No nejsi první, kdo to doporučuje... co tam bývá za problémy? Na svodech jsou V-band příruby na ty 40mm Turbosmart wastagaty, ale to by snad neměl být problém převařit třeba na 38mm, co má Tial.Wanix píše:mám pro tebe jen jednu radu: zbav se těch Turbosmart WG a kup Tial, může ti to ušetřit spoustu nepříjemností
DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Moderátoři: Amigo, riderhenry
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Dáme si závod, čí rotary bude jezdit dříve
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Ja co zase jsem cetl u nas na Uk/US foru, tak byva problem prave s TIAL, oproti tomu nikdo s Turbosmart nemel snad problem. Takze jak vidim, tak kazda znacka ma problem s jinym vyrobcem
Anglicak : No ono kdyz ty mas zalibu v tom rezani Ale ne, radsi to udelat poradne nez to udelat jen na oko
Anglicak : No ono kdyz ty mas zalibu v tom rezani Ale ne, radsi to udelat poradne nez to udelat jen na oko
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Včera jsem trochu pátral po fórech a důvod, proč lidem tyhle WG odcházely, byl v přehřívání. Jde o kombinaci s těma Turblown svodama, který mají vývod k WG hodně plynulý (tipuju 50:50 vůči hlavní větvi) a tím pádem dostávají WG dost zabrat.
Několik lidí je uvařilo na brzdě kvůli nedostatku proudícího vzduchu kolem WG. Řešením by měly být vodou chlazený Tial MV-S nebo ta posledno GenV od Turbosmart.
Několik lidí je uvařilo na brzdě kvůli nedostatku proudícího vzduchu kolem WG. Řešením by měly být vodou chlazený Tial MV-S nebo ta posledno GenV od Turbosmart.
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
reálný problém, který jsem nevyčetl, ale několikrát na Turbosmartech viděl je praskání membrány
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Tak stejne by tou teplotou odesel origo TIAL nechlazeny..Tudiz tady bud predelat to vyusteni do wastegate nebo porizeni vodou chlazenych wastegatu
- speedy_s
- Příspěvky: 2845
- Registrován: 28 dub 2008, 18:25
- Bydliště: Stone District
- Kontaktovat uživatele:
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
A nebo se do toho ne*rat a nechat serii, ta celkem funguje jinak za me kdyz tial tak turbosmart nebo gfb.. ale odejit muze vse stejne a jedno kde a jak namontovane.. aftermarket wastegate nikdy nebude mit takovou zivotnost jako seriovy.. a proc turbosmart moc nefunguje v cr, je protoze malokdo kupuje od ofiko zastoupeni, protoze je fajn usetrit par korunek.. a ti co vyjedou na googlu tak ani nejsou psani na strankach turbosmart
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
To si nemyslim, Speedy. Taky nejsme na strankach Turbosmartu a mame original.
Jestli to nekdo taha z eBaye nebo ruznych neofiko zdroju, tak nemas zaruku zadnou, ale aby u nas nejaka firma riskovala problem s prodejem kopii (jestli vubec jsou?)... to se mi nezda.
Jestli to nekdo taha z eBaye nebo ruznych neofiko zdroju, tak nemas zaruku zadnou, ale aby u nas nejaka firma riskovala problem s prodejem kopii (jestli vubec jsou?)... to se mi nezda.
- speedy_s
- Příspěvky: 2845
- Registrován: 28 dub 2008, 18:25
- Bydliště: Stone District
- Kontaktovat uživatele:
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Nebylo mysleno nejak urcene, ale kopie Turbosmart jsou pomerne casty, takze za me kupovat jen od prodejcu kteri jsou uvedeni na strankach vyrobce, tam ma clovek aspon vetsi sanci origo dilu
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Je nějá alternativa od Garrettu, nebo se dává jen Borg?
https://t.me/pump_upp
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Často se dávaly GT35R a narazil sem i na pár setupů s GTX, ale dnes jde většina cestou BW SX-E, případně EFR, když jsou $$$.
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Hlavní díl skládačky sedí pěkně
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Velikostne akorat pro tu 1.3
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Sakra to letí tak podám report, co se zatím údálo během posledního třičtvrtě roku.
Auto zatím nejezdí, ale projekt je stále aktivní a došlo na pár změn v plánovaném setupu... k lepšímu ale popořadě...
