Pneu pro street
Moderátoři: Amigo, riderhenry
Pneu pro street
Mám takovou otázku. Jaké pneu volit na street? respektive jak s boènicemi? vysoký profil? nízký profil? rovné boènice nebo boènice vo "V"? Když tak pokukuju po jp autech tak streetové kárky mají vìtšinou vysoké boènice a kola širší jak ráfek? pøedpokládám že vysoké boènicespoleènì s širšími pneu než ráfek pomáhaji tlumit boèní rázi a umožòují lepší grip na špatné vozove jak se na to koukáte? mám ti na mysli nìco jako 215/50 na 6ce ráfku...
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
tak vyska je jedna vec, dulezitou roli hraje i tvrdost bocnice. ja mel japonske potenza RE-01 a typek co je sundaval jak byly srot, tak musi kurvovat snad jeste dnes, stlacil gumy od kraje, upnul to a nedal tam ani paku, znova dolu, znova pomackat a az pak tam dal paku, povesil se na ni a nic ani za boha nemohl bocnici prehodit na vnejsi stranu rafku
Osobne na aute mam 205/50 r16, je to origo rozmer a myslim ze je uplne nej... dost nizky profil na to aby se to nehrnulo po pneu ven z kazde zatacky a dost vysoke na to abych necitil kazdou diru.
na 17" by uz to bylo znatelne tvrdsi a v zatackach bych si moc nepomohl. Myslim ze pri vyberu gum by mel hrat roli i podvozek... kdyz je s#!*, tak ho super gumama nezlepsis, kdyz je paradni, tak spatnyma pneu (rozmer, smes,... ) ho zabijes
Osobne na aute mam 205/50 r16, je to origo rozmer a myslim ze je uplne nej... dost nizky profil na to aby se to nehrnulo po pneu ven z kazde zatacky a dost vysoke na to abych necitil kazdou diru.
na 17" by uz to bylo znatelne tvrdsi a v zatackach bych si moc nepomohl. Myslim ze pri vyberu gum by mel hrat roli i podvozek... kdyz je s#!*, tak ho super gumama nezlepsis, kdyz je paradni, tak spatnyma pneu (rozmer, smes,... ) ho zabijes
- riderhenry
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 13 úno 2008, 20:01
- Bydliště: Kanice
- Kontaktovat uživatele:
- Lukáš 325e
- Příspěvky: 729
- Registrován: 02 bře 2008, 20:37
kdyz si das lepsi podvozek, tak na seriovych gumach ti to fungovat nemusi podle predstav, to same brzdy, nahodis vetsi a origo kola pres to nedas a co pakriderhenry píše:Nic bych neresil, na co mam technicak? Ty sirsi rafky nez guma nechapu, ale treba to nejaky smysl ma...
btw. od tebe bych spis cekal nejakou polemiku na tema neodpruzena hmotnost, doufam ze nebude flame...
jo jenže miata má tunu gt4 je o 50procent tìžší takže potøebuju i širší pneu...Lukáš 325e píše:já mám na miatì 195/50/15 a je to dobrý šiøka mi pøíde dobrá a obouvám toyo T1R nìkdo na nì nadává ale já sem spokojenej
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
- riderhenry
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 13 úno 2008, 20:01
- Bydliště: Kanice
- Kontaktovat uživatele:
vsak lukas pouziva prave rozmer, ktery se na miatu dava, myslim ze snad i nejcasteji...
Tak kdybych kupoval podvozek, tak se zeptam vyrobce, jestli pro to doporucuje jine obuti, nez je v TP, ale proc by ladil podvozek na jine parametry, nez ma zakladni auto? To by mohl ladit pro kazdeho cloveka na planete zvlast... To je jako s olejem - kdyz upravuju motor, zeptam se, jaky bych tam mel lit olej, jinak leju ten, ktery doporucuje vyrobce, akorat si vyberu treba kvalitnejsi znacku, nebo menim driv apod. Jako ja nevim, ale ti lidi, co se tim zivi, asi nebudou uplne tak blbi, nebo jo?
