Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

predstavte svoje auto ostatnim!

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 07 dub 2020, 07:56

Píše se rok 1971, a legendární Hakosuka nezastavitelně drtí konkurenci na japonských okruzích, kde již získala 49 vítězství v řadě. Nastává den závodu Fuji 500, a všichni v chladném prosincovém vzduchu cítí padesáté vítězství Nissanu. Do závodu startuje také Mazda se svou žhavou novinku RX-3. Nissan nenechává nic náhodě, a do závodu nasazuje hned 8 Skylinů.

Avšak štěstí moc něpřeje, a důsledkem poruch a kolizí se jejich počty rychle ztenčují. Mazda ukazuje svůj potenciál hned od začátku, a RX-3 spolu se dvěmi staršími RX-2 konkuruje v popředí Nissanům. V druhé polovině závodu se obě RX-2 propadají níže startovním polem, zatímco na špici se schyluje k souboji RX-3 vs. Skyline. Atmosféra houstne, když tu pouhé 4 kola před cílem Mazda ohne tyčku řízení, a sjíždí do boxů… nikdo už nepochybuje o padesátém vítězství Hakoskuky.

Pokud se však její řidič smál smůle Mazdy, dostává okamžitou tvrdou facku od karmy, když mu najednou vybuchuje přední pneumatika, tudíž je nucen další kolo také sjet do boxů, kde mechanici objevují navíc poškození zavěšení od vybuchlé pneumatiky. Nastává závod mechaniků. Tým Mazdy je rychlejší, řev rotačního motoru prořízne boxovou uličku, a Mazda se žene dohnat vzniklou ztrátu. Sen o půl stém vítězství se právě rozplynul… Mazda tak ukončuje dominanci Hakosuky, a následující sezona 1972 je plná úchvatných soubojů těchto dvou japonských legend napříč okruhy nejen v Japonsku.

Obrázek

Mazda RX-3 se vyráběla v letech 1971 až 1978 ve třech karosářských variantách: sedan, kombi a coupé. A právě díky tomu, že bylo kupéčko prodejně nejúspěšnější, rozhodla se automobilka jít více sportovním směrem, a přímým nástupcem RX-3 se poté stala Mazda RX-7 první generace. Pokud si zákazník přál místo wankelu pod kapotou klasický pístový motor, jmenoval se pak model 818 namísto RX-3, karoserie byla stejná, lišily se pouze přední a zadní světla, interiér a pár drobností.

Moje Mazda sjela z linky právě jako 818. Najít v evropské inzerci kupéčko RX-3 nebo 818 je takřka nadlidský úkol, natož pokud nemá být úplně zrezlé. V Evropě jsou extrémně vzácné, raritek jako jsou třeba R32, R33, R34 Skyline tady jezdí mnohem více. Největší komunita okolo těchto vozů je dnes v Austrálii, na Novém Zélandu, v USA, a taky něco v Mexiku a Portoriku. V Austrálii jsou také nejcennější, nadšenci za ně dávají šílené peníze, a jsou schopní je kupovat a dovážet i z Evropy. Moje pochází ze Švédska, odkud ji koupil nadšenec z Dánska, a od něj pak já. Klíčovým dodatkem pro zaplacení nemalé sumy za tento vůz bylo, že má veškeré díly potřebné na konverzi na plnohodnotnou RX-3, a dá je spolu s vozem.

S prodejcem byla od začátku perfektní komunikace, a velmi rychle se ukázalo, že je to také naprostý rotary blázen. Za ty roky dokázal nashromáždit 4 RX-3/818, plnou stodolu dílů, a nespočet Wankelů. Mimo to měl zrovna doma 20B Cosmo, které zrovna servisuje zákazníkovi nebo vlastní projekt Fiat Uno, do kterého staví 800hp 13B, aby ovládl evropské sprinty předokolek (!!!) Lepšího prodejce jsem si ani nemohl přát.
Na místě mi z vlastní iniciativy pomohl najít ty nejlepší z jeho dílů a já jel spokojeně domů se všemi poklady.