Ještě než šel motor ven, pozval jsem Higgiho na změření kompresí, které dopadly relativně dobře. Hodnoty se po přepočtu na 250 RPM pohybovaly kolem 110 psi s celkem vyrovnanými hodnotami v rámci každé komory, ale nutno odečíst cca 10%, jelikož bylo měřeno na studeném motoru.
Vzhledem ke kompresím tedy padlo rozhodnutí nedělat rebuild, ale motor šel i tak ven. Jednak z důvodu nějaké lehké očisty, ale především kvůli lepšímu přístupu při instalaci nových těsnění, záslepek, přetěsnění vany, nové siláče apod.
Kvůli všudypřítomné rzi jsem motorák odstrojil úplně a poslal do lakovny, ať se všechny ty nový voňavý díly skládaj to pěknýho motoráku
Nyní k setupu - největší změna proběhla ve výběru turba. S362 SX-E bylo dobrou volbou, nicméně naskytla se možnost výhodné koupě EFR, tak jsem neváhal v autě bude tedy nakonec EFR 8374 s 1.05 twin scroll zadkem. Wastegaty zůstanou stejné, tedy 2x externí 40mm. Od EFR si slibuju rychlější náběh zhruba o 500 otáček a zároveň vyšší spolehlivost (chlazení vodou, kuličkové ložisko). K turbu jsem navíc přikoupil záslepku na zabudovaný BOV (bude externí Turbosmart Race Port) a odsazenou -10AN fitinku, u které mi Peet ochotně nechal zvětšit vnitřní průměr na 15mm.
Zadní housing, a stejně tak svody, jsem navíc nechal ošetřit Cerakote coatingem.
Dále jsem pořídil intercooler, přesněji pěkně macaté jádro Garrett s bar and plate konstrukcí a rozměry 457x305x114mm. End tanks navrhnu a nechám svařit dodatečně tak, aby bylo vedení maximálně efektivní.
Sekundární palivová lišta (primární zůstane stock včetně 550 vstřiků) už je také doma a nyní čekám na vstřiky Injector Dynamics ID2000.
Finální setup by měl být tedy následující:
Turbo EFR 8374 1.05 EWG
Svody Turblown EWG (welded)
2x Turbosmart CompGate 40mm wastegate
Custom 3" downpipe
Custom intercooler s jádrem Garrett
FFE sekundární palivová lista s 2x Injector Dynamics ID2000, stock primární palivová lišta s 550cc vstřikama
Fuelab ragulátor tlaku paliva
Walbro 450 palivová pumpa
Turbosmart Race Port BOV
2x Setrab 25 rows olejový chladič
Spojka ACT (organika s extreme přítlačným talířem)
Co se týče seriových dílů, snažím se různě repasovat a zkrášlovat, co se dá... zinek, komaxit, wrinkle apod. Ve finále to možná bude trochu divočina, ale aspoň to nebude zrezlá a zoxidovaná divočina
Motorák před a po lakování
EFR 8374
Přetěsnění vany s výztuhou, PUR silentbloky Banzai Racing
Svody, lower intake manifold a primární lišta na místě
Různé před a po
Auto zatím nejezdí, ale projekt je stále aktivní a došlo na pár změn v plánovaném setupu... k lepšímu ale popořadě...
Ještě než šel motor ven, pozval jsem Higgiho na změření kompresí, které dopadly relativně dobře. Hodnoty se po přepočtu na 250 RPM pohybovaly kolem 110 psi s celkem vyrovnanými hodnotami v rámci každé komory, ale nutno odečíst cca 10%, jelikož bylo měřeno na studeném motoru.
Vzhledem ke kompresím tedy padlo rozhodnutí nedělat rebuild, ale motor šel i tak ven. Jednak z důvodu nějaké lehké očisty, ale především kvůli lepšímu přístupu při instalaci nových těsnění, záslepek, přetěsnění vany, nové siláče apod.
Kvůli všudypřítomné rzi jsem motorák odstrojil úplně a poslal do lakovny, ať se všechny ty nový voňavý díly skládaj to pěknýho motoráku
Nyní k setupu - největší změna proběhla ve výběru turba. S362 SX-E bylo dobrou volbou, nicméně naskytla se možnost výhodné koupě EFR, tak jsem neváhal v autě bude tedy nakonec EFR 8374 s 1.05 twin scroll zadkem. Wastegaty zůstanou stejné, tedy 2x externí 40mm. Od EFR si slibuju rychlější náběh zhruba o 500 otáček a zároveň vyšší spolehlivost (chlazení vodou, kuličkové ložisko). K turbu jsem navíc přikoupil záslepku na zabudovaný BOV (bude externí Turbosmart Race Port) a odsazenou -10AN fitinku, u které mi Peet ochotně nechal zvětšit vnitřní průměr na 15mm.