Amigo: To te tim tak poburuju? Priznavam, ze nizka hmotnost, vyztuhy karoserie a odpruzena hmotnost jsou docela moje uchylky, ale u gum to az tak neresim, protoze je pomerne tezke sehnat vahu jednotlivych gum, spis podle zkusenosti, nebo postupneho zkouseni...
Tak kdybych kupoval podvozek, tak se zeptam vyrobce, jestli pro to doporucuje jine obuti, nez je v TP, ale proc by ladil podvozek na jine parametry, nez ma zakladni auto? To by mohl ladit pro kazdeho cloveka na planete zvlast... To je jako s olejem - kdyz upravuju motor, zeptam se, jaky bych tam mel lit olej, jinak leju ten, ktery doporucuje vyrobce, akorat si vyberu treba kvalitnejsi znacku, nebo menim driv apod. Jako ja nevim, ale ti lidi, co se tim zivi, asi nebudou uplne tak blbi, nebo jo?
Amigo: To te tim tak poburuju? Priznavam, ze nizka hmotnost, vyztuhy karoserie a odpruzena hmotnost jsou docela moje uchylky, ale u gum to az tak neresim, protoze je pomerne tezke sehnat vahu jednotlivych gum, spis podle zkusenosti, nebo postupneho zkouseni...
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
no castecne mas pravdu, ale podvozek je jedna vec. Nejeden upgradne i brzdy a tam uz holt neni na vyber a vyrobce brzd ti gumy uz asi nedoporuci...riderhenry píše:Tak kdybych kupoval podvozek, tak se zeptam vyrobce, jestli pro to doporucuje jine obuti, nez je v TP, ale proc by ladil podvozek na jine parametry, nez ma zakladni auto? To by mohl ladit pro kazdeho cloveka na planete zvlast... To je jako s olejem - kdyz upravuju motor, zeptam se, jaky bych tam mel lit olej, jinak leju ten, ktery doporucuje vyrobce, akorat si vyberu treba kvalitnejsi znacku, nebo menim driv apod. Jako ja nevim, ale ti lidi, co se tim zivi, asi nebudou uplne tak blbi, nebo jo?
to v zadnem pripade... bylo to mysleno jako vtip proste jsem si vzpomel ze se to tu nekde resilo a ze jsi u toho byl. opravdu no offenseriderhenry píše:Amigo: To te tim tak poburuju? Priznavam, ze nizka hmotnost, vyztuhy karoserie a odpruzena hmotnost jsou docela moje uchylky, ale u gum to az tak neresim, protoze je pomerne tezke sehnat vahu jednotlivych gum, spis podle zkusenosti, nebo postupneho zkouseni...
Ano ale jak jsem uvedl origo celica moc vhodné pneu na tu váhu nemá... nic ménì na 90% jsem se rozhodl pro 225/50 r15... Obvod kol bude totžný rozdíl bude pouze 1mm èili 1905mm série s novými koly 1904mm i výška boènic bude shodná... pouze styèná plocha bude vìtší...
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
- riderhenry
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 13 úno 2008, 20:01
- Bydliště: Kanice
- Kontaktovat uživatele:
Amigo: jo, na ty brzdy jsem nereagoval, to jsem zepomnel, to je potom problem, no. Ale zase uz i samotne bzrdy budou pravdepodobne o poznani tezsi, takze se o seriovych parametrech neda moc mluvit... No, to by bylo na dlouhou debatu a na to nemam znalosti predevsim...
Ja ti nevim, ale kdyz na to auto (sportovni auto) takove gumy doporucuji... A Celici s timto podvozkem se delali jen s jednim rozmerem pneumatik/kol?
Ja ti nevim, ale kdyz na to auto (sportovni auto) takove gumy doporucuji... A Celici s timto podvozkem se delali jen s jednim rozmerem pneumatik/kol?
