Dropy's D-series Boost Project

predstavte svoje auto ostatnim!

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 14 srp 2019, 13:47

Ahoj, chtěl bych vám představit svůj vůz. Snad opadne znechucení z původu a po představení mi jej nesmažete. :lol: Rád a s nadšením sleduju vaše projekty. Mým snem je 200sx s SR20, ale to je vyhlídka do neznáma.
V současné době provozuju daily Honda Civic EJ9 původně 1.4 66kw 135Nm non Vtec a protože mám rád sportovnější jízdu na okreskách a příležitostně Vysoké Mýto a Brno, provedlo se pár úprav, za účelem zlepšení jízdních vlastností a výkonu.
IMG_20190525_200534_BURST20.jpg
Na samotný vůz jsem měl štěstí, na rozdíl od prohnilých kousků této série jezdících kolem sem po tom co mě paní sestřelila předchozí daily (swift 1,3 glx sedan) natrefil na tohle. Na to, že sem měl týden na sehnání auta, jinak bych se nedostal do práce, sem sehnal původ z Německa, zachovalý původní lak, spodek krom načlých prahů bez koroze a nájezd 80000km. Pro mě ideální daily. Jezdím 70 km denně tam a zpět do práce přes okresky. Jako daily mi to stačilo, jenže. Tato verze nemá zadní stabilizátor, takže se neuvěřitelně nemožně naklání a samozřejmě výkon žádný.
Takže následovalý úpravy. Zadní stabilizátor z itr 22mm. Ten kroutil nápravnici tak, že z ni opadala barva. Proto následovala zadní spodní rozpěra ARS, která byla z části namontovaná do hliníkového mezikusu, z kterého se po krátké době vytrhla, takže se to provrtalo na větsí šrouby a ocelové matice. Konečně to ušlo. Spolu s pružinami AP Sportfahrwerke předek -5 zadek -4cm se auto přestalo téměř úplně naklánět. Po tom co sem vyměnil i přední stabík z EK9, původně 22mm nyní 26mm, a přidal přední horní rozpěru se z něj stalo úplně jiné auto. Teď se vůbec nenaklání. Konečně trochu lepší požitek.
Ale co s motorem? Pro ten malý nájezd mi ho bylo líto vyhodit a řešit swap a atmosférickou cestou zvyšovat výkon u 1,4 je nesmysl.
Zvolil sem cestu přeplňování. Sestavil sem si celý kit na míru. Záměr byl dosáhnout vyššího výkonu hlavně v otáčkách, tak aby s tím bylo možno jezdit pořád normálně, a do určité míry zachovat atmosférický projev náběhu kroutícího momentu a výkonu.
Z Hondatechu sem zjistil, že motor vydrží 200Nm a 200Hp se sériovýma ojnicema, které jsou největší slabinou motoru. Zvolil sem vodou chlazené turbo T25 Maxpeedingrods doporučené pro 1.8-3.0. Složit to mechanicky byla hračka. Přivod oleje z přiruby pod filtrem, kde sem přidal i sensor teploty a tlaku oleje. Chlazení vodou z krátkého okruhu před termostatem a vstup z5 pod rozdělovač k sací větvi vodní pumpy. Drenáž oleje do vany. Odvětrání bloku, víka a nádrže hadicí do sání turba a dodělat nerez downpipe a hliníkové sání s 5,7L intercoolerem v nárazníku.
Pro potřeby ladění se pridal ještě budík tlaku turba a EGT.
Screenshot_2019-04-22-23-15-57-728_com.miui.gallery.png
Dál výměna motorového svazku z D15Z6 včetně sání, rozdělovače, alternátoru, klapky, lanka plynu a ECU P06, která má připravený slot pro chip. Pak už se jen sehnaly větší vstřiky z Preludy 4G z 180cc na 330cc, přidal se resistor box a mohlo se ladit. Ladilo se v prosinci 2018 u Montyho. Ještě jednou díky moc Monty! Odjížděl sem se 185Nm v 5400rpm a 140hp v 5450rpm. Cílem je dosáhnout té hranice 200Nm a 200Hp. Mám ale strach, že ty ojky proletí blokem, takže chystám záložní motor. D16Y7.
Zrovna sem odpálil košík, který obsahuje: CP výbrusové kované písty s Manley H-beam kovanýma ojnicema. ACL race hlavní a ojniční ložiska (snad nebudou moc tvrdé, obyč ACL už sem nenašel a Kingům nevěřím) ARP štefty pod hlavu, Ferrea ventily, gufera a Brian Crower pružinky. Odlehčené řemenice. Ještě popřemýšlím o odlehčeném setrváku a ostřejší vačce a určitě to bude chtít zase lepší spojku. Od ladění sem najel 15000km a každým rokem se nájezd zvyšuje o dalcích min. 20000km. V současné době má motor 130000km. Nehulí, nežere ani kapku oleje, je vevnitř i z venku úplně čistý a celkově zní ve skvělé kondici. Je vyzkoušený i v zátěži v Brně a Vysokém Mýtě. Až postavím tu 1,6tku, tak se motory prohodí a 1,4 zůstane záložní. Cílem je attackovat 350hp. :D Na podvozku jsou mimo ty stabíky a pružiny ještě přední větší brzdy 280tky z Preludy a hell pancéřové hadice. Ještě jsou v plánu zadní kotouče, prední spodní rozpěra, zadní horní rozpěra a konečně taky nové tlumiče a ošetřit ty prahy.
IMG_20190703_195545.jpg
Po testování v provozu se na EGT zjistila příliš vysoká teplota při plné zátěži. Po překročení 800°C se rázem skokově zvýšila na 950°C , takže se ani nedala držet trojka do konce a strach mi nedovolil zkusit, kam až by se EGT vyšplhala. Proto se obohatila směs z 12,5 až na 10,6. Předstih je tam všude kolem 14,5°. EGT v záteži nepřesahuje 830°C. Tedkom v létě sme to měřili znova v TDI FUN a G-Techem a vyšlo 130hp a 175Nm. Předpokládám, že pokud opatrně zvýším předzápal na 17° a udržím nízkou teplotu nasávaného vzduchu tak dosáhnu těch 200Nm a 200HP. Myslím, že dřív než dosáhnu detonací vyletí ojnice blokem ven. :lol:
IMG_20190707_110633.jpg

