pojdete spolu na STK a tam 10000% neprejde, ale zase tazko ho donutis, aby to urobil...nema to podla mna pri amateroch zmysel....tiez s tym nesuhlasim, ma to byt ferove, ale zial ludia su taki aki su....
daily and fun: 10' Mazda 3 MPS II BL
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
Re: FIA-pravidlá
čo sa týka náročnosti v ohľade financií tak určitejagy píše: Wlko: TDi ma vetsi vykonovy potencial?
stačí sa pozrieť do výsledkových listín tá ibiza dávala dole aj STIčka
Re: FIA-pravidlá
[quote="jagy"]Co je na tom special? Nevidim nic, co by beznych "seriovym" tridam vadilo. Snazit se ho preradit jinam je ubohe...
Ked si taký frajer, môžeš niekedy prísť na slalom alebo vrchy, ano zatal som úbohý, ale teda zastávam názor, že ak je tam raz fúkatko, nepatrí do atmo tried. Je to auto postavené za účelom závodiť, moje nie, ale tiež na tom popracujem, ja som nezačal jazdiť za účelom vyhrávania, ale že ma to baví, no a keď už jazdím, tak sa pýtam prečo a snažím sa aj o časy, lebo pre srandu to zase stále nejde. A je rozdiel riskovat rozbitie Seatu a S2k, tak aj jazdím a budem sa tomu teraz trochu venovať.
Ked si taký frajer, môžeš niekedy prísť na slalom alebo vrchy, ano zatal som úbohý, ale teda zastávam názor, že ak je tam raz fúkatko, nepatrí do atmo tried. Je to auto postavené za účelom závodiť, moje nie, ale tiež na tom popracujem, ja som nezačal jazdiť za účelom vyhrávania, ale že ma to baví, no a keď už jazdím, tak sa pýtam prečo a snažím sa aj o časy, lebo pre srandu to zase stále nejde. A je rozdiel riskovat rozbitie Seatu a S2k, tak aj jazdím a budem sa tomu teraz trochu venovať.
Re: FIA-pravidlá
Nekoho pojezdi tdi a ohen na strese
Nicmene asi by mel byt v pravidlech koeficient turbo motoru jak nafta tak diesel. Pokud neni tak je to blby.
Btw auto se vzdycky stavi tak aby v ramci reguli bylo co nejlepsi. Pokud jsou regule tak volne tak je to vec toho daneho podniku.
Jinak ta Ibiza vypada moc pekne
Nicmene asi by mel byt v pravidlech koeficient turbo motoru jak nafta tak diesel. Pokud neni tak je to blby.
Btw auto se vzdycky stavi tak aby v ramci reguli bylo co nejlepsi. Pokud jsou regule tak volne tak je to vec toho daneho podniku.
Jinak ta Ibiza vypada moc pekne
"všichni hazej argumenty jak by jezdili zavody a jezdi v aute se 100hp" Kdyz ona ta felicie vic nema :D
Re: FIA-pravidlá
Nemóžem to strávit, podla mna diesle patria do autobusov, firemných áut, traktorov, golfov ale tváriť sa, že je to športové auto mi pripadá zvrátené, smrdí, dymí, je to vraj karcinogénne atd...
Re: FIA-pravidlá
Ale je to rychly a financne pomerne nenarocnyjančo píše:smrdí, dymí, je to vraj karcinogénne atd...