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
- speedy_s
- Příspěvky: 2845
- Registrován: 28 dub 2008, 18:25
- Bydliště: Stone District
- Kontaktovat uživatele:
já mám zase ráfek širší než gumu (mám je trochu natáhlý 225/45 na 8" širokym) . Pokud jsou lehce natáhlý tak je to perfektní do zatáèek, minimální pohyb boènic a nehrne se ze zatáèek, ale je to taky poznatelnì tvrdší a nepraktický pokud èasto parkuješ podélnì u chodníku. Osobnì pro street je nejlepší, tak aby boènice byly rovnì pøi vyšším profilu gumy.
Ty boènice jak píšeš do V se používají hlavnì pro "funkèní styl" mùžeš tak zrušit drhnutí napø. o blatníky nebo tlumièe. Staèí se podívat na fotky starých závodních aut, všechny mají "stretched tires" pro minimalizaci "tire flex" v zatáèkách
Ty boènice jak píšeš do V se používají hlavnì pro "funkèní styl" mùžeš tak zrušit drhnutí napø. o blatníky nebo tlumièe. Staèí se podívat na fotky starých závodních aut, všechny mají "stretched tires" pro minimalizaci "tire flex" v zatáèkách
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
Mno já nìkde vyèetl že je lepší mít boènice vyšší a spíše vyboulené protože ta guma pak pak absorbuje kinetickou energii a dokáže tak déle auto podržet... Co se "A"èek týèe tak to prej není dobøe protože guma se neohne nic nepohltí a kolo tak snáze "ustøelí" a nìco na tom možná bude... formule má vysoké boènice jako prase a má taky kola do balónu...
Co se èeliky týèe tak mám dojem žo tohle jedinej rozmìr co se tam papírovì dodává...
Co se èeliky týèe tak mám dojem žo tohle jedinej rozmìr co se tam papírovì dodává...
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
asi jdu s køížkem po funuse, ale tady je odkaz na kalkulaèku na miata.net... zadáš tam origo rozmìr a mùžeš si kombinovat rozmìry ráfku s pneumatikami a vypisuje ti to rozdíl oproti tomu originálu
LINK
LINK
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
- Lukáš 325e
- Příspěvky: 729
- Registrován: 02 bře 2008, 20:37
- riderhenry
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 13 úno 2008, 20:01
- Bydliště: Kanice
- Kontaktovat uživatele:
jj, tahle tabulka uz tady byla...
Jinak nevim o tom, ze by "nekdo, kdo tomu rozumi", pouzival ty "Acka" za ucelem funkcnosti, ale to neberte jako utok nebo tvrzeni, ze nikdo takovy neexistuje. Nadruhou stranu si myslim, ze minimalne co se tyce motoristickych casopisu apod., tak je zazite (coz vyplyva i z testu), ze auto s vetsimi disky a timpadem nizsim profilem ma lepsi jizdni vlastnosti, co se "sportovnosti" tyce, ale horsi (coz je bez debat) co ze komfortu tyce, takze by ty Acka teoreticky fungovat mohly, ale spis bych stejne zustal u klasicke nizkoprofilove gumy bez rozsirovani, osobne...
Jinak nevim o tom, ze by "nekdo, kdo tomu rozumi", pouzival ty "Acka" za ucelem funkcnosti, ale to neberte jako utok nebo tvrzeni, ze nikdo takovy neexistuje. Nadruhou stranu si myslim, ze minimalne co se tyce motoristickych casopisu apod., tak je zazite (coz vyplyva i z testu), ze auto s vetsimi disky a timpadem nizsim profilem ma lepsi jizdni vlastnosti, co se "sportovnosti" tyce, ale horsi (coz je bez debat) co ze komfortu tyce, takze by ty Acka teoreticky fungovat mohly, ale spis bych stejne zustal u klasicke nizkoprofilove gumy bez rozsirovani, osobne...