81.jpg

Plány:
- Opravit pár věcí na kastli, uvést všechny funkční záležitosti do provozuschopného stavu
- Dostat auto na značky
- Rebuildovat a naportovat Wankel -> swap
- Užívat si srazy a vyjížďky
- Pěkné kola, decentní doplňky inspirované dobovými okruhovkami


IMG_20200402_210215_247.jpg
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
DjRaspby
Příspěvky: 723
Registrován: 07 kvě 2013, 18:04

Re: Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od DjRaspby » 07 dub 2020, 07:57

No to jsem zvědavý jak to dopadne...velmi zajímavá raritka. Držím palce :)

Uživatelský avatar
Winie
Příspěvky: 1815
Registrován: 08 úno 2009, 11:38
Bydliště: Litoměřice

Re: Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Winie » 07 dub 2020, 11:20

Hezké čtení, těším se na další updaty :-)
Obrázek

ZXman
Příspěvky: 1030
Registrován: 09 pro 2008, 19:04

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od ZXman » 07 dub 2020, 22:00

Pěkné auto, hlavně se ti povedlo dobře koupit, jen jestli budeš mít čas dělat na všech mazdách, u tohoto je to ale jedno, jen zraje na ceně.
Ještě opravím že r32 až r34 tu jezdí hodně ale neodpovídá to RX3, to by tu muselo jezdit hodně Hakosuk.
RX7 je v evropě víc než R32-34.
https://t.me/pump_upp

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 12 dub 2020, 10:42

ZXman: s časem je to teď o něco lepší, v práci nás poslali na 60% platu domů a cestovat nikam nemůžeš, takže jsem teď neustále v garáži :)


Základem každého projektu je podle mě mít v pořádku kastli. Tato je na tom velmi dobře, ale samozřejmě se za těch 43 let pár slabších míst najde. Práci jsem si rozplánoval na jednotlivé etapy, a poněkud netradičně začal interiérem. Proč? Protože Mazda 818 má interiér hnědý, podle mě ne moc pěkný, a navíc byl různě poškozený. Mazda RX-3 má interiér černý, a je to úplně jiné kafe :) Odstrojil jsem ho tedy úplně komplet pryč, až všude zbyly jen holé plechy a pár kabelů, a začal s opravami míst, ke kterým je přístup zevnitř, a stejně by tedy musel interiér ven, tak ať to nemusím zbytečně dělat víckrát.

DSC_1811 – kopie.JPG
Na většině míst byla pouze povrchovka, skrz byly pouze dvě díry velikosti desetikoruny v podlaze za předními koly, tato místa jsem tedy důsledně prověřil šroubovákem, díry se začaly zvětšovat a objevovat na dalších místech, a protože byla okolo povrchová koroze už hlubší, navíc místo již jednou nehezky dělané (naprase dva plechy přes sebe), rovnou jsem to vyřezal celé ve větší délce.
DSC_1835 – kopie.JPG
Přidalo se ještě pár míst pod palubkou, kde již koroze ztenčila plechy na tloušťku papíru, tak jsem je taky vyřezal, a následně si všude obkreslil šablony pro výrobu záplat.
DSC_1932 – kopie.JPG
Kamarád mi následně natvarované zálpaty přivařil, zabrousil jsem sváry pokud možno aby nešly ani vidět, a nanesl více vrstev antikorozního základu. Vnitřní část vozu byla připravena pro nový interiér :)
DSC_1947.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

ZXman
Příspěvky: 1030
Registrován: 09 pro 2008, 19:04

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od ZXman » 12 dub 2020, 23:09

Kastle není špatná na ty roky.
https://t.me/pump_upp

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Tom_ » 13 dub 2020, 10:39

Pekne, kastle je hodne v dobrem stavu. Kolik mas aktualne rozdelanych aut a kolik hotovych? :D :smt003

Uživatelský avatar
speedy_s
Příspěvky: 2845
Registrován: 28 dub 2008, 18:25
Bydliště: Stone District
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od speedy_s » 13 dub 2020, 16:56

držim palce, také mě lákala/láká 818 a udělat to samé.. třeba jednou :D
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 13 dub 2020, 20:27

dík, speedy nebo i taková RX-4 je hrozně krásný stroj ;)

Tome, aktuálně 4 auta v různém stádiu rozdělání...a hotové? Žádný projekt přeci není nikdy hotový! :lol:
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Tom_ » 14 dub 2020, 09:33

