Tak to jsi mě moc nepotěšil ale jsem rád za reakci. Nechci zas koupit nějaké gumy co mě budou štvát
Pneu pro street
Moderátoři: Amigo, riderhenry
Re: Pneu pro street
Na daily v poměru cena výkon zkus buď nějaký Bridgestone RE0xx, nebo Falken FK510, případně Hankook S1 Evo3
Mazda 6 GH 2.5 GTA - ADAKT Stage 1.1 - 135kW (ostřejší S-VT, omez. 7000ot.) + VTS a VAD klapky pryč + CAI + UlterSport + EBC RedStuff
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Pneu pro street
Není to úplně o pneu pro Street, ale myslím si, že to není úplně offtopic, je to popis pneu používaných na autech Apex Nürburg na Nürburgringu (převážně Nordschleife, ale i GP track).
https://youtu.be/-0YWxSGTv78
https://youtu.be/-0YWxSGTv78
Re: Pneu pro street
Ma nekdo realne zkusenosti s tzv. heat cyclingem u novych pneu?
Street K20 Integra DC2_R / 1060kg - 200ps
- BMarcellus
- Příspěvky: 257
- Registrován: 08 dub 2012, 23:25
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pneu pro street
Jak vime,pokazdy gumy (ale i brzdy) funguji lip a dyl,kdyz jsou dobre zajety - projdou mnoha ohratim a zchlazenim,zatacenim bzdenim behem x tis. km a ze zacatku jen s lehkym zatezovanim . Akorat se priznam,ze jsem nevedel,ze to ma jméno a jde to urychlit. Tak diky za info
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Re: Pneu pro street
Rekl bych, ze Infi mysli spis pocet cyklu zahrati, ktere jsou semislicky pojmout, nez zacne jejich vykonnost klesat.
awatar: dobre srovnani. Chtel bych zkusit ty AR-1, ale... cena
awatar: dobre srovnani. Chtel bych zkusit ty AR-1, ale... cena
- BMarcellus
- Příspěvky: 257
- Registrován: 08 dub 2012, 23:25
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pneu pro street
Mozna ano,pise ale o 'novych'. Docetl jsem se neco o spravnym chemickym propojeni gumovy struktury pneumatiky pred maximalnim pouzitim,aby se zachovaly a predcasne nezdegradovaly gumy. Interval mezi ohrevem,uplnym zchladnutim,chemickym procesem a naslednym moznym plnym provozem je 24h. Vic gůgl.
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Re: Pneu pro street
Tak na federal rs-r 595 mam najeto cca 1500 km a je to nejlepší guma na sucho co jsem kdy jezdil. Jsem z nich úplně nadšený. Stopu drží neuvěřitelně.
Na vodě to ale není nic moc a dost hučí.
Na vodě to ale není nic moc a dost hučí.
- BMarcellus
- Příspěvky: 257
- Registrován: 08 dub 2012, 23:25
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Pneu pro street
Tak tak,vzdy neco za neco Preju dalsi hezky svezeni
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol
Re: Pneu pro street
Měl jsem na nich odjeté 3 sezony u daily auta cca 15tkm. Lepší gumu na sucho jsem zatím neměl, jsou trochu hlučnější (šípový vzor) a na mokru jsem nezažil žádnou krizovou situaci. Chce to ale jet s rozumem a ne na krev. Je to holt guma dělaná na suchej grip. Povedlo se mi s nimi dosáhnout v ostré zatáčce přetížení až 1.25G což na Almeru N15 s 1.4 motorem sériovým podvozkem a hmotností 1060Kg není špatný.
Mazda 6 GH 2.5 GTA - ADAKT Stage 1.1 - 135kW (ostřejší S-VT, omez. 7000ot.) + VTS a VAD klapky pryč + CAI + UlterSport + EBC RedStuff
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Pneu pro street
Já do nich asi půjdu, nejradši bych BS RE-71R, ale nesehnatelný a pokud dovoz, tak nesmysl ceny. Pak jsem ještě přemýšlel nad Valino Pergea 08RS - to je hodně zajímavá pneu.
Otázka "Ma nekdo realne zkusenosti s tzv. heat cyclingem u novych pneu?" je celkem obecná a nevím jak na ní úplně odpovědět, než "Ano.".