Uživatelský avatar
Mick
Příspěvky: 79
Registrován: 10 čer 2012, 14:45

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Mick » 14 srp 2019, 14:24

Ahoj, vítej! Další EJ/EK do klubu :)

Vypadá to slušně a zdá se, že to i něco vydrží. Držím palce s tou D16 :smt002

Uživatelský avatar
vexta
Příspěvky: 53
Registrován: 01 led 2015, 00:00

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od vexta » 15 srp 2019, 00:12

Moc hezké auto. Na kolik to vyšlo? Nebyla by za to Integra? xD

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 30 srp 2019, 20:29

Nebyla by za to ani půlka Integry.
Mezi tím, než došly díly sem akorát rozebral a vypucoval blok.
IMG_20190823_175715.jpg

Teď je v plánu výbrus. Buď u Radima Pobudy nebo u Miroslava Hrabce. Máte s nimi někdo nějaké zkušenosti? Popř. doporučili by ste mi nejakou osvědčenou dílnu na výbrus?
K současnému setup: z brzdy jde vidět, kde je potřeba přidat na předstihu.
IMG_20190813_160027.jpg
IMG_20190411_183726.jpg
Jde o pole B16 a B17 (plný tlak 0,5Bar) a otáčky 5-7 tisíc.
Dalo by se označit za pravdivé tvrzení, že příliš nízky předstih zvyšuje EGT? Z důvodu vysokého EGT sem byl nucen chladit obohacením z 12,5 (což by měla být nejefektivnější směs) až na 10,6. :oops: Takže zvednutím předstihu se podle mě srovná kroutící moment a bude se držet až do sedmi tisíc a zárověň klesne EGT, čímž budu moct nastavit směs znovu na 12,5. :|
IMG_20190827_210402.jpg
IMG_20190830_104811.jpg
:smt003