"všichni hazej argumenty jak by jezdili zavody a jezdi v aute se 100hp" Kdyz ona ta felicie vic nema :D
Re: FIA-pravidlá
+1Michelin píše:Nekoho pojezdi tdi a ohen na strese
:
Re: FIA-pravidlá
...vseobecne triedy podla objemu, pokial to nie je nejaka renomovana sutaz, kde robia realne technicke preberanie pred zavodom, je nespravodliva zalezitost z pohladu auta, lebo objem nie je presnym udajom vyjonovych parametrov auta...pochodil som kadejake amaterske sutaze, vzdy sa nasiel niekto, kto mal kadeco uprave (diesle chip hadam automaticky). ale protest na v amaterskych podmienkach vobec nelaka podavat, proste som s tym nejak zmiereny...aj tak som slaby vodic, bolo by mi to cudne, keby som bol prvy (nejakym zazrakom som par krat bol)....time attack to ma vyriesene aspon tak, ze do triedy si zaradeny podla koeficientu hmotnost/vykon, zial podla TP, ale v pravidlach je presne vymenovane, co mozes mat a co nie ,takze s protestom sa da uspiet, ale realne to nikto nerobi a neurobi....proste na slovensku medzi amatermi je to tak....a vlastne vsade sa podvadza (cyklistika, vychodonemecke chlpate plavkyne )....zial...proste jazdime pre radost...alebo skusit nieco medzinarodnejsie
btw, mi nieco vravte o diesloch....na jednom preteku sme sa stretli v suboji vykuchane clio, infinity FX3.0d!!!! a prelude....neuverite, vymienali sme si pozicie ako sprostucki, nechapal som, ako to SUV ide aj v zakrute a celkovo sme mali co s nim robit, na konci sice jasne ze nebol pred nami, ale sa bavime o mozno sekunde a pol, co bol rozdiel medzi nami...to bol sok...dal dole aj o dost sportovejsie auta a doteraz si to neviem uplne vysvetlit podla specifikacie mal ostat uplne mimo, ale aj v pruznom zrychleni a sprinte na rovinke sa nas drzal v zavese, takze argument, ze genialny vodic vs. my lamy neobstoji...jedine na brzdach bol malilinko slabsi, kua, ved to ma hadam 2 tony...proste zabava ))) a tak to ma byt..
potom bol zavod, kde som mal lepsie casy ako M3 a AMG 55, Lotus...proste je to tak ako to ma byt, treba sa bavit
...a aj chudak Jeremy Clarkson s Jaguarom Type S bol porazeny Sabne Schmitz na Forde Transit na Nürburgring-u...muhaha....
btw, mi nieco vravte o diesloch....na jednom preteku sme sa stretli v suboji vykuchane clio, infinity FX3.0d!!!! a prelude....neuverite, vymienali sme si pozicie ako sprostucki, nechapal som, ako to SUV ide aj v zakrute a celkovo sme mali co s nim robit, na konci sice jasne ze nebol pred nami, ale sa bavime o mozno sekunde a pol, co bol rozdiel medzi nami...to bol sok...dal dole aj o dost sportovejsie auta a doteraz si to neviem uplne vysvetlit podla specifikacie mal ostat uplne mimo, ale aj v pruznom zrychleni a sprinte na rovinke sa nas drzal v zavese, takze argument, ze genialny vodic vs. my lamy neobstoji...jedine na brzdach bol malilinko slabsi, kua, ved to ma hadam 2 tony...proste zabava ))) a tak to ma byt..
potom bol zavod, kde som mal lepsie casy ako M3 a AMG 55, Lotus...proste je to tak ako to ma byt, treba sa bavit
...a aj chudak Jeremy Clarkson s Jaguarom Type S bol porazeny Sabne Schmitz na Forde Transit na Nürburgring-u...muhaha....
daily and fun: 10' Mazda 3 MPS II BL
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
Re: FIA-pravidlá
jsem asi ten nejmíň povolaný co by do toho měl kecat, ale čistou logikou..
pokud to dobře chápu tak v jedné skupině se nachází Honda S2000 s cca 240 hp a upravený Seat Ibiza TDi taky s cca 240 hp. Takže kde je problém?
pokud to dobře chápu tak v jedné skupině se nachází Honda S2000 s cca 240 hp a upravený Seat Ibiza TDi taky s cca 240 hp. Takže kde je problém?
- Trautenberg
- Takumi Fujiwara
- Příspěvky: 698
- Registrován: 21 bře 2012, 20:46
- Bydliště: Brno City
Re: FIA-pravidlá
Mě by zajímalo , co znamená pojem ''sériová převodovka'' .
Když bych měl třeba Civic s D16Z6 a převodovku z např. 1.4 , tak už je to proti pravidlům ? To je trochu na hlavu , ne ?
A k čemu je v autě stropnice ? (teda při závodě , k čemu je)
Když bych měl třeba Civic s D16Z6 a převodovku z např. 1.4 , tak už je to proti pravidlům ? To je trochu na hlavu , ne ?
