tomyx - Nissan Primera (P11) SR20VE
Napsal: 18 črc 2018, 16:08
Představuji mojí srdcovku, která mě neskutečně baví už od 2015.
Jedná se o šedou myš německého důchodce Nissan Primera p11 z roku 1998. Lehce obtloustlý nenápadný hatchback/ liftback původně se srdcem SR20DE. Moje továrna na endorfiny a učební nástroj.
recenze:
05/2018 https://www.autickar.cz/clanek/nissan-p ... amni-klise
11/2019 https://www.autickar.cz/blog/clanek/jak ... ry-p11/937
aktuální setup (updatován 01/2020):
MOTOR
- SR20VE + zesílené titanové ventil. pružinky + N1 vačky (sr16ve), rev limiter 8800, vvl switch cca 5000 ot., olej Motul 10w40 300v Racing
- samosvor torsen a stálý převod 5,167 (Mfactory + náplň Motul)
- vodní pumpa (sr16ve)
- palivová pumpa (STI/WRX)
- sání JWT popcharger + tepelný štít
- Nistune Real Time ECU Type 4 + feature pack naladěno na 98+ okt. benzín (by Tofoj, díky!!)
- nerezové SSAC svody + termopáska (05/2019)
- nerez výfuk + decat (vedení 63 mm, střední a koncový průchozí tlumič)
- wideband lambda AEM
- budík na teplotu a tlak oleje by JFPerformance (MG-01)
- 18 řadý chladič oleje Setrab (původní 12 řadý chladič oleje HPI, určený pro S14, se rozpadl)
PODVOZEK:
- sada PU Strongflex na přední nápravě + stabilizátory + uložení zadní nápravy
- coilovery DGR custom (help springs)
- zkrácená horní ložisková ramena pro větší odklon
BRZDY:
- serie gt třmeny (kotouče 280mm přední, 278mm zadní)
- brzdové desky směsi: předek DS 1.11/ DS 3000, zadek DS2500) = brzdí perfektně jen hodně práší
- kotouče předek DBA s drážkami nebo OEM (rozdíl pouze v ceně a designu), zadní kotouč OEM
- brzdovka motul
KOLA:
- daily: Team Dynamics Pro Race 1.2 r17" + Westlake Sport RS 215/45 R17 87W
- trackday: bílé KS-CE Kei Office r16" (4,5kg kolo) + Yokohama Advan NEOVA AD08R 205/45 R16 83W
OSTATNÍ:
- volant Nardi Deep Corn 350mm
- rychlonacvak pod volant D1 spec
- palubka černý flock
- skořápka Bimarco futura + držáky (pojezd zachován)
- 6bod pásy (Schroth Clubman II)
HISTORIE
Jak to vše vlastně začalo?
Nákup faceliftu (p11-144) bylo šlápnutí do lejna, ale přesto jsem se vlastností Primery nechtěl vzdát.
Začalo hledání co nejzdravějšího předfaceliftu (p11 - 120) bez ohledu na cenu.
Po nějaké době jsem ji konečně našel u Jagyho. Designově to na molo nikdy nebylo, devadesátky bijí do očí, ale už v základu dokázal podvozek vykouzlit úsměv na tváři a "zdravotně" na tom byla skvěle!
Jagy, Diego, Meny, Svobda, Tofoj a další "Primerapacienti" mě v krátkém čase nakazili (DÍKY!!!) a kolotoč úprav začal pomalu roztáčet.
V průběhu vývoje jsem se mnohokrát rozhodoval, zda rovnou přeskočit pár levelů jak mi mnozí radili (a měli sakra pravdu !!!), nebo jít krok za krokem a pomalu si zvykat, ale já si nedal říct. Mojí volbou byla ta dražší zato delší cesta. Nebyl jsem si jistý co přesně chci a nechtěl jsem čekat měsíce což by velké celkové úpravy obnášely
2016 „entry“ fáze
Pro mě s nula zkušenostmi znamenala velký boom. Proběhly úpravy na 110 kw gt verzi s nějakými bonusy navíc.
Pro klasickou Primeru s 96kw SR20DE, stojí minimálně tyto počáteční úpravy v ceně směšných pár stovek opravdu za to!
díly z GT verze nebo funkčnější:
- ecu z Almery gti pro posun omezovače výš (díky Diego)
- vačky
- sání Jim Wolf Technology (JWT popcharger)
- nerez svody SSAC
- brzdy (resp. držáky)
- rozpěra na domky tlumičů
- převodovka včetně přívodu vzduchu z nárazníku k převodovce (opravdu velká změna)
- přední a zadní nárazník, mlhovky, polokožené sedačky, tapecy, prahy, křídlo, 15" gt alu na zimu a 16" enkei na léto z UK verze GTLE
- koncem roku jsem si udělal radost osvědčenou kombinací tlumičů Bilstein B6 + pružin Eibach ProKit
- nějaká ta údržba v podobě broušení a antikorozní ochrany podvozku a dutin
2017 pomalý rozjezd
Primera začala rozdávat radost. Po prvních absolvovaných trackdays se rozjel kolotoč úprav.