To mas pravdu, projekt neni nikdy hotov :smt003 :smt003 :lol: No 4 to je slusna porce, tak hlavne at to jde pekne od ruky at si to muzes uzit i na ceste :smt003

Uživatelský avatar
speedy_s
Příspěvky: 2845
Registrován: 28 dub 2008, 18:25
Bydliště: Stone District
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od speedy_s » 15 dub 2020, 07:33

Wanix píše:
13 dub 2020, 20:27
dík, speedy nebo i taková RX-4 je hrozně krásný stroj ;)
rx-4 je hezká, ale sedanová RX-3 je taková správná :D
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S

petan_250
Příspěvky: 1038
Registrován: 23 led 2010, 15:45

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od petan_250 » 17 dub 2020, 19:30

davej davej, bavi mne sledovat tyhle projekty od zakladu
Kdo je za nami? Kdo je pred nami? Tyto otazky blednou ve srovnani, kdo je v nas .... ?
Obrázek

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 22 dub 2020, 10:40

pojďme na to!

Jak jsem již psal, původní interiér byl hnědý, někomu se to může líbit, k veteránovi to docela sedí, ale já chci jít cestou mírných úprav, navíc protože do RX-3 patří černý interiér, tak není o čem diskutovat.
80279719_2759937290731150_1258786968074977280_n.jpg
Rseats.jpg
Kompletní RX-3 černý interiér se roky válel ve stodole na policích a tak podle toho vypadal...bylo tedy zapotřebí vše důkladně vyčistit, vylufovat, ošetřit a oživit
DSC_0098.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0076.JPG
Všechno jsem si natahal na byt, a během večerů věnoval všem částem patřičnou péči jakou si zaslouží, až bylo po několika týdnech vše zase krásné a připravené na namontování do vozu...a protože mi to tady nechce dovolit vložit víc než 5 fotek tak pokračování příběhu příště ;)
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 29 dub 2020, 10:09

pokoj se naplnil připravenými díly, takže zbývalo jen přesunout je a namontovat
DSC_0068 (2).JPG
DSC_1741.JPG
Pro kompletní interiér mi chyběl ještě koberec. Naštěstí se dá koupit nový, ovšem samozřejmě z Austrálie, takže náklady na poštovné takto objemné a těžké zásilky nejsou malé. Sladkou tečkou je pak jako vždy finále na Poště 120 v Praze a milované zaplacení cla a dph ze součtu ceny věci a poštovného, ale to tady určitě většina z Vás zná...mrdky jedny celnické, jak já je hrozně moc nenávidím :smt013 :smt013
Na koberec jsem se velmi těšil, bohužel však přišlo hořké zklamání. V popisu výrobku sice stálo, že je to "Doma Dodělej", nicméně úprav na tom bylo teda potřeba výrazně víc než jsem čekal, moc to nesedělo, a z výsledku žádnou radost nemám. Vědět tohle dopředu, tak nemusím čekat několik týdnů, a za zlomek ceny tady koupím koberec na metráž a skončím s podobným výsledkem...no chybami se člověk učí.
koberec.JPG
Konečně jsem tedy měl vše potřebné, a mohl začít skládat. Nejprve bylo potřeba nalepit zpět izolaci na střechu, pak jsem nasadil stropnici, položil koberec, pokračoval krycími lištami, palubkou, sedačky, budíky, středová konzole, tapce...celkově pěkná práce, ze které má člověk radost jak to roste před očima :)
DSC_1928.JPG
DSC_1955.JPG
Snažil jsem se pak vyfotit nějak finální výsledek, ale zjistil jsem že vyfotit úplně černý interiér je mnohem těžší, než jsem čekal, furt nějaký problém se světlem, kterého je moc nebo málo nebo z blbé strany...no budu muset pořešit nějakou lepší techniku než je starý mobil v kapse :D

A příště se podíváme pod kapotu!
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 31 kvě 2020, 21:25

Dříve než bude připraven Wankel na implementaci do vozu, chtěl jsem trochu rozjezdit auto se současným pístovým motorem. Předchozí majitel tvrdil že jej nikdy nezkoušel ani nastartovat a to auto vlastnil více než 6 let...