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 30 srp 2019, 20:41

Tady ještě né zrovna moc přesný graf ze zimního ladění. Je z něj ale při porovnání se současným vidět, že po obohacení směsi klesl výkon.
dyno.png

Uživatelský avatar
Mick
Příspěvky: 79
Registrován: 10 čer 2012, 14:45

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Mick » 04 zář 2019, 19:03

Ja si nechal dělat vybrus dvou B18 u Kasla a byl jsem spokojenej. Dodal jsem potřebné technické info o vůlích a vysledek je OK. Nicméně to bylo tak před dvěma lety. Jiné dílny neznám.

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 26 čer 2020, 11:35

Tak po zimní prokrastinaci se povedlo doladit D14T s tlakem 0,5Bar na 160Hp a 200Nm. Laděno s Crome Pro :D Brno sem stihnul za 2:44:5 a přístí týden dem skládat tu kovanou D16. Ještě čekám na balíček od Energysuspension, pak se hodí auto na kozy a zároveň se postaví podvozek na novo do komplet Pu a KYB tlumiče.
Sežízením (přidáním) předstihu výrazně kleslo EGT, mohl sem zachovat 12,6 AFR (max 11,9 v nejvyžších otáčkách) a vše je momentálně bez problémů. Chtěl bych tu D14 ještě přifouknout na 0,7 -0,8. Jen se objevuje menší problém. Na 5000rpm to snese vyžší předstih než v 6000rpm. :shock: Myslel sem, že to musí být zákonitě naopak. Tzn. ve vyžších otáčkách vždy vyžší předstih z důvodu doby nutné ke shoření směsi. Jenže Phormula KS3 knock sensor už pak začíná vystřelovat jako při detonacích. Mam podezření ale jen na nějaký missfire způsobený velkým odtrhem svíčky. Zkusím ještě sklepnout. Mohlo by to pomoct. Je teď 1,1mm. Sklepnu ho na 0,8mm. Co myslíte?
Zde záznam z Brna 9.6.2020 - šesté kolo RaceChrono změřil za 2:44:54. (20:00min. videa do 22:45)
https://www.youtube.com/watch?v=WMd7PLnFuDY&t=696s
A tady z měření GTech RR.
D14T.jpg

raddy
Příspěvky: 147
Registrován: 04 led 2014, 19:59

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od raddy » 26 čer 2020, 12:33

missfire sa prejavi typickou zvlnenou krivkou AFR, kde je vidiet chudobnejsiu zmes pri vynechani zapalovania...najnizsi tolerovany predzapal je na maxime krutiaceho momentu, vo vyssich otackach s poklesom VE je mozne predzapal znova zvysit...v tvojom pripade mas overene ze knock senzor reaguje podla toho ako v tych 6000ot zmenis predzapal? Cize ak uberies, knock signal sa znizi?

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 26 čer 2020, 23:52

Nedisponuju telemetrii AFR, ale na budiku afr zadny vykyv k chudsi směsi neregistruju. V maximu krouticiho momentu mam zrovna nejvyzsi predstih. Tak ted nechápu proc nejnizsi tolerovany. A prosím co znamena VE a ma klesat z otackama? Jinak v 6000 sem ubral predzapal dokud knock uplne nezmizel.

xxx
Příspěvky: 116
Registrován: 24 čer 2013, 00:11

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od xxx » 27 čer 2020, 00:01

Dropy píše:
26 čer 2020, 11:35
Na 5000rpm to snese vyžší předstih než v 6000rpm. :shock: Myslel sem, že to musí být zákonitě naopak. Tzn. ve vyžších otáčkách vždy vyžší předstih z důvodu doby nutné ke shoření směsi.
to je normální. Díky podstatně rychlejšímu víření směsi při vyšších otáčkách i rychleji prohoří, závisí to na profilu spalovacího prostoru...
auto moto technology