V první půli 2017 proběhla výměna gt volantu za kus z UK Almery gti s menším průměrem. Nový potah kůže + bicepsy (Volantech), komplet nerez výfuk od svodů (4-2-1), decat, na zkoušku Federal RSR 205/50 r16".
2018
Na konci roku 2017 jsem se rozhodl, že chci víc. V průběhu 2018 nahozeny ostřejší vačky TOMEI Poncams 260°a Nistune nalazeno opět u Tofoje = velké díky!!
Nesměly chybět coilovery DGR custom s pomocnou pružinou. Posun byl znatelný a Primera krásně ožila na nějakých 170-180 k. (Info u Primer stejného setupu). Nezůstalo jen u vaček, pořídil jsem dvě sady kol: trackday sadu raritních bílých JDM 16" Kei Office KS-CE+ Yokohama Advan Neova AD08R a novou sadu 17" Team Dynamics Pro Race 1.2 z UK na daily s low cost pneu Westlike, které dobře odvádí vodu. Došlo také na volant Nardi, skořápku a 6bodové pásy, nějaké ty budíky na teplotu a tlak oleje (JFPerformance) a pár dalších srandiček (vše uvedeno v popisu).
2019 konečně sleeper!
Stalo se to, co mělo přijít už na začátku Mistr Svobda realizoval můj sen = SR20VE
Kromě VE + N1 vaček a zesílených ventilových pružinek, nahozen kratší stálý převod (lehce upravená skříň) a torsen od Mfactory, wideband a pár dalších detailů. VE topí dle předpokladu dost a dost, bylo nutno termopáskou omotat svody + downpipe a instalovat chladič oleje HPI S14, který bohužel nevydržel ani měsíc a rozlepil se. Nahradil ho trvanlivější chladič Setrab (18) .
A co dál?
Již delší dobu laboruju s výfukem, aby do cca 4500 otáček uvnitř neduněl (decat).
Prozatím 3 modely koncáku a 2 modely středního tlumiče a zlepšení jen částečné. V 11/2019 hotov další (větší) střední tlumič narvaný vatou. Zlepšení jen částečné. 01/2020 více vaty do koncáku, snad to pomůže.
Tím jsou velké úpravy u konce. Chce to hlavně jezdit a jezdit!
Snad uvedené info pomůže někomu dalšímu se správně rozhodnout. Díky za jakoukoli kritiku, rady a nápady!
Jedná se o šedou myš německého důchodce Nissan Primera p11 z roku 1998. Lehce obtloustlý nenápadný hatchback/ liftback původně se srdcem SR20DE. Moje továrna na endorfiny a učební nástroj.
recenze:
05/2018 https://www.autickar.cz/clanek/nissan-p ... amni-klise
11/2019 https://www.autickar.cz/blog/clanek/jak ... ry-p11/937
aktuální setup (updatován 01/2020):
MOTOR
- SR20VE + zesílené titanové ventil. pružinky + N1 vačky (sr16ve), rev limiter 8800, vvl switch cca 5000 ot., olej Motul 10w40 300v Racing
- samosvor torsen a stálý převod 5,167 (Mfactory + náplň Motul)
- vodní pumpa (sr16ve)
- palivová pumpa (STI/WRX)
- sání JWT popcharger + tepelný štít
- Nistune Real Time ECU Type 4 + feature pack naladěno na 98+ okt. benzín (by Tofoj, díky!!)
- nerezové SSAC svody + termopáska (05/2019)
- nerez výfuk + decat (vedení 63 mm, střední a koncový průchozí tlumič)
- wideband lambda AEM
- budík na teplotu a tlak oleje by JFPerformance (MG-01)
- 18 řadý chladič oleje Setrab (původní 12 řadý chladič oleje HPI, určený pro S14, se rozpadl)
PODVOZEK:
- sada PU Strongflex na přední nápravě + stabilizátory + uložení zadní nápravy
- coilovery DGR custom (help springs)
- zkrácená horní ložisková ramena pro větší odklon
BRZDY:
- serie gt třmeny (kotouče 280mm přední, 278mm zadní)
- brzdové desky směsi: předek DS 1.11/ DS 3000, zadek DS2500) = brzdí perfektně jen hodně práší
- kotouče předek DBA s drážkami nebo OEM (rozdíl pouze v ceně a designu), zadní kotouč OEM
- brzdovka motul
KOLA:
- daily: Team Dynamics Pro Race 1.2 r17" + Westlake Sport RS 215/45 R17 87W
- trackday: bílé KS-CE Kei Office r16" (4,5kg kolo) + Yokohama Advan NEOVA AD08R 205/45 R16 83W
OSTATNÍ:
- volant Nardi Deep Corn 350mm
- rychlonacvak pod volant D1 spec
- palubka černý flock
- skořápka Bimarco futura + držáky (pojezd zachován)
- 6bod pásy (Schroth Clubman II)
HISTORIE
Jak to vše vlastně začalo?
