Pneu pro street
Moderátoři: Amigo, riderhenry
- riderhenry
- Příspěvky: 2452
- Registrován: 13 úno 2008, 20:01
- Bydliště: Kanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu pro street
Dnes jsem úplnou náhodou natrefil na Hankook RS-3 v rozměru 195/50 R15, které byly ještě nedávno v ČR nesehnatelné (pokud se tedy nepletu) a snad se ani nevyráběly... Nějaké reference? Jelikož je RS-2 dle mého vkusu snad úplně ideální guma, tak mě docela zajímají. Byť se dívám spíše po něčem ještě lepivějším (Yokohama AD08 R)
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Re: Pneu pro street
Taky jsem mel za to, ze nejsou v Evrope (donedavna nebyly). Kazdopadne jsem zatim nejvic rozhodnuty take pro AD08R... ma nekdo dlouhodobejsi reference - okresky, okruh, najezd km? Diky
Re: Pneu pro street
Jagy: ja mam este predoslu verziu Advan Neova AD08 /nove su s oznacenim R a zevraj este lepsie/ v rozmere 215/40/17. Mam na nich najazdenych cca 8.000 km, z toho 5x okruh /spolu cca 180 minut/. Auto mam ako vikendovku, takze nejazdim ked je chladno a 99% ked je sucho. Pouzitie vacsinou okresky, okruhy, sem-tam dialnica /iba pri presunoch/...
pre opisanie, co mi vyhovuje: maju tvrde bocnice, super "lepive", perfektna trakcia na suchej vozovke, vyborna stabilita vozidla a co som spozoroval - prekvapivo funguju dobre aj na vode. Na okruhu taktiez velka spokojnost, akurat cca po 3-4 kolach sa maju tendenciu prehriat /ale to moze byt sposobene aj tym, ze nie som "vyjazdeny" - cize zbytocne agresivny styl jazdy/. Za studena nefunguju optimalne /ale to neznamena ze podpriemerne/, potrebuju sa troska zahriat... Po zohriati mozem povedat ze ci uz tym ako "drzia" alebo pocit pri brzdeni je o level vyssie ako napr. pri UHP Bridgestone Potenza RE050A.
Pri tom vsetkom maju dost "masa" na odjazdenie tejto sezony v rovnakom style...
Treba ratat s tym, ze su hlucnejsie a ze ich treba troska zahriat, aby fungovali optimalne... Moja dalsia sada pneu bude urcite opat Advan Neova AD08R
pre opisanie, co mi vyhovuje: maju tvrde bocnice, super "lepive", perfektna trakcia na suchej vozovke, vyborna stabilita vozidla a co som spozoroval - prekvapivo funguju dobre aj na vode. Na okruhu taktiez velka spokojnost, akurat cca po 3-4 kolach sa maju tendenciu prehriat /ale to moze byt sposobene aj tym, ze nie som "vyjazdeny" - cize zbytocne agresivny styl jazdy/. Za studena nefunguju optimalne /ale to neznamena ze podpriemerne/, potrebuju sa troska zahriat... Po zohriati mozem povedat ze ci uz tym ako "drzia" alebo pocit pri brzdeni je o level vyssie ako napr. pri UHP Bridgestone Potenza RE050A.
Pri tom vsetkom maju dost "masa" na odjazdenie tejto sezony v rovnakom style...
Treba ratat s tym, ze su hlucnejsie a ze ich treba troska zahriat, aby fungovali optimalne... Moja dalsia sada pneu bude urcite opat Advan Neova AD08R
Re: Pneu pro street
S tim přehříváním po 3-4 kolech může být způsobeno i zvyšujícím se tlakem. Pokud na okruhu jezdíš stejný tlak jako na silnicích je ho potřeba snížit o 0,2-0,5bar. Protože s rostoucí teplotou pneumatik výrazně roste i tlak, pak není optimální rozložení kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou a je snažší pneumatiku (rozuměj dezén pneumatiky) přehřát.Almeragt píše:Jagy: ja mam este predoslu verziu Advan Neova AD08 /nove su s oznacenim R a zevraj este lepsie/ v rozmere 215/40/17. Mam na nich najazdenych cca 8.000 km, z toho 5x okruh /spolu cca 180 minut/. Auto mam ako vikendovku, takze nejazdim ked je chladno a 99% ked je sucho. Pouzitie vacsinou okresky, okruhy, sem-tam dialnica /iba pri presunoch/...