Zadní housing, a stejně tak svody, jsem navíc nechal ošetřit Cerakote coatingem.
Dále jsem pořídil intercooler, přesněji pěkně macaté jádro Garrett s bar and plate konstrukcí a rozměry 457x305x114mm. End tanks navrhnu a nechám svařit dodatečně tak, aby bylo vedení maximálně efektivní.
Sekundární palivová lišta (primární zůstane stock včetně 550 vstřiků) už je také doma a nyní čekám na vstřiky Injector Dynamics ID2000.
Finální setup by měl být tedy následující:
Turbo EFR 8374 1.05 EWG
Svody Turblown EWG (welded)
2x Turbosmart CompGate 40mm wastegate
Custom 3" downpipe
Custom intercooler s jádrem Garrett
FFE sekundární palivová lista s 2x Injector Dynamics ID2000, stock primární palivová lišta s 550cc vstřikama
Fuelab ragulátor tlaku paliva
Walbro 450 palivová pumpa
Turbosmart Race Port BOV
2x Setrab 25 rows olejový chladič
Spojka ACT (organika s extreme přítlačným talířem)
Co se týče seriových dílů, snažím se různě repasovat a zkrášlovat, co se dá... zinek, komaxit, wrinkle apod. Ve finále to možná bude trochu divočina, ale aspoň to nebude zrezlá a zoxidovaná divočina
Motorák před a po lakování
EFR 8374
Přetěsnění vany s výztuhou, PUR silentbloky Banzai Racing
Svody, lower intake manifold a primární lišta na místě
Různé před a po
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Pěkné to máš, alepoň někdo tady renovuje starý pekáč místo ježdění. Do těch uprav ses taky pěkně vrhl, už mi chybí jen nějaký Haltech.
Kde se dá dělat ta keramika?
Kde se dá dělat ta keramika?
https://t.me/pump_upp
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Popravdě už mě to nebaví a mnohem radši bych jezdil jednotka zatím zůstane PFC a budu doufat, že to tu někdo šikovnej naladí...
Cerakote jedině u Loranta Lazara v Praze: https://www.renovace-zbrani.cz/kontakty
Poptával jsem u více firem a za coating turbo housingu mi z jedný firmy napsali 4500, z druhý 1800 a tady u něj to vyšlo komplet asi 500,- a práce perfektní. Nicméně je to čistě jen odolná barva (řada Q asi do 1100°C), nejedná se o izolaci jako v případě Zircotecu.
Cerakote jedině u Loranta Lazara v Praze: https://www.renovace-zbrani.cz/kontakty
Poptával jsem u více firem a za coating turbo housingu mi z jedný firmy napsali 4500, z druhý 1800 a tady u něj to vyšlo komplet asi 500,- a práce perfektní. Nicméně je to čistě jen odolná barva (řada Q asi do 1100°C), nejedná se o izolaci jako v případě Zircotecu.
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Na 20let staré PFC se vyprdni. Proč si dáváš na auto EFR a nedáš starou T3? Navíc ta by maximálně poději nabíhala, s ECU ovlivníš víc faktorů. Těď vyhodiš peníze na ladění a pak se to bude nělat znovu.
https://t.me/pump_upp
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Chtěl jsem moderní turbo právě kvůli náběhu a odezvě a ty EFR, resp. jejich Airwerks protějšky, jsou osvědčenou cestou. Zároveň chci mít otevřenou cestu k nějakýmu vyššímu výkonu, až se to naučím řídit proto 8374 EWG a ne třeba 7670 IWG, nicméně všechny jsou T4 twin scroll.
Haltech, případně mezi rotary oblíbenej Adaptronic, by byl super, ale věřím, že i na PFC to bude fungovat s nějakým konzervativním naladěním (tlak by měl být 14psi podle WG pružin, bez boost controlleru). Pokud se vše osvědčí (hadrware) a nezabiju se v tom, tak třeba přejdu na E85 společně s moderní jednotkou je možný, že se to pak sveze i s rebuildem motoru... komperese jsou jedna věc, ale majitel přede mnou se moc nestaral, tak bůhví co to vydrží...