Nákup faceliftu (p11-144) bylo šlápnutí do lejna, ale přesto jsem se vlastností Primery nechtěl vzdát.
Začalo hledání co nejzdravějšího předfaceliftu (p11 - 120) bez ohledu na cenu.
Po nějaké době jsem ji konečně našel u Jagyho. Designově to na molo nikdy nebylo, devadesátky bijí do očí, ale už v základu dokázal podvozek vykouzlit úsměv na tváři a "zdravotně" na tom byla skvěle!
Jagy, Diego, Meny, Svobda, Tofoj a další "Primerapacienti" mě v krátkém čase nakazili (DÍKY!!!) a kolotoč úprav začal pomalu roztáčet.
V průběhu vývoje jsem se mnohokrát rozhodoval, zda rovnou přeskočit pár levelů jak mi mnozí radili (a měli sakra pravdu !!!), nebo jít krok za krokem a pomalu si zvykat, ale já si nedal říct. Mojí volbou byla ta dražší zato delší cesta. Nebyl jsem si jistý co přesně chci a nechtěl jsem čekat měsíce což by velké celkové úpravy obnášely
2016 „entry“ fáze
Pro mě s nula zkušenostmi znamenala velký boom. Proběhly úpravy na 110 kw gt verzi s nějakými bonusy navíc.
Pro klasickou Primeru s 96kw SR20DE, stojí minimálně tyto počáteční úpravy v ceně směšných pár stovek opravdu za to!
díly z GT verze nebo funkčnější:
- ecu z Almery gti pro posun omezovače výš (díky Diego)
- vačky
- sání Jim Wolf Technology (JWT popcharger)
- nerez svody SSAC
- brzdy (resp. držáky)
- rozpěra na domky tlumičů
- převodovka včetně přívodu vzduchu z nárazníku k převodovce (opravdu velká změna)
- přední a zadní nárazník, mlhovky, polokožené sedačky, tapecy, prahy, křídlo, 15" gt alu na zimu a 16" enkei na léto z UK verze GTLE
- koncem roku jsem si udělal radost osvědčenou kombinací tlumičů Bilstein B6 + pružin Eibach ProKit
- nějaká ta údržba v podobě broušení a antikorozní ochrany podvozku a dutin
2017 pomalý rozjezd
Primera začala rozdávat radost. Po prvních absolvovaných trackdays se rozjel kolotoč úprav.
V první půli 2017 proběhla výměna gt volantu za kus z UK Almery gti s menším průměrem. Nový potah kůže + bicepsy (Volantech), komplet nerez výfuk od svodů (4-2-1), decat, na zkoušku Federal RSR 205/50 r16".
2018
Na konci roku 2017 jsem se rozhodl, že chci víc. V průběhu 2018 nahozeny ostřejší vačky TOMEI Poncams 260°a Nistune nalazeno opět u Tofoje = velké díky!!
Nesměly chybět coilovery DGR custom s pomocnou pružinou. Posun byl znatelný a Primera krásně ožila na nějakých 170-180 k. (Info u Primer stejného setupu). Nezůstalo jen u vaček, pořídil jsem dvě sady kol: trackday sadu raritních bílých JDM 16" Kei Office KS-CE+ Yokohama Advan Neova AD08R a novou sadu 17" Team Dynamics Pro Race 1.2 z UK na daily s low cost pneu Westlike, které dobře odvádí vodu. Došlo také na volant Nardi, skořápku a 6bodové pásy, nějaké ty budíky na teplotu a tlak oleje (JFPerformance) a pár dalších srandiček (vše uvedeno v popisu).
2019 konečně sleeper!
Stalo se to, co mělo přijít už na začátku Mistr Svobda realizoval můj sen = SR20VE
Kromě VE + N1 vaček a zesílených ventilových pružinek, nahozen kratší stálý převod (lehce upravená skříň) a torsen od Mfactory, wideband a pár dalších detailů. VE topí dle předpokladu dost a dost, bylo nutno termopáskou omotat svody + downpipe a instalovat chladič oleje HPI S14, který bohužel nevydržel ani měsíc a rozlepil se. Nahradil ho trvanlivější chladič Setrab (18) .
A co dál?
Již delší dobu laboruju s výfukem, aby do cca 4500 otáček uvnitř neduněl (decat).
Prozatím 3 modely koncáku a 2 modely středního tlumiče a zlepšení jen částečné. V 11/2019 hotov další (větší) střední tlumič narvaný vatou. Zlepšení jen částečné. 01/2020 více vaty do koncáku, snad to pomůže.
Tím jsou velké úpravy u konce. Chce to hlavně jezdit a jezdit!
Snad uvedené info pomůže někomu dalšímu se správně rozhodnout. Díky za jakoukoli kritiku, rady a nápady!