Začal jsem tedy s inspekcí. Nejprve jsem vyšrouboval a prohlédl svíčky, vtipné bylo že každá vykazovala jiné nedokonalosti spalování :D

DSC_1782.JPG

Očistil jsem je a prozatím vrátil zpět. Poté jsem zkontroloval a multimetrem proměřil zapalovací kabely - ty nevykazovaly žádné nestandartní vlastnosti. Následně jsem sundal ventildekl a zkontroloval stav vaček a rozvodů.

DSC_1767.JPG

Vačka nevydřená, vahadla nevylámané, nic nebylo orezlé, takže první dojem dobrý, jen se mi moc nelíbila ta nasvětlalá barva oleje. No uvidíme, nasadil jsem na kliku ořech a ráčnu, a zkusil opatrně otočit motorem. Vše šlo bez problému, odpor přiměřený tomu co by člověk čekal od zdravé komprese, valvetrain chodil pěkně. Pokračujem dál! Zadekloval jsem zpět motor, provedl výměnu oleje a filtu, opět pozitivně překvapen, že v oleji nebyla voda ani jakýkoli neobvyklý fekál. Dále jsem vyměnil chladicí kapalinu, a pokračoval k palivové soustavě. Byl pro mě dost nezvyk zjistit, že auto nemá elektrickou benzínovou pumpu, ale jen mechanickou. Dále jsem zjistil, že palivová nádrž je tak ze 3/4 plná, takže nemám do čeho všechen starý benzín odčerpat. Nevadí, zůstane zatím tam, a oživování proběhne napojením paliva z kanystru. Vyměnil jsem palivový filtr za nový, hadičky zatím nenapojoval, připojil baterku a šel zkusit jestli se vůbec vysune startér. Startér točí motorem! Výborně, takže teď zjistit jestli i jde jiskra. Fajfka vycvaknuta, jisrku hází! Je načase zkusit jestli to zvládne i ve spalovací komoře - sundal jsem dekl i flitr, a zkoumal karburátor. Nebyl v něm žádný bordel, a nevykazoval žádné známky poškození. Propojil jsem ho s kanystrem, zkusil nasát do hadičky benzín, a hledal nějaký sprej, kterým trochu pomůžeme startování. Po ruku padnul čistič brzd. Chvilku jsme točili, ale motoru se naskočit nechtělo...čistič brzd tomu očividně nechutná :D Po troše hledání jsem ale našel kontaktol, a v ten jsem měl mnohem větší naděje, protože už jsme na něj nastartovali v garáži jiný motor, který ležel jen tak na zemi mimo auto. A skutečně, s touto zázračnou kapalinou šlo vše mnohem lépe, výsledek můžete dokonce i shlédnout ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Ei4Gz08RKZs

Radost byla veliká, takže krátké jízdě prostě nešlo odolat, stejně bylo potřeba dofouknout gumy #MadMaxStyle :mrgreen:

DSC05631.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
svobda
Příspěvky: 315
Registrován: 31 bře 2012, 16:41

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od svobda » 31 kvě 2020, 21:39

Parádní stroj a v pěkném stavu. Tyhle staré mrchy poběží furt :D

Uživatelský avatar
jagy
Příspěvky: 2931
Registrován: 06 bře 2008, 20:22

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od jagy » 31 kvě 2020, 21:55

Tebe zastavit prislusnici, tak te snad zastreli na miste a ani bych se jim nedivil :D
Jedetoshop.cz | Facebook | Instagram | Staň se fanouškem!
GR Yaris

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 02 čer 2020, 22:24

Jagy prakticky vzato jsem jezdil víceméně jen po průmyslovém areálu, tak to snad až tak žhavé nebude :)

Jo hrozně moc se mi na autě líbí ta jednoduchost, přímočarost, a absence elektroniky, tohle zůstane i s Wanklem pěkně na karbcích, žádná ECU

Ikdyž to bylo vidět ve videu, přihodím ještě fotku interiéru, a taky mou aktuální tapetu :smt007
DSC05726.JPG
DSC_1981.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 15 bře 2022, 22:08

Koukám, že jsem dlouho neaktualizoval, přestože se ledascos událo za tu dobu, takže tady jest první update:

