Háša - GT4 ST205/MX-5/EVO6
Moderátoři: Amigo, riderhenry
Re: Hášova GT4 ST205
Naivně jsem myslel ze budeš chtít něco vědět víš jak.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
tel. 608 372 848
tel. 608 372 848
Re: Hášova GT4 ST205
nevím nic, vždyť mě znáš
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova GT4 ST205
Nevím sice jak je řešená turbína, ale takhle se staví svody pro twin scroll. Je to kvůli párování výfukových pulzů.
www.jfperformance.cz
Re: Hášova GT4 ST205
Ano, turbo je z Evo IX, tedy twinscroll svody proto...
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova GT4 ST205
Drzim vsechny palce. Musi to šlapat a bude to maso!!!
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
tel. 608 372 848
tel. 608 372 848
Re: Hášova GT4 ST205 + MX-5
Tak jsem z dlouhýho čekání na Celicu pořídil další krám Rozšířil jsem tedy nadpis tématu v Showroomu a budu si to tady čas od času spamovat ještě Mazdou...
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Adept na muj 3S-GE swap. Jsem zvedav co s tim provedes...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
tel. 608 372 848
tel. 608 372 848
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Vubec, chci vymazlenou serii. Vse co neni oem pujde pryc...
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Nejak se s tim RWD zacit musi ze jo.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
tel. 608 372 848
tel. 608 372 848
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Mazdice stale na kosmetice a tak tatka nakupuje
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
hasa píše:Vubec, chci vymazlenou serii. Vse co neni oem pujde pryc.
hasa píše:Mazdice stale na kosmetice a tak tatka nakupuje
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
...ta hnilikova remenica na tej celde ostala ..??
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Georgee - ale no tak to stale plati, kosmetika znamena vyvareni nosniku a oprava zadnich lemů, na volant bych nesahal, bohuzel pod původni velikost se mi nevejdou stehna, mensi prumer a odsazeni je nutnost, abych mohl s autem jezdit
JRD - ano
JRD - ano
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
...aby si neostal jedneho dna neprijemne prekvapeny ...hasa píše:JRD - ano
,,sa to v anglictine vola tusim harmonic balancer, ci jako ...
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Je to zajímavý téma, už dříve jsem se snažil něco se o tom dozvědět. Diskuzí na téma odlehčených duralových řemenic je spousta ať už pozitivních či negativních, nevím, kde je pravda. Celica (snad se nepletu) nemá odpruženou OEM řemenici, tahle duralová byla dynamicky vyvážená. O vlivu na ložiska klikovky se samozřejmě mluví. Určitě mě toto téma zajímá, můžeš-li se více rozepsat o svých zkušenostech a doporučeních, budu jenom rád... díky, M.
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
No za prve treba asi zacat tym, jak je tvoj motor vyvazeny (z fabriky, konstrukcne) ...
ci su "dovazky" na ojniciach, alebo su vyvazovane protizavazia na kluke..
Co mam "okukane", tak motory co maju dovazky na ojniciach, zvyknu mat pevne remenice,
pripadne som sa stretol aj stym, ze 4 valcove motory ktore maju len 4 protizavazia, mavaju pevne remenice.
..ale nebyva to vzdy pravidlo ...
Da sa povedat, ze remenica je "protivaha" pre zotrvacnik.. (na pake)..
vsetky vibracie sa siria smerom od zotrvacniku k druhemu koncu kluky, teda k remenici ...
a teda musi byt aj na remenici adekvatna vaha/hmotnost.
Zato su na niektorych radovych 6 valcoch remenice "ohromneho priemeru" a vahy.
Tuna sused Dano, co robi ameriky, vela krat vyhadzuje "seriove pevne remenice" na starych BigBlockoch a celoliatinakoch
a nahradza ich "aftermarket harmonic balancerom", teda odpruzenou remenicou.
(nezriedka sa RED LINE posuva zo seriovych 4700 na povedzme 6800-7000)
Moja osobna skusenost je taka, ze po GO (a uprave motora), som dal okrem ineho aj hlinikovu remenicu...
a po cca 1500km (kedy som musel meit piestne kruzky - ale to z ineho dovodu) som skontroloval aj ojnicne aj hlavne loziska..
a bolo na nich vidiet, ze su "oslahane"...
Neboli zodrate rovnomerne, ale viac menej "len po krajoch" ...
...
a vtedy mi skusenejsi povedal, ze sa mi "vlni kluka" ..
ze nech to dam cele vyvazit ... a ze nech tu hlinikovu remenicu zahodim
a kupim si novu seriovu ... (ked uz teda chcem mat taky vykon a tocit take otacky)
No a po tychto skusenostiach, uz nemontujem ziadne odlahcene remenice a zotrvacniky.
(asi v tej fabrike vedia co robia, ked tam montuju to, co tam montuju)
ci su "dovazky" na ojniciach, alebo su vyvazovane protizavazia na kluke..