pre opisanie, co mi vyhovuje: maju tvrde bocnice, super "lepive", perfektna trakcia na suchej vozovke, vyborna stabilita vozidla a co som spozoroval - prekvapivo funguju dobre aj na vode. Na okruhu taktiez velka spokojnost, akurat cca po 3-4 kolach sa maju tendenciu prehriat /ale to moze byt sposobene aj tym, ze nie som "vyjazdeny" - cize zbytocne agresivny styl jazdy/. Za studena nefunguju optimalne /ale to neznamena ze podpriemerne/, potrebuju sa troska zahriat... Po zohriati mozem povedat ze ci uz tym ako "drzia" alebo pocit pri brzdeni je o level vyssie ako napr. pri UHP Bridgestone Potenza RE050A.
Pri tom vsetkom maju dost "masa" na odjazdenie tejto sezony v rovnakom style...
Treba ratat s tym, ze su hlucnejsie a ze ich treba troska zahriat, aby fungovali optimalne... Moja dalsia sada pneu bude urcite opat Advan Neova AD08R
RE050A je už poměrně starší model (stále dobrá pneumatika), ale již je nahrazena pneumatikou S001, která je o něco lepší. Avšak pořád se nejedná o "track day" pneumatiku určenou na občasné návštěvy okruhu, což AD08, AD08R je (pro BS je obdobná pneu např. RE070 dostupná pouze ve 3 rozměrech pro Evropu, nebo BS RE11, nebo pak vyšší level RE11S a ty bohužel pro Evropu nejsou dostupné vůbec).
Re: Pneu pro street
Awatar: pri navsteve okruhu samozrejme znizujem tlak v pneu - jazdil som 1,9 BAR v predu a 2,0 BAR vzadu pri vonkajsej teplote do 20°C... mozno by to chcelo este tlak troska znizit...
Re: Pneu pro street
To už potom je dost individuální a záleží na nastavení auta, jezdeckém stylu apod. Akorát, proč máš vyšší tlak vzadu? Předpokládám, že Almera má rozložení váhy spíš ve prospěch přední nápravy, proto není potřeba mít vyšší tlak vzadu, ale naopak. Nejlépe měřit tlak pro okruh za tepla (narozdíl od toho kdy se měří tlak pro jízdu na silnici). Pro někoho kdo jezdí track days, je dobrý to udělat třeba tak, že zajede 1-3 kola s tlakem, který "odhadne", pak zajet do depa, přefoukat, vrátit se a zjistit chování auta, podle toho se dá upravit ještě následovně tlak, v momentě kdy je člověk spokojený s tlakem/chováním auta, tak po skončení jízd se nechá auto/pneumatiky vychladnout a zapíšeš si hodnoty za studena (tyto hodnoty pak platí pro ten konkrétní okruh a venkovní teplotu - přibližně), ale pomůže to s tím mít na příště "připravené" hodnoty.Almeragt píše:Awatar: pri navsteve okruhu samozrejme znizujem tlak v pneu - jazdil som 1,9 BAR v predu a 2,0 BAR vzadu pri vonkajsej teplote do 20°C... mozno by to chcelo este tlak troska znizit...
Platí to pouze pro jeden okruh z toho důvodů, že každý okruh jinak zatěžuje ("zahřívá") pneumatiky podle konfigurace zatáček, počtu P a L zatáček, převíšení apod.
Akorát pozor u pneu s měkčími bočnicemi je se s nižováním tlaku pak trochu problém, protože pak zas auto ztrácí laterální stabilitu, takže pak člověk nehledá jenom optimální trakci/přilnavost, ale i stabilitu. Tohle je téma na hodně dlouho, jak už jsem psal je to hodně individuální a záleží na pneu, autě, jezdci, konfiguraci okruhu, povrchu, povětrnostních podmínkách apod. Správně nastavit tlak v pneu je skoro jako nastavovat podvozek.