Když byl interiér poskládán, vrhnul jsem se na inspekci motoru, který jsem dostal k autu a plánoval jej použít. Starý Mazda 12A "twin dizzy" byl zcela komlpetní, což vyvolávalo optimismus. Bohužel nevydržel dlouho. První velkou překážkou se ukázalo být sundání thermal reactoru - taková věc zakomponovaná přímo do svodů, kterou by neznalý označil za katalyzátor. Funguje to trochu jinak, ale účel je stejný - zlepšení emisí, ano, již v roce 1977. Přestože byl motor venku za auta, a mohl jsem si odstrojit i věci okolo, tuto zpropadenou věc bylo prakticky nemožné sundat. Důvodem byly spodní matky, ke kterým bylo možné se dostat pouze otevřeným klíčem...který samozřejmě začal matky ihned ožvýkávat.
DSC05724.JPG
Nahřívání plamenem nepomohlo. Při zkoumání možností sundání jsem došel k výsledku, že tuto odpornou věc stejně již nikdy nepoužiju (a i kdyby se mi mooc chtělo, tak mám stejně mezi díly k autu ještě druhý kousek), a proto si cestu k povolení matek otevřu flexou. Ani tento postup ovšem nebyl jen tak. Thermal reactor se ukázal být vytvořen z mnoha vrstev různě tlustého kovu, a kladl značný odpor. K prořezávání si cesty musela přijít ke slovu také přímá pilka a neustálé kombinování různého řezání, které nakonec trvalo snad dvě hodiny.
DSC06175.JPG
Už během řezaní cosi blbě smrdělo, a po otevření thermal reactoru jsme uvnitř našli něco jako myší hnízdo či jak to pojmenovat. Pohled do portů naznačoval celkem korozi...
DSC06177.JPG
Následné odstrojení a rozebrání bylo již poměrně snadné. Bohužel se však naplnily obavy, ještě hůře než člověk čekal.
DSC_0147.JPG
DSC_0157.JPG
Už nevím kdo ze známých to byl, co celou situaci poměrně trefně okomentoval slovy "Do motoru vlezla myš, vychcala se, vysrala, a s pocitem dobře odvedené práce zase odešla." Kostřičku jsme uvnitř nenašli, tak to možná jako hajzl používala pravidelně... Po důkladné inspekci všech částí jsem zjistil, že z holého motoru je použitelný prakticky jen e-shaft :cry: boční irony by možná ještě po přebroušení a nitridování mohly jít použít, ale kdo ví, koroze je poměrně hluboká. Nejvíc mě mrzí housingy, protože byly jinak ve výborném stavu - nepoškrábané, žádné devils marks na nich, ale prostě zase hluboká koroze v jednom místě. Rotory by se možná taky ještě daly použít, pokud by se povedlo z té kostky rzi vypreparovat apex sealy, které již přirostly v jeden celek. Jaké škody dokáže napáchat roky špatného skladování motoru :(

Po tomto odhalení nastalo dlouhé shánění druhého motoru
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Woyta
Příspěvky: 1027
Registrován: 19 črc 2010, 17:13

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Woyta » 21 dub 2022, 23:28

Čas na 13B a turbo? :D
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Wanix » 03 kvě 2022, 20:57

nechci hned úplně divočit :D

cesta by to samozřejmě také byla, možná i jednodušší se současnými poznatky :lol:

přihodím ještě pár fotek z rozborky motoru:
DSC_0143.JPG
DSC_0161.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0163.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
speedy_s
Příspěvky: 2845
Registrován: 28 dub 2008, 18:25
Bydliště: Stone District
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od speedy_s » 04 kvě 2022, 09:37

takto nevypadá zas tak špatně, případně je cesta motor z rx8 a dát na karbec :D
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S

Uživatelský avatar
Woyta
Příspěvky: 1027
Registrován: 19 črc 2010, 17:13

Re: Wanix - Mazda 818/RX-3 #firstczechrx3 project

Příspěvek od Woyta » 08 kvě 2022, 21:49

Když dávat motor z osmy tak spíše nechat střikačku. Pokud je to výkendovka tak odpadnou starosti s karbcem. Co koukám tak EFI konverze se docela rozjíždí.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)

Odpovědět