Beny
Příspěvky: 61
Registrován: 10 pro 2017, 10:11

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Beny » 27 čer 2020, 18:34

Dropy píše:
26 čer 2020, 23:52
Nedisponuju telemetrii AFR, ale na budiku afr zadny vykyv k chudsi směsi neregistruju. V maximu krouticiho momentu mam zrovna nejvyzsi predstih. Tak ted nechápu proc nejnizsi tolerovany. A prosím co znamena VE a ma klesat z otackama? Jinak v 6000 sem ubral predzapal dokud knock uplne nezmizel.
VE - Volumetric efficiency. Čím vyšší otáčky, tím vyšší čerpací ztráty.
ex. Almera GTi SR20DE; CRF 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX-5 NA VVT

raddy
Příspěvky: 147
Registrován: 04 led 2014, 19:59

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od raddy » 27 čer 2020, 21:44

najvyssi krutiaci moment je dany najvyssou VE. Najvysia VE znamena najviac zmesi vo valci a tym padom najvyssi tlak pri spalovani, preto je krutak najvyssi. Tlak pri spalovani je to co limituje predzapal.

ZXman
Příspěvky: 1030
Registrován: 09 pro 2008, 19:04

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od ZXman » 27 čer 2020, 22:21

Pěkná stavba. Mám rád když se honda fouká, udělá to z ní street auto.
https://t.me/pump_upp

Uživatelský avatar
hlada
Příspěvky: 163
Registrován: 28 úno 2015, 13:41
Bydliště: Olomoucko

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od hlada » 29 čer 2020, 09:51

Nó, hodně pěkný autí... Taky mám 1,4 66kw poface na daily ježdění a i tak mi to nedá a stejně se s tím jedu projet jen tak... Je to hrozná káča, ten zadní stabík tomu fakt chybí, takže díky ti, vím, že se to dá ještě posunout.. Co se týče motoru, tak si právě užívám toho pojmu 1.4 atmo... ale kdo ví, třeba se to ve mě někdy zlomí a půjdu jinou cestou :D
hodně štěstí s projektem!

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 06 črc 2020, 18:33

Tak kumbál plný krabic z dílama byl vyklizen a složila se D16Y7. :lol:
IMG_20200705_200052.jpg
IMG_20200705_200043.jpg
IMG_20200705_181428.jpg
IMG_20200705_121729.jpg
IMG_20200705_121710.jpg
Chtěl bych to dát do neděle do auta i s opravou zrezlého čela. Tak jak se podaří, mohl by se o víkendu poladit nějaký základ a zajíždět. :smt003

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 06 črc 2020, 18:45

..dodatek
IMG_20200704_185138.jpg
IMG_20200704_161150.jpg
S přeplňováním odjeto už pres 25000km. Bez závad. Jediné co, tak v Brně nestíhá dvouřadý chladič vody. Objednán čtyřřadý.
IMG_20200616_184736.jpg
Zvenku na turbu už jde znát nějaký ten nájezd, ale vnitřek zatím bez vůlí. :smt001

A olej max 127°C. Vymýšlím co s tím. Protože s tím jezdím i v zimě a už tak se dlouho zahříval, nechci chladič oleje. Olej Mobil 10W40.

raddy
Příspěvky: 147
Registrován: 04 led 2014, 19:59

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od raddy » 07 črc 2020, 09:45

127st. je na 10W40 uz celkom dost. Ak pouzijes chladic oleja s termostatom, nijako zasadne dobu zahrievania neovplivni.

ZXman
Příspěvky: 1030
Registrován: 09 pro 2008, 19:04

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od ZXman » 08 črc 2020, 07:33

Jo dej tam chladič s termostatem funguje to dobře. Stačí 12-16 šachet.
https://t.me/pump_upp

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Tom_ » 08 črc 2020, 16:46

Pekne cista prace. Kde si nechaval delat blok nakonec? U Hrabce?

