Háša - GT4 ST205/MX-5/EVO6

predstavte svoje auto ostatnim!

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemi
Příspěvky: 446
Registrován: 29 pro 2008, 00:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova GT4 ST205

Příspěvek od Zemi » 06 zář 2017, 12:54

Naivně jsem myslel ze budeš chtít něco vědět víš jak. :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

tel. 608 372 848

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova GT4 ST205

Příspěvek od hasa » 06 zář 2017, 13:20

nevím nic, vždyť mě znáš :D :smt006
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
LJay
Příspěvky: 975
Registrován: 24 srp 2008, 15:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova GT4 ST205

Příspěvek od LJay » 06 zář 2017, 13:22

Nevím sice jak je řešená turbína, ale takhle se staví svody pro twin scroll. Je to kvůli párování výfukových pulzů.
www.jfperformance.cz

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova GT4 ST205

Příspěvek od hasa » 06 zář 2017, 13:39

Ano, turbo je z Evo IX, tedy twinscroll svody proto...
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
Zemi
Příspěvky: 446
Registrován: 29 pro 2008, 00:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova GT4 ST205

Příspěvek od Zemi » 06 zář 2017, 14:37

Drzim vsechny palce. Musi to šlapat a bude to maso!!!
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

tel. 608 372 848

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova GT4 ST205 + MX-5

Příspěvek od hasa » 14 zář 2017, 20:44

Tak jsem z dlouhýho čekání na Celicu pořídil další krám :D Rozšířil jsem tedy nadpis tématu v Showroomu a budu si to tady čas od času spamovat ještě Mazdou...
Přílohy
MX5.jpg
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
Zemi
Příspěvky: 446
Registrován: 29 pro 2008, 00:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Zemi » 15 zář 2017, 08:10

Adept na muj 3S-GE swap. :lol: Jsem zvedav co s tim provedes...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

tel. 608 372 848

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od hasa » 15 zář 2017, 08:49

Vubec, chci vymazlenou serii. Vse co neni oem pujde pryc...
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
Zemi
Příspěvky: 446
Registrován: 29 pro 2008, 00:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Zemi » 15 zář 2017, 09:34

Nejak se s tim RWD zacit musi ze jo. :-)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

tel. 608 372 848

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od hasa » 02 lis 2017, 22:48

Mazdice stale na kosmetice a tak tatka nakupuje ;-)
Přílohy
08B17382-BC4A-4B2F-9DBF-4FC0B25DD483.jpeg
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
Georgee
Příspěvky: 1554
Registrován: 07 zář 2008, 13:25
Bydliště: u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Georgee » 03 lis 2017, 07:13

hasa píše:Vubec, chci vymazlenou serii. Vse co neni oem pujde pryc.
hasa píše:Mazdice stale na kosmetice a tak tatka nakupuje ;-)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od JRD McLAREN » 03 lis 2017, 08:05

...ta hnilikova remenica na tej celde ostala ..?? :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od hasa » 03 lis 2017, 09:27

Georgee - ale no tak :D to stale plati, kosmetika znamena vyvareni nosniku a oprava zadnich lemů, na volant bych nesahal, bohuzel pod původni velikost se mi nevejdou stehna, mensi prumer a odsazeni je nutnost, abych mohl s autem jezdit

JRD - ano
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od JRD McLAREN » 03 lis 2017, 12:27

hasa píše:JRD - ano
...aby si neostal jedneho dna neprijemne prekvapeny ...

,,sa to v anglictine vola tusim harmonic balancer, ci jako ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od hasa » 03 lis 2017, 14:59

Je to zajímavý téma, už dříve jsem se snažil něco se o tom dozvědět. Diskuzí na téma odlehčených duralových řemenic je spousta ať už pozitivních či negativních, nevím, kde je pravda. Celica (snad se nepletu) nemá odpruženou OEM řemenici, tahle duralová byla dynamicky vyvážená. O vlivu na ložiska klikovky se samozřejmě mluví. Určitě mě toto téma zajímá, můžeš-li se více rozepsat o svých zkušenostech a doporučeních, budu jenom rád... díky, M.
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od JRD McLAREN » 03 lis 2017, 18:28

No za prve treba asi zacat tym, jak je tvoj motor vyvazeny (z fabriky, konstrukcne) ...
ci su "dovazky" na ojniciach, alebo su vyvazovane protizavazia na kluke..