Jinak co se týká heat cycles, tak to většinou nejde úplně jednoduše schrnout pro všechny pneumatiky univerzálně. Jelikož každá pneu je nastavená pro jiný počet heat cycles s jiným heat peak a s jiným bodem znehodnocení (kdy se začnou bortit vazby ve směsy). Je potřeba také nezapomínat, že v pneumatice je poměrně dost různých vrstev pryže s odlišnými vlastnostmi a potřeba je prohřívat všechny podle toho jak potřebují, aby se pak nestalo, že např. budu mít krásně použitelný dezén a bočnice úplně v háji. U normálních sportovních pneumatik to ani nemá cenu řešit (tam zrovn heat cycling ovlivňuje málo, protože jsou nastaveny na hodně cyklů), u výkonějších pneu pak je třeba nastavovat tlak v pneumatikách na základě opotřebení, díky kterému lze poznat i ideální provozní teplotu směsy a tu udržovat co nejdéle, abychom využili pneu co nejlépe, nechat pneu schladnout pod provozní teplotu je nežádoucí.
příklad extrému - kvalifikační sliky - jsou nastavené na 1-2 teplotních cyklů a pak jejich směs výrazně degraduje (stačí to, protože pneumatika musí zajet kvalifikaci a pak už se nejpravděpodobněji vyhodí), na druhé straně jsou pak např. dodávkové pneumatiky, které jsou nastavené na hromadu teplotních cyklů aby si udrželi vlastnosti výrazně déle, protože i opotřebení je výrazně menší. Nejenom proto se moc nevyplácí jezdit jeté sliky protože nevím kolik toho mají za sebou, jelikož hloubka dezénu neukáže vše. Dá se to měřit tvrdometrem, pokud znám ideální tvrdost dané směsy.
Tohle téma, je na hrozně dlouho a víceméně se ani netýká "pneu pro street".
Re: Pneu pro street
Pokračování videa o pneu, tentokrát o tlacích:
https://youtu.be/Xed03bqAoQQ
https://youtu.be/Xed03bqAoQQ
Re: Pneu pro street
já jsem koupil S005, ale nenašel jsem o nich žádné info. Nevím mezi jaké pneu je zařadit.
https://t.me/pump_upp
Re: Pneu pro street
Diky za reakci. Jasne, blbe jsem se zeptal. Evidente zkusenost ma kazdy kdo ma auto a gumy
Spise me prekvapilo, ze v USA se to docela dost resi, nektere obchody dokonce prodavaji pneu jako "heat-cycled" tedy uz zajete na stroji (ale to uz vlastne ani nejsou semi, ale tzv. "R-compound tires" s DOTkou). Po sto letech kupuji nove gumy (zrovna AR-1), tak bych z nich chtel vymacknout maximum a spravne je zajet. Ale z toho co pises chapu, ze vzhledem k vysimu poctu heat cycles u AR-1 se k nim staci chovat zcela standardne, tedy korigovat tlak a sledovat teploty, po jizde nechat 24h.
Street K20 Integra DC2_R / 1060kg - 200ps
Re: Pneu pro street
Není vůbec zač. "Zajeté" pneumatiky bych asi nekupoval, protože ty pak rychleji stárnou, než úplně nové pneumatiky, záleží pak kde je skladují apod. To se asi vyplatí jen pro nějaké tipy závodů, kde není trénink, nebo je hodně málo času a je to potřeba vyřešit kompromisem.infinity píše: ↑16 čer 2020, 08:25Diky za reakci. Jasne, blbe jsem se zeptal. Evidente zkusenost ma kazdy kdo ma auto a gumy
Spise me prekvapilo, ze v USA se to docela dost resi, nektere obchody dokonce prodavaji pneu jako "heat-cycled" tedy uz zajete na stroji (ale to uz vlastne ani nejsou semi, ale tzv. "R-compound tires" s DOTkou). Po sto letech kupuji nove gumy (zrovna AR-1), tak bych z nich chtel vymacknout maximum a spravne je zajet. Ale z toho co pises chapu, ze vzhledem k vysimu poctu heat cycles u AR-1 se k nim staci chovat zcela standardne, tedy korigovat tlak a sledovat teploty, po jizde nechat 24h.
Při zajíždění pneumatik není třeba nechávat je schladnout 24h, stačí do nich postupně dostat teplo (lepší pozvolna, při agresivnějším zajíždění se neprohřejí tak rovnoměrně a zbytečně přijdeš o část dezénu), v momentě kdy budou zahřáté na provozní teplotu tak na nich chvilku jet opatrně, aby se z pneumatik uvolnili všechny konzervační příměsy a narušila se vrchní vrstva pneumatiky. No a pak už můžeš na nich jet jak chceš. Schladnutím a čekáním zbytečně přijdeš o jeden teplotní cyklus a nic nezískáš.
U pneumatik jako AR-1 musíš akorát brát ohled na to, že jejich provozní teplota je výš než u klasických pneumatik, takže po městě se zajíždějí špatně, ale na okreskách, nebo na dálnici bez provozu se to dá v pohodě, jenom budeš zrychlovat a zpomalovat, tim jim předáš teplo.
Re: Pneu pro street
S005 je konkurent např. Michelin PS4
je to nová pneumatika, která se objevila na trhu zatím jenom díky OE trhu a teprve bude mít premiéru.