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 16 črc 2020, 21:13

Jo, výbrus sem dal nakonec Hrabcovi.
Chtěl bych se prosím zeptat místních, co mají zkušenosti s laděním, co znamenají korekce vyznačené červeně na fotce? Co ovlivňují a jak by ste postupovali s jejich nastavením? Je to poslední věc z programu Crome, kterou neovládám.
Jde o Throttle tip-in trim v korekcích paliva (můžou být prý kladné i záporné hodnoty) a throttle tip-in timing retard v korekcích pro předzápal s tím, že je tam nějaký základní snížení předzápalu podle otáček a pak podle zařazeného stupně nějaké procentuální donastavení s jakýmsi decay. Vůbec nemám páru co znamená decay a tip-in taky jen spekuluju, co by mohlo být. Ani při menším experimentování sem si ničeho nevšiml.. nějaké změny. :oops:
crome korekce.jpg
Jinak sem to dát do auta samozdřejmě nestih. Moc se s tím mazlím. :roll: Teď musím na turnus do práce, tak to doskládám přístí týden.
IMG_20200714_201854.jpg

xxx
Příspěvky: 116
Registrován: 24 čer 2013, 00:11

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od xxx » 16 črc 2020, 22:39

tip-in je de facto akcelerační pumpa - přidává palivo při prudkém přidání plynu.. k tomu se vztahuje tip-in timing retard - ubírá předstih podle aktuálně zařazeného stupně - každý kvalt jiná zátěž na motoru = jiný předstih..
Decay znamená návrat k původním hodnotám = časový úsek, po který se změna postupně vrací do normálu
auto moto technology

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 17 črc 2020, 06:02

ok. Takže decay bude v sekundach? A timing retard se poniži o ty stupne podle otacek + např. pokud je předstih 16 a je tam na jedničku - 50% tak ještě spadne o 8 po dobu jedné vteřiny podle te fotky. Tak?

xxx
Příspěvky: 116
Registrován: 24 čer 2013, 00:11

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od xxx » 17 črc 2020, 09:27

konkrétně tenhle prográmek neznám ale logicky by to tak mělo být... sekundy nemusí být sekundy, může to být i nějaký stupeň časového úseku ale to už je v podstatě jedno
auto moto technology

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 02 srp 2020, 20:03

IMG_20200730_180734.jpg
Nuže. Je tam, zajíždím. Zatím najeto cca 800km. Zajíždím pomalu. Do 500km točit 3000rpm, často střídat režimy. Max 4000rpm brzdit motorem. Pak výměna oleje. Pak dolazeno 5000rpm a boost 0,4bar. Odjedu přes tisíc km a naladí se do omezovače 7200rpm a 0,8bar boostu. Ještě nemám energy suspension silentblocky, tak žádná divočina. Počkám až se to bude lépe ovládát. Snad dodávka s mojí zásilkou nehoří někde v příkopě mezi Texasem a Cali. :lol: Jinak vše ok. Až na barvu na svodech, co se vypálila. Nevěnoval sem pozornost obalu. Říkal sem si, že Termotec to vydrží. No tak asi ne. :smt005 A jedinou věc krom výbrusu co sem si nechával dělat někým jiným stojí za prd. Oil catch tank - svařené je to na grc a ještě tam nechal díru. :evil: Zalepil sem to Highspeedkou. :oops: Později mi to někdo bodne. Jo a objednal sem si 680cc vstřiky. Při udržení vytížení těch 320cc na max. 80% jsou tak do 0,4bar.
IMG_20200730_180720.jpg
Zatím čest. :smt006

Dropy
Příspěvky: 20
Registrován: 26 bře 2016, 18:32
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dropy's D-series Boost Project

Příspěvek od Dropy » 27 srp 2020, 14:47

No vstřiky sem si objednal z Xenocronu, načež je stáhli z prodeje a řekli, že už se nebudou vyrábět. Mám vybrané 680cc Precision turbo, protože jsou na výběr v programu a nechce se mi nastavovat offset u jiných . Jsou pro mě i ideálně velké.
Tak sem je objednal přímo u Presicion turbo (Turbonetics holdings) 9.srpna a doteď si ani nestáhli platbu a neodpovídají na emaily ani instagram. V paypalu pořad visí platba jako Pending - authorization. Tzn. že se toho ještě ani nedotkli. Máte někdo zkušenost s nákupem v Presicion turbo? To je dneska doba. Pu silentblocky došly taky po dvou a půl měsících.

Odpovědět