Re: Pneu pro street
Awatar: s nizsim tlakom pneu na zadnej naprave bol "zadok" viac pretacavy a zakruty som isiel bokom. Najlepsie mi "sedi" ak to mam nastavene takto - ze zadna naprava ma o 0,1 BAR vyssi tlak
toto sa moze niekomu hodit:
http://hondaswap.com/threads/adjusting- ... up.326545/
toto sa moze niekomu hodit:
http://hondaswap.com/threads/adjusting- ... up.326545/
Re: Pneu pro street
Jo tak to potom jo, jenom bych k tý tabulce doplnil, že s tim tlakem to funguje jenom v případě, že změna tlaku není přehnaná (např. přední 1,9bar a zadní 3bar), pak je to naopak.Almeragt píše:Awatar: s nizsim tlakom pneu na zadnej naprave bol "zadok" viac pretacavy a zakruty som isiel bokom. Najlepsie mi "sedi" ak to mam nastavene takto - ze zadna naprava ma o 0,1 BAR vyssi tlak
toto sa moze niekomu hodit:
http://hondaswap.com/threads/adjusting- ... up.326545/
Re: Pneu pro street
Almeragt: Diky, ten najezd je absolutne OK, pujdu do nich.
Myslel jsem si to taky a foukaval jsem za studena zadek min, nez predek, ale pak jsem narazil na nastaveni vozu z Clio Cupu:Awatar píše:Akorát, proč máš vyšší tlak vzadu?
Re: Pneu pro street
Ono záleží, jak chceš aby se auto chovalo. Záleží jak máš nastavený podvozek atd. Musíš pak zvolit tlak aby to ladilo se zbytkem.jagy píše:Almeragt: Diky, ten najezd je absolutne OK, pujdu do nich.
Myslel jsem si to taky a foukaval jsem za studena zadek min, nez predek, ale pak jsem narazil na nastaveni vozu z Clio Cupu:
A jak vidíš tak pak za tepla ten rozdíl neni takový, všeobecně je na okruhu jednodušší řešit tlaky za tepla (líp se to odhaduje, nastavuje).
Pro zajímavost na NBR Nordschleife jsou doporučovány všeobecně vyšší tlaky, pneumatiky jsou tam chladnější kvůli dlouhým rovinkám.
Re: Pneu pro street
Ahoj Jagy, nie je za co - a urcite odporucamjagy píše:Almeragt: Diky, ten najezd je absolutne OK, pujdu do nich.
Myslel jsem si to taky a foukaval jsem za studena zadek min, nez predek, ale pak jsem narazil na nastaveni vozu z Clio Cupu:
Ano, raz som to spravil aj ja v nespravnej domienke ze to spravi opak /ze auto bude menej pretacave/. Avsak na okruhu som lietal vacsinu zakrut bokom... Pridal som tlak a bolo to ok. Nastavenie tlaku +0,1 BAR na zadnej naprave mi s tymto nastavenim podvzoku /aj predoslym na TEIN-e/ vyhovuje najviac... Auto je velmi citatelne a pri "prepisknuti" najazdovej rychlosti do zakruty je skor pretacave, ale velmi lahko korigovatelne...
Potom som videl tento clanok a overil som si iba to, co som zazil v praxi...
Re: Pneu pro street
Jasne, tohle je tam primo napsano s tim Ringem. Stejne tak, ze za tepla se ty tlaky "srovnaji". Me slo o to, ze me to vyvedlo z omylu, kdy jsem na FWD napr. s R888 daval za studena predek 1.7baru a zadek 1.6baru s tim, ze vzadu mensi tlak bude mit lepsi trakci/rychleji se ohreje. Pritom to melo byt v podstate naopak (mozna s jeste vetsim rozdilem).Awatar píše:A jak vidíš tak pak za tepla ten rozdíl neni takový, všeobecně je na okruhu jednodušší řešit tlaky za tepla (líp se to odhaduje, nastavuje).
Pro zajímavost na NBR Nordschleife jsou doporučovány všeobecně vyšší tlaky, pneumatiky jsou tam chladnější kvůli dlouhým rovinkám.
Re: Pneu pro street
A zvlášť Toyo R888 jsou hodně choulostivý na tlak a pak následné zahřívání, přehřívání.jagy píše: Jasne, tohle je tam primo napsano s tim Ringem. Stejne tak, ze za tepla se ty tlaky "srovnaji". Me slo o to, ze me to vyvedlo z omylu, kdy jsem na FWD napr. s R888 daval za studena predek 1.7baru a zadek 1.6baru s tim, ze vzadu mensi tlak bude mit lepsi trakci/rychleji se ohreje. Pritom to melo byt v podstate naopak (mozna s jeste vetsim rozdilem).