Re: Pneu pro street
Jezdím AR-1 druhou sezonu. Letos již s unibaly a doladěným setupem a zážitek je ultimátní, limity se posunuly tak, že je na silnici nechci znovu hledat
Je to již real semi, ne pneu pro street.
Kupuju na pneuleader napodzim/zima za rozumné ceny.
Je to již real semi, ne pneu pro street.
Kupuju na pneuleader napodzim/zima za rozumné ceny.
Honda S2000
Re: Pneu pro street
Pokud by někdo uvažoval o ultimatní gumě a měl štěstí s příslušným rozměrem
Re: Pneu pro street
Ahoj, má někdo reálné zkušenosti jaký je rozdíl mezi osvědčenými Hankook Ventus V12 Evo 2 a novějšími Ventus S1 Evo 3?
Tak nějak přemýšlím, že letos ještě dám nové letní před cestou dovolenou do Rakouska a nevím zda má cenu zkoušet ty S1 Evo 3.
Dle Hankook stránek jsou S1 Evo 3 lepší do mokra aj sucha plus mají lepší/novější složení a strukturu.
EDIT: Tak jsem do S1 Evo 3 šel, aktuálně najeto asi 2000km, volil jsem oproti V12 Evo 2 skrze novější design a rychlejší dodací lhůtu, protože jsem je potřeboval rychle. Projel jsem s nimi asi 1700 km v Rakousku, Hochalpenstrasse a musím říct, že drží moc pěkně aj za mokra. Mají měkčí bočnici oproti RE070, ale není to až tak na škodu. Sice je při ostřejší jízdě patrnější naklánění, ale na daily to zase vyváží větší komfort.
Takže pokud o nich někdo uvažuje, tak běžte do nich, jsou fajn.
Tak nějak přemýšlím, že letos ještě dám nové letní před cestou dovolenou do Rakouska a nevím zda má cenu zkoušet ty S1 Evo 3.
Dle Hankook stránek jsou S1 Evo 3 lepší do mokra aj sucha plus mají lepší/novější složení a strukturu.
EDIT: Tak jsem do S1 Evo 3 šel, aktuálně najeto asi 2000km, volil jsem oproti V12 Evo 2 skrze novější design a rychlejší dodací lhůtu, protože jsem je potřeboval rychle. Projel jsem s nimi asi 1700 km v Rakousku, Hochalpenstrasse a musím říct, že drží moc pěkně aj za mokra. Mají měkčí bočnici oproti RE070, ale není to až tak na škodu. Sice je při ostřejší jízdě patrnější naklánění, ale na daily to zase vyváží větší komfort.
Takže pokud o nich někdo uvažuje, tak běžte do nich, jsou fajn.
1995 - Honda Civic EG4 M/T - SOLD
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY
flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY
flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)
Re: Pneu pro street
Po tom co som mal minuly tyzden pozicany Megane RS Trophy 300 - obute na priplatkovych diskoch Fuji ligh a pneu Potenza S007 RS, som hladal ci sa ta guma bude dat kupit aj nasledne ako aftetmarket. Na stranke Bridgestone som nasiel len Potenza S007A. Na webe su vsak bezne dostupne aj S007 RS a samotny Megane Trophy ma este pred pismenami RS znak Renault Sport. Auto na tych pneu fungovalo neskutocne dobreAwatar píše: ↑19 kvě 2016, 13:38Moje oblíbená, škoda jenom, že jedinej použitelnej rozměr v Evropě je 225/45R17 - specifikace pro STi (pak jde ještě koupit pro GT-R a LFA Nürburgring edition - normální LFA má S001). Specifikace pro S2000 v Evropě koupit nejde (215/45 R17 a 245/40 R17). Ta STi specifikace už je "evo 2", která není tak ultimativní jako "evo 1", ale zase najede víc km. Na okruhu to chce najít správný tlak jinak začnou trochu klouzat, ale je to cítit progresivně, takže se na to dá zareagovat.
Od letošního roku je v nabídce ještě Bridgestone S007, zatím jenom ve 20" rozměrech, ale měli bychom se dočkat i menších rozměrů, jakmile budou v 19" tak je vyzkoušim. No a za pár let by se u nás mohla objevit i RE003.
Re: Pneu pro street
Hodne lidi si ted chvali Bridgestone Potenza Sport jako dobrou UHP na kazdy den. Smesna je predevsim cena: 225/40 R18 za cca 2000 kc.
Potenza RE070 se jiz nevyrabi, tak by to mohla byt slusna nahrada a je ve vice zajimavych rozmerech.
Potenza RE070 se jiz nevyrabi, tak by to mohla byt slusna nahrada a je ve vice zajimavych rozmerech.