Co mam "okukane", tak motory co maju dovazky na ojniciach, zvyknu mat pevne remenice,
pripadne som sa stretol aj stym, ze 4 valcove motory ktore maju len 4 protizavazia, mavaju pevne remenice.
..ale nebyva to vzdy pravidlo ...
Da sa povedat, ze remenica je "protivaha" pre zotrvacnik.. (na pake)..
vsetky vibracie sa siria smerom od zotrvacniku k druhemu koncu kluky, teda k remenici ...
a teda musi byt aj na remenici adekvatna vaha/hmotnost.
Zato su na niektorych radovych 6 valcoch remenice "ohromneho priemeru" a vahy.
Tuna sused Dano, co robi ameriky, vela krat vyhadzuje "seriove pevne remenice" na starych BigBlockoch a celoliatinakoch
a nahradza ich "aftermarket harmonic balancerom", teda odpruzenou remenicou.
(nezriedka sa RED LINE posuva zo seriovych 4700 na povedzme 6800-7000)
Moja osobna skusenost je taka, ze po GO (a uprave motora), som dal okrem ineho aj hlinikovu remenicu...
a po cca 1500km (kedy som musel meit piestne kruzky - ale to z ineho dovodu) som skontroloval aj ojnicne aj hlavne loziska..
a bolo na nich vidiet, ze su "oslahane"...
Neboli zodrate rovnomerne, ale viac menej "len po krajoch" ...
...
a vtedy mi skusenejsi povedal, ze sa mi "vlni kluka" ..
ze nech to dam cele vyvazit ... a ze nech tu hlinikovu remenicu zahodim
a kupim si novu seriovu ... (ked uz teda chcem mat taky vykon a tocit take otacky)
No a po tychto skusenostiach, uz nemontujem ziadne odlahcene remenice a zotrvacniky.
(asi v tej fabrike vedia co robia, ked tam montuju to, co tam montuju)
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Tiez som riesil otazku ohladom remenice a nakoniec som zvolil ATI Superdamper od ATI Racing... je sice vyrazne tazsia ako celohlinikove verzie remenice, ale som kludny co sa tyka "bezpecnosti" pri vysokych RPM. Zarovem je lahsia ako seriovka
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Řemenice s tlumičem torzních kmitů bych se určitě nezbavoval. Obzvlášť v tvým případě, kdy si nepoužil sériový písty a ojnice. Nová sestava (píst, ojnice, čep) bude pravděpodobně těžší něž OEM, takže protiváhy na klice už nejsou úplně korektní (pokud si ji nedovažoval) a klika se bude víc rozkmitávat. Taky je potřeba brát v potaz to, že klika je nerovnoměrně zatěžovaná při každým zapálení směsi a to samo o sobě vytváří další torzní namáhání, který nijak neodstraníš a můžeš ho jen kompenzovat.
Navíc pokud nestavíš opravdu hardcore motor, ze kterýho chceš vymačkat úplný maximum, bez ohledu na životnost, tak pro tebe váha řemeniče hraje jen malou roli, protože se její rotační hmota otáčí na malým poloměru.
Něco podobnýho platí i pro setrvačník. Snížení jeho hmotnosti hraje podstanou roli jen ve chvíli kdy je motor odpojený od zbytku pohonýho ústrojí a pohání defakto jen ten setrvačník a svoje periferie. Ve chvíli kdy ho připojíš, tak už netočí jen pár kilovým setrvákem, ale musí hýbat několika set kilovým autem a v tu chvíli je pár kg ušetřených rotačníh hmot prakticky zanedbatelný. Snížená váha setrvačníku navíc zrychluje jeho tepelný nasycení, protože je na něm míň hmoty, která je schopná to teplo jímat.
Navíc pokud nestavíš opravdu hardcore motor, ze kterýho chceš vymačkat úplný maximum, bez ohledu na životnost, tak pro tebe váha řemeniče hraje jen malou roli, protože se její rotační hmota otáčí na malým poloměru.
Něco podobnýho platí i pro setrvačník. Snížení jeho hmotnosti hraje podstanou roli jen ve chvíli kdy je motor odpojený od zbytku pohonýho ústrojí a pohání defakto jen ten setrvačník a svoje periferie. Ve chvíli kdy ho připojíš, tak už netočí jen pár kilovým setrvákem, ale musí hýbat několika set kilovým autem a v tu chvíli je pár kg ušetřených rotačníh hmot prakticky zanedbatelný. Snížená váha setrvačníku navíc zrychluje jeho tepelný nasycení, protože je na něm míň hmoty, která je schopná to teplo jímat.
www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
no s tymi vahami piestov a ojnic to nieje vzdy take jednoznacne ..
samotna vaha piestu neprispieva k vzniku vibracii, ak je na "opacnom konci" rovnaky