A k čemu je v autě stropnice ? (teda při závodě , k čemu je)
Toyota Celica AT200 1.8 16v '95
Toyota Celica ST182 2.0 GT '92 - SOLD
Toyota Celica ST202 2.0 GT '95 - Future racecar
BMW E36 318ti 1.9 16v '97 - Low power Stuka-fighter
Škoda Octavia 1.9 TDi '03 - Best car ever
Toyota Celica ST182 2.0 GT '92 - SOLD
Toyota Celica ST202 2.0 GT '95 - Future racecar
BMW E36 318ti 1.9 16v '97 - Low power Stuka-fighter
Škoda Octavia 1.9 TDi '03 - Best car ever
Re: FIA-pravidlá
že to nieje špeciálna pretekárska prevodovka (dogbox, sekvenčná)Trautenberg píše:Mě by zajímalo , co znamená pojem ''sériová převodovka'' .
Když bych měl třeba Civic s D16Z6 a převodovku z např. 1.4 , tak už je to proti pravidlům ? To je trochu na hlavu , ne ?
A k čemu je v autě stropnice ? (teda při závodě , k čemu je)
ak je tá prevodovka z 1,4 kratšia tak asi bude zakázané ale to ti asi nikto nedokáže (čiže to robia skoro všetci)
Re: FIA-pravidlá
zase nie je to take linearne...lebo ked spravis aj zo 150 konoveho auta 700kg vykuchanu bestiu, da dole na trati kadeco...pravidla sa robia preto, aby sa na trati stretavali vyrovnane z hladiska performance vozidla, inak netreba ziadne kategoria, iba cisty freestyle.....priklad je lotus elise 103kw, je v kategorii S2 na okruhu, kym prelude 136 kw je v kategorii S1...a podobne....Greeny píše:jsem asi ten nejmíň povolaný co by do toho měl kecat, ale čistou logikou..
pokud to dobře chápu tak v jedné skupině se nachází Honda S2000 s cca 240 hp a upravený Seat Ibiza TDi taky s cca 240 hp. Takže kde je problém?
okrem toho hlavny problem je, ze su kategorie street/stock, kde by si mal mat neupravene, kde mozes s akykolvek autom zavodit a potom kazda sutaz ma aj kategoriu modified, kde si mozes kuchat a robit upravy ake chces....ta kategoria je o tom, ze ako si ochotny svoje auto dokalicit pre performance...nemali by sa logicky miesat, ved aj preto su zvlast na sutaziach...realne sa to ale robi tak, ze kym mas ECV a nemas ram, si automaticky akoze STOCK....jedine na slicky su citliv, s tymi ta nikde do stock nepustia
...vseobecne viem pochopit frustraciu niekoho, kto si kupi auto, precita si pravidla, snazi sa ich dodrziavat, kupuje drahe diely, fakt to stoji energiu a peniaze a niekto pride s lowcost trikom a je kral...ale proste co je smutne na tom, ze to berem ako samozrejmost...hral som na dedine futbal, uz tam trener spravil zostavu, ako dostal pivo od supera, ked potreboval prehrat, tak aj tak vyzerala zostava...proste klame sa vsade, od dola az po najvyssie sutaze.....minule Vettel vs. Webber, to tiez nebolo uplne koser....
a este ma napadlo, ta sutaz, co Janco jazdi M3M sa predtym volala Tatry-Donau cup, ten isty organizator. Soichi na RX-8 sa priznal na technickej preberacke ze ma KN filter v stock sani!!!!!!!! Preradili ho do upravenych a celu sezonu tam musel odjazdit...na seriovej RX-8...to na ilustraciu, ked vam je cudne preco sa niekto rozculuje, ze vykuchanec jazdi medzi seriovymi...ak si ferovy, tak proste mas handicap....
daily and fun: 10' Mazda 3 MPS II BL
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
Re: FIA-pravidlá
Bych ty amatérský závody tak neprožíval a jezdil to víc pro radost. Když jsem před pár lety jezdil slalom, tak jsem tam se slabou Ibizou s htp taky jezdil v nejsilnější kategorii aut, protože aby to aspoň trochu jelo tak jsem musel vymontovat všechny sedačky a automaticky mě šoupli do kategorie S3. Jsme si vždycky vyhlídl soupeře a snažil se a porovnával časy a bavilo mě to královsky .
Hairdresser car
Re: FIA-pravidlá
daily and fun: 10' Mazda 3 MPS II BL
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/
exfun:
07' Honda Civic Si
01' Mazda MX-5 NBFL 1.8 Sportive
96' Subaru Impreza GT
99' Honda Prelude 2.2 VTI-S 4WS
http://revrats.sk/
https://www.facebook.com/revrats/