Re: Pneu pro street
Ta S007 RS by mohla byt lacnejsou alternativou k Michelin PS Cup2 (aj ked Cup2 je o nieco lepsie hodnotena) ale podla chovania je minimalne na urovni starsieho modelu Yokohama AD08R, ktory bol nahradeny uz nie moc podarenou eko gumou AD08RS
Ta Potenza Sport stoji v rozmere 245/35/19 cca to iste co ta S007 RS
Ta Potenza Sport stoji v rozmere 245/35/19 cca to iste co ta S007 RS
Re: Pneu pro street
tip na "hravejsi" malo gripovou pneu na kompresove BRZ? kola 17x9. neco v rozmeru 235/45, 245/40. na okruh mam semi a na okresku bych chtel neco s mensim gripem na zabavu, powerslidy. nejlepe tuzsi bocnice a citelny prechod do smyku. neco jako oem "klouzava" primacy hp. maji smysl tyhle "shitky" s malym/mensim gripem anebo to nema cenu na sportovni auto davat a vzit seriozni UHP? Ve 245/40 17 je nabídka omezena. PS4, Potenza Sport, Advan Sport V105...
Re: Pneu pro street
Tak záleží v jakých rychlostech se budeš chtít bavit. A taky jestli ti nevadí chybějící "cool faktor" obyčejných pneu. Vidím jenom problém v tom požadavku na tvrdé bočnice, kde ty "klouzavější" pneu dnes kvůli valivému odporu mají vesměs všechny měkké bočnice. Pak je možnost levných pneu, kde je risk skokové ztráty přilnaovsti. Dobré zkušenosti s pneu na okresky mám s Nokian Powerproof, pozvolná ztráta gripu, excelentní na vodě, slušné bočnice a to za rozumnou cenu, jenom nevím jak na tom budou s dostupností, jelikož se vyráběli v Rusku. Jenom mizejí trochu rychleji, než konkurence, ale není nic strašnýho.Marbo píše: ↑18 říj 2022, 12:55tip na "hravejsi" malo gripovou pneu na kompresove BRZ? kola 17x9. neco v rozmeru 235/45, 245/40. na okruh mam semi a na okresku bych chtel neco s mensim gripem na zabavu, powerslidy. nejlepe tuzsi bocnice a citelny prechod do smyku. neco jako oem "klouzava" primacy hp. maji smysl tyhle "shitky" s malym/mensim gripem anebo to nema cenu na sportovni auto davat a vzit seriozni UHP? Ve 245/40 17 je nabídka omezena. PS4, Potenza Sport, Advan Sport V105...
Re: Pneu pro street
diky moc za tip. od puvodniho majitele nyni jezdim 245/40 17 Hankook V12. v zatackach projizdenych na dvojku to jde hezky poslat bokem (grip na moje potreby mi vyhovuje u V12 a i ta jejich bocnice celkem jde, jinak hankooku moc nefandim, kdysi jsem mel s1evo2 a ten necitelny prechod do smyku mi hodne vadil, V12 funguje lepe, ale...). chci se sklouznut na "dvojku" a zatacky (cista stopa) v rychlostech 60-120. na 350z jsem jezdil druhou generaci pzero verze sport (za me super uhp) a na drifty poridil dunlop sport 01, dunlop na suchu mel grip jak pzero na mokru, dostupna pretacivost na dunlopech me hodne bavila, ale mekka bocnice dunlopu ve vyssich rychlostech byla hrozna. dunlopy na kravin skvely, ale na svezeni to nebylo (ve 100 v zatacce se zadek auta na mekke bocnici tak zavlnil, nepouzitelny). pokud Nokian Powerproof ma vyrazne mene gripu nez ps4, pzero sport atd. a zaroven i na svezeni je to pouzitelny, tak bych je zkusil ve 235/45 17. jenom po zkusenosti pzero vs dunlop jsem opatrny dat "shitky" na auto misto hodne slusne uhp. Grip/bocnice Hankook V12 vs Nokian Powerproof, co mohu ocekavat?Awatar píše: ↑21 říj 2022, 16:50Tak záleží v jakých rychlostech se budeš chtít bavit. A taky jestli ti nevadí chybějící "cool faktor" obyčejných pneu. Vidím jenom problém v tom požadavku na tvrdé bočnice, kde ty "klouzavější" pneu dnes kvůli valivému odporu mají vesměs všechny měkké bočnice. Pak je možnost levných pneu, kde je risk skokové ztráty přilnaovsti. Dobré zkušenosti s pneu na okresky mám s Nokian Powerproof, pozvolná ztráta gripu, excelentní na vodě, slušné bočnice a to za rozumnou cenu, jenom nevím jak na tom budou s dostupností, jelikož se vyráběli v Rusku. Jenom mizejí trochu rychleji, než konkurence, ale není nic strašnýho.