Haltech, případně mezi rotary oblíbenej Adaptronic, by byl super, ale věřím, že i na PFC to bude fungovat s nějakým konzervativním naladěním (tlak by měl být 14psi podle WG pružin, bez boost controlleru). Pokud se vše osvědčí (hadrware) a nezabiju se v tom, tak třeba přejdu na E85 společně s moderní jednotkou je možný, že se to pak sveze i s rebuildem motoru... komperese jsou jedna věc, ale majitel přede mnou se moc nestaral, tak bůhví co to vydrží...
1999 Nissan Almera GTi Blue BS7 (140hp/181Nm) daily/winter SOLD
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
2005 Honda Accord CL7 2.0 Eternal Blue Pearl (152hp/192Nm) daily
2007 Mazda RX-8 Stormy Blue Mica (190hp/220Nm) SOLD
1996 Mazda RX-7 FD3S Brilliant Black BW EFR8374 single turbo (XXXhp/XXXNm)
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Dělej jak myslíš, já jsem nakoupil x nistune bordů k tomu MAF (xx tisíc Kč) a zjistil jsem že to byli vyhozené peníze když jsem si koupil Haltech. Další vyhozené poníze jsou za boost controler. Jak řeší PFC boost? ECU se nekupuje podle toho kolik chceš foukat ale jak kvalitně chceš motor řídit. Kontrola EGT, řizení paliva podle wideband, regulace boost podle otaček a zatížení, jiná regulace boostu pro nižší kvalty.
Železo motoru se od 90.let nezměnilo ale elektronika je za 20 let o 2 generace dál (hlavně software).
Zajímavé že v ČR mají všichni nejnovější a nejdražší mobily ale v autech chtějí mít NOKIA 5110. Proč tedy nepoužíváte tlačítkové mobily?
Železo motoru se od 90.let nezměnilo ale elektronika je za 20 let o 2 generace dál (hlavně software).
Zajímavé že v ČR mají všichni nejnovější a nejdražší mobily ale v autech chtějí mít NOKIA 5110. Proč tedy nepoužíváte tlačítkové mobily?
https://t.me/pump_upp
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
ZXman má všude Haltech,ale používá tlačítkový telefony pro doplnění
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Moc pekny projekt, moc pekny dily jen co je pravda Kazdopadne s tim EFR bych si co se tyce te vydrze nebyl tak jisty, ze EFR vydrzi vice. Klasicky BorgSX i s comp casti SX-E vydrzi strasny nesmysly. Ten spool bude urcite rychlejsi nezli SX, ale ta cena je taky jinde ale pokud si to mel za dobry peniz tak proc ne to jsi uz mel vzit rovnou 9180
Jinak co se tyce ECU tak souhlasim s ZXmanem. ECU je zaklad a kor kdyz do toho motoru pustis xxx xxx
Jinak co se tyce ECU tak souhlasim s ZXmanem. ECU je zaklad a kor kdyz do toho motoru pustis xxx xxx
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
Já mám Haltech Elite 1000 a tlačítkovej telefon z roku 2005. Jinak to určitě chtělo EFR 7670, tohle je moc veliký xD
Re: DaveMax - Mazda RX-7 FD3S
I s PFC se ten motor dá slušně odladit. EGT si bude sledovat na budíku a WB jde připojit přes FC datalogit, který můžu vypůjčit. Regulaci boostu nebude potřebovat
Ale samozřejmě na přesný odladění by se hodila moderní ECU. Já ji časem taky upgradnu.
Držím palce s dokončením projektu.
Ale samozřejmě na přesný odladění by se hodila moderní ECU. Já ji časem taky upgradnu.
Držím palce s dokončením projektu.
RX7 FD single GT35 - Uloženo
Celica ST185 - Uloženo
911 996.2 3.6 RWD Jezdí
Boxster S 987 3.2 - Prodáno
RX8 LHD - Prodáno
RX8 RHD - Prodáno
RX8 RHD JDM - Prodáno
Celica ST185 - Uloženo
911 996.2 3.6 RWD Jezdí
Boxster S 987 3.2 - Prodáno
RX8 LHD - Prodáno
RX8 RHD - Prodáno
RX8 RHD JDM - Prodáno