Co mam "okukane", tak motory co maju dovazky na ojniciach, zvyknu mat pevne remenice,
pripadne som sa stretol aj stym, ze 4 valcove motory ktore maju len 4 protizavazia, mavaju pevne remenice.
..ale nebyva to vzdy pravidlo ...

Da sa povedat, ze remenica je "protivaha" pre zotrvacnik.. (na pake)..
vsetky vibracie sa siria smerom od zotrvacniku k druhemu koncu kluky, teda k remenici ...
a teda musi byt aj na remenici adekvatna vaha/hmotnost.
Zato su na niektorych radovych 6 valcoch remenice "ohromneho priemeru" a vahy.

Tuna sused Dano, co robi ameriky, vela krat vyhadzuje "seriove pevne remenice" na starych BigBlockoch a celoliatinakoch
a nahradza ich "aftermarket harmonic balancerom", teda odpruzenou remenicou.
(nezriedka sa RED LINE posuva zo seriovych 4700 na povedzme 6800-7000)

Moja osobna skusenost je taka, ze po GO (a uprave motora), som dal okrem ineho aj hlinikovu remenicu...
a po cca 1500km (kedy som musel meit piestne kruzky - ale to z ineho dovodu) som skontroloval aj ojnicne aj hlavne loziska..
a bolo na nich vidiet, ze su "oslahane"...
Neboli zodrate rovnomerne, ale viac menej "len po krajoch" ...
...
a vtedy mi skusenejsi povedal, ze sa mi "vlni kluka" ..
ze nech to dam cele vyvazit ... a ze nech tu hlinikovu remenicu zahodim
a kupim si novu seriovu ... (ked uz teda chcem mat taky vykon a tocit take otacky)

No a po tychto skusenostiach, uz nemontujem ziadne odlahcene remenice a zotrvacniky.
(asi v tej fabrike vedia co robia, ked tam montuju to, co tam montuju)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Almeragt » 04 lis 2017, 17:57

Tiez som riesil otazku ohladom remenice a nakoniec som zvolil ATI Superdamper od ATI Racing... je sice vyrazne tazsia ako celohlinikove verzie remenice, ale som kludny co sa tyka "bezpecnosti" pri vysokych RPM. Zarovem je lahsia ako seriovka

Uživatelský avatar
LJay
Příspěvky: 975
Registrován: 24 srp 2008, 15:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od LJay » 04 lis 2017, 19:16

Řemenice s tlumičem torzních kmitů bych se určitě nezbavoval. Obzvlášť v tvým případě, kdy si nepoužil sériový písty a ojnice. Nová sestava (píst, ojnice, čep) bude pravděpodobně těžší něž OEM, takže protiváhy na klice už nejsou úplně korektní (pokud si ji nedovažoval) a klika se bude víc rozkmitávat. Taky je potřeba brát v potaz to, že klika je nerovnoměrně zatěžovaná při každým zapálení směsi a to samo o sobě vytváří další torzní namáhání, který nijak neodstraníš a můžeš ho jen kompenzovat.

Navíc pokud nestavíš opravdu hardcore motor, ze kterýho chceš vymačkat úplný maximum, bez ohledu na životnost, tak pro tebe váha řemeniče hraje jen malou roli, protože se její rotační hmota otáčí na malým poloměru.