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
- Dejf
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13 led 2009, 07:04
- Bydliště: Taková malá prdel kousek od Berouna
- Kontaktovat uživatele:
a neni to trochu nesmyslnì zhovadilej rozmìr, 225/45R17 je seriovej rozmìr 300PS autElviiis píše:Mno právì øeším co na celdu... koukal jsem po variacích jako 225/50 r15 225/45 r16 apd...
kolik èelda váží? tak 1300kg? a v tvém pøípadì bude mít tak 250PS max?
když se ti zdá, že je 205 málo, tak bych šel na max. 215
a radši bych volil kvalitnìjší pneu, než zbyteènì rozšiøoval
jinak Integra má seriovì 195/55R15 a funguje to výbornì
ono záleží na co je používáš, nemùžeš øíct, že automaticky je nižši profil lepšíriderhenry píše:Jinak nevim o tom, ze by "nekdo, kdo tomu rozumi", pouzival ty "Acka" za ucelem funkcnosti, ale to neberte jako utok nebo tvrzeni, ze nikdo takovy neexistuje. Nadruhou stranu si myslim, ze minimalne co se tyce motoristickych casopisu apod., tak je zazite (coz vyplyva i z testu), ze auto s vetsimi disky a timpadem nizsim profilem ma lepsi jizdni vlastnosti, co se "sportovnosti" tyce, ale horsi (coz je bez debat) co ze komfortu tyce, takze by ty Acka teoreticky fungovat mohly, ale spis bych stejne zustal u klasicke nizkoprofilove gumy bez rozsirovani, osobne...
to bude platit pro kvalitní cesty nebo okruh, tøeba 35 - 40%
ale na rozbitý okresky bych volil spíš vyšší profil, tøeba 45 - 50 %
nad 50 už bych asi nešel
Honda S2000
Honda FR-V
Honda Jazz
Honda FR-V
Honda Jazz
Mno kuci troufám si øíci že se stále dohadujete výkon celdy bude nìkde okolo 260ps a váží 1400Kg... mnìl jsem kola 215/40 r17... jde o to že 215/50 15nemá stjenej obvod jako tovární pneu a navíc je tyto pneu problém sehnat... co šíøky týèe tak tovární pneu hondy civic 1.8 je 225/45 r17 tkaže to bych moc neøešil...
Co se konfotnosti týèe to je samozøejmnì fakt ale nesouhlasím s tvrzením že vìtší profil pneu má horší pøilnavost proè by auta nárožné na pøilnavost jao nascar formule aps jezdil na takovejch balonech?
Co se konfotnosti týèe to je samozøejmnì fakt ale nesouhlasím s tvrzením že vìtší profil pneu má horší pøilnavost proè by auta nárožné na pøilnavost jao nascar formule aps jezdil na takovejch balonech?
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
- Dejf
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13 led 2009, 07:04
- Bydliště: Taková malá prdel kousek od Berouna
- Kontaktovat uživatele:
to je to teda bestie tìžká
no ono je guma a guma že
nadruhou stranu podívej se na okruhy ( WTCC, GT tøídy atd. ) všechno je na nízkoprofilech
to že vysokej profil funguje u tak specifický vìci jako je formule a nascar neznamená, že bude fungovat i u øeknìme konvenèních pneu a aut
pro naše auta bych vycházel spíš z rally a okruhu cesákù
na asvaltové rally se taky používaj velký kola s malim profilem gumy a nebude to kvùli tomu, že blbì držej
no ono je guma a guma že
nadruhou stranu podívej se na okruhy ( WTCC, GT tøídy atd. ) všechno je na nízkoprofilech
to že vysokej profil funguje u tak specifický vìci jako je formule a nascar neznamená, že bude fungovat i u øeknìme konvenèních pneu a aut
pro naše auta bych vycházel spíš z rally a okruhu cesákù
na asvaltové rally se taky používaj velký kola s malim profilem gumy a nebude to kvùli tomu, že blbì držej
Honda S2000
Honda FR-V
Honda Jazz
Honda FR-V
Honda Jazz
no jo no 3xdiff , masivní nápravy , hodnì tuhá kastle to nìcováží todlecto... nicménì mám lehèí verzi která má šíbr a né klimu... obyè gt4 s klimou je o 60kg težší než carlos ze støešákem...