Re: Pneu pro street
neskusali ste metodu merania teploty na okrajoch a strede pneu? Je to velmi dobry sposob ako najst spravny tlak.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu pro street
neskusali... ale chceli by sme...
jaky teplomer je na to dobry ..??
bars jaky laserovy z ciny ..??
ci je na to nieco special.. . .. .
vsimol som si ze chalani na slalome to dost casto pouzivali..
jaky teplomer je na to dobry ..??
bars jaky laserovy z ciny ..??
ci je na to nieco special.. . .. .
vsimol som si ze chalani na slalome to dost casto pouzivali..
Re: Pneu pro street
laserovy alebo infra,ber taky cenovy stred,inak to zahodis po par dnoch. Vyhoda tejto metody je ze nastavis spravny tlak presne na dany okruh...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu pro street
no ja mam zhruba prehlad o idealnom tlaku na sprinty.. co teda vidno aj na vysledkoch na casomiere...
a aj na dezene ...
ale tu teplotu by som si rad skusil tiez..
a aj na dezene ...
ale tu teplotu by som si rad skusil tiez..
Re: Pneu pro street
Tedka vybiram nejakou gumu pro S13 rozmeru 205/55 r16 na 8" disk.
Prevazne na okresky a normalni jezdeni, obcas czechring.
Ted jsem mel na aute Dunlop FastResponse. Celkem prima gumy, na mokru sedeli pekne ale docela z vyroby nevyvazene.
Zatim mam ve vyberu Toyo Proxes R1-R 205/50 R16 87V. Ale bojim se mokra.
Uniroyal RainSport 3 205/50 R16 87V Na mokru pry dobre ale co za sucha?
Prevazne na okresky a normalni jezdeni, obcas czechring.
Ted jsem mel na aute Dunlop FastResponse. Celkem prima gumy, na mokru sedeli pekne ale docela z vyroby nevyvazene.
Zatim mam ve vyberu Toyo Proxes R1-R 205/50 R16 87V. Ale bojim se mokra.
Uniroyal RainSport 3 205/50 R16 87V Na mokru pry dobre ale co za sucha?
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Re: Pneu pro street
Rainsporty nebrat, prumerna pneu... R1R jsou na mokru ok, pokud se nebavime o stojate vode (lijak). To nebude fungovat zadny semislick... kazdopadne tyto pneu par lidi pouziva napr. na kopcich jako "mokre" pneu.
Re: Pneu pro street
a v porovnání s jinými obyč pneu si ty Rainsporty vedou jak?
Re: Pneu pro street
Prave hledam nejakej rozumnej kompromis.
Poloslicky pri me urovni rizeni naplno nevyuziju a stojatou vodu potkavam. I s Dunlopama jsem si parkrat pripadal, ze ridim motorovy clun a ne auto.
Poloslicky pri me urovni rizeni naplno nevyuziju a stojatou vodu potkavam. I s Dunlopama jsem si parkrat pripadal, ze ridim motorovy clun a ne auto.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Re: Pneu pro street
Jeste jsem narazil na DUNLOP sp sport maxx rt.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Re: Pneu pro street
Woyta: pro Tvé účely bych asi volil R1R, mají 2 slabiny - přehřívání na okruhu a slabší grip oproti pravým semi-slickům, což Tebe asi trápit nebude. Oproti tomu na vodě se chovají solidně (předvídatelně).
Re: Pneu pro street
Prehrivani u me asi nehrozi. Velke okruhy me moc nebavi a na malejch zatim prehrivam jine casti auta.
Tak resim i pouzitelnost v normalnim provozu kde bude auto asi vetsinu casu. To C na mokru trosku strasi.
Ale asi do nich pujdu.
Tak resim i pouzitelnost v normalnim provozu kde bude auto asi vetsinu casu. To C na mokru trosku strasi.
Ale asi do nich pujdu.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Re: Pneu pro street
a dunlop bluresponse? maju dost dobre hodnotenia. ja ich ma 205/60 R16 a pridu mi fajn na bezne cesty aj za mokra. treadwear maju 340