Něco podobnýho platí i pro setrvačník. Snížení jeho hmotnosti hraje podstanou roli jen ve chvíli kdy je motor odpojený od zbytku pohonýho ústrojí a pohání defakto jen ten setrvačník a svoje periferie. Ve chvíli kdy ho připojíš, tak už netočí jen pár kilovým setrvákem, ale musí hýbat několika set kilovým autem a v tu chvíli je pár kg ušetřených rotačníh hmot prakticky zanedbatelný. Snížená váha setrvačníku navíc zrychluje jeho tepelný nasycení, protože je na něm míň hmoty, která je schopná to teplo jímat.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od JRD McLAREN » 04 lis 2017, 19:31

no s tymi vahami piestov a ojnic to nieje vzdy take jednoznacne ..
samotna vaha piestu neprispieva k vzniku vibracii, ak je na "opacnom konci" rovnaky piest ..
takze je jedno ci je "kovany" piest lahsi alebo tazssi oproti seriovemu ..
piest sa totiz pohybuje iba v priamom smere...

u ojnic to je podobne ... ich kmity sa vedia navzajom "vyrusit" ci "dorovnat" ..
pri R4 motoroch ... ak vazia rovnako)
to co ale "ojniciam" nieje jedno, je vaha a nasledne posobiacie zotrvacne a odstredive sily spodnej casti ojnice
ktore posobia na skrutky spodnych lozisk ojnic...
(takze v skratke, tazssia ojnica horsie znasa vyssie otacky, nez lahsia)

niekde su na toto napisane clanky, tusim od p. Černeho,
ktory popisuje sily/vybracie prveho druheho radu ...

EDITED:
nasel som ..
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=388
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 04 lis 2017, 19:55, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od JRD McLAREN » 04 lis 2017, 19:37

Almeragt píše:... som zvolil ATI Superdamper od ATI Racing... je sice vyrazne tazsia ako celohlinikove verzie remenice....
..nemala ta remenica na sebe napis .. " USE WITH " .. ??

su totizto firmy, co predavaju odlahceny zotrvacnik iba ako set, spolu s odlahcenou remenicou ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
ThomasSK
Příspěvky: 25
Registrován: 15 úno 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od ThomasSK » 04 lis 2017, 20:21

OEM remenica je odpružená..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe= 1bar, Tial Bov

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Almeragt » 05 lis 2017, 14:47

JRD McLAREN: Nie, pokial viem, tak zotrvacnik na moj typ motora ani nemaju v ponuke...

hasa
Příspěvky: 326
Registrován: 25 led 2014, 21:43

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od hasa » 06 lis 2017, 09:52

Díky chlapi za komentáře, po prozkoumání potvrzuji, že Celda má odpruženou řeminici, jak píše ThomasSK. No musím z toho vyvodit nějaký závěr :D
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD

Uživatelský avatar
LJay
Příspěvky: 975
Registrován: 24 srp 2008, 15:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od LJay » 06 lis 2017, 16:31

JRD McLAREN: možná sem to napsal trochu moc obecně (psal sem přitom manuál pro jedno zařízení, tak sem to moc nerozváděl). Použití těžších komponent ti navýší hmotu rotující na konci kliky (tu mají kompenzovat protiváhy na klice). Největší roli tam hraje váha spodní části ojnice (hlavně oko, štefy a ložiska) nejnižší pak váha pístu. Ta ale zase ovlivňute zatížení vznikající při průchodu pístu TDC (míra zatížení hodně závisí na geometrii motoru). Tam právě dochází i k největšímu namáhání ojničních štefů, protože píst má v tu chvíli nejvyšší rychlost a musí relativně rychle změnit směr svýho pohybu.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Joseph
Příspěvky: 112
Registrován: 25 črc 2012, 08:18

Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5

Příspěvek od Joseph » 06 lis 2017, 18:25

JRD McLAREN píše:...
a bolo na nich vidiet, ze su "oslahane"...
Neboli zodrate rovnomerne, ale viac menej "len po krajoch" ...
...
Takový dotaz - na jaké straně jsi měl ložiska ošlehané? Strana řemenice nebo setrvačníku a byli opotřebované rovnoměrně nebo se jednalo jen o radiální či radiálně axiální ložiska?
1995 - Honda Civic EG4 M/T - SOLD
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY

flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)

Odpovědět