tohle napsal taaboo o pneu na tf
tohle napsal taaboo o pneu na tf
a totokProc myslis, ze Formula 1, rally anebo Nascar vozy jezdi na balonech? Nizkoprofilove pneumatiky jsou jen nutne zlo v pripade nevyhnutelne nutnosti pouziti vetsich kol, aby se do nich vesly vetsi brzdy.[
pri zachovani stejneho prumeru pneumatiky maji mensi kola vetsi vysku sten pneumatik, coz se po zatizeni odrazi ve zvyseni kontaktni plochy a proto trakce. Vyssi steny pneumatiky take zpravidla lepe absorbuji odstredive sily pri prujezdu zatackama a proto je s nema vuz odolnejsi proti jeho "odtrzeni" (uplne a nahle ztrate trakce). Ono to je podobne privazat stejne zavazi (treba auto anebo treba betonovy blok) na ocelove (= nizkoprofilove pneumatiky) a na gumove lano (= "balony") - a pote s nim zkusit pohnout anebo trhnout za pouziti te same sily. To gumove lano samozrejme cast te energie absorbuje a neprenese na ten objekt. Treba v pripade vozu Formule 1 jsou ty bocni deformace pneumatik ze strany na stranu pri prujezdu zatackama doslova viditelne...
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
jo novej 1.8 má standartnì 225 45 r17 za pøíplatek 18 nebo 19... kámoš si ho koupil k vánocùm...
Mno já hledám ideální kompormis šíøka výška a abych zachoval tovární obvod , cena a zatím mi nejvíce vyplívá 225/50 15... pneu mám vybrané maxis používal jsem je na rovera a jsem s nìmi opravdu spokojenej... hodnì lidí má strach že jsou to èíny ale mají bohaté skušenosti pneu na 4kolky a motorky a vporovnání maxisek jež jsem jezdil proti dunlop sp 9000 musím øíct že mají stejnou tuhost boènic možná trochu tuhší a zároveò mìkší smìs nanejzdìj tolik ale celkem drží a drží i na mokru ale neubejvaj tolik jako Rkové TOYO
EDIT: mùžu mít teï kola momo tuner za smìšné peníze takže bych k tomu šoupnul asi ty... seru navzhled hlavnì a to funguje
Mno já hledám ideální kompormis šíøka výška a abych zachoval tovární obvod , cena a zatím mi nejvíce vyplívá 225/50 15... pneu mám vybrané maxis používal jsem je na rovera a jsem s nìmi opravdu spokojenej... hodnì lidí má strach že jsou to èíny ale mají bohaté skušenosti pneu na 4kolky a motorky a vporovnání maxisek jež jsem jezdil proti dunlop sp 9000 musím øíct že mají stejnou tuhost boènic možná trochu tuhší a zároveò mìkší smìs nanejzdìj tolik ale celkem drží a drží i na mokru ale neubejvaj tolik jako Rkové TOYO
EDIT: mùžu mít teï kola momo tuner za smìšné peníze takže bych k tomu šoupnul asi ty... seru navzhled hlavnì a to funguje
TOYOTA CELICA 4wd TURBO CARLOS SAINZ 1992 153KW = FUNNY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a f TDIcku i kliiimu to ma 81KW = DAILY
- Dejf
- Příspěvky: 820
- Registrován: 13 led 2009, 07:04
- Bydliště: Taková malá prdel kousek od Berouna
- Kontaktovat uživatele:
taky jsem psal, že na naše silnice 45-50% jako idealjagy píše:Civic 1.8 ma 225tky jo? To se mi nejak nezda, kdyz i 7g CTR melo 205. Ale mozne to je.
Ja bych do nejakych nizkoprofilu nechodil. Je sice fajn, ze na tom jezdi treba WTCC, ale to je trosku jinej asfalt, nez ten na bezne silnici.
A taky si myslim, ze vice udela kvalitni pneu nez sirka jako takova.
MOMO jsou docela tìžký bláta, nevidìl bych to jako rozumnou volbuElviiis píše:EDIT: mùžu mít teï kola momo tuner za smìšné peníze takže bych k tomu šoupnul asi ty... seru navzhled hlavnì a to funguje
Honda S2000
Honda FR-V
Honda Jazz
Honda FR-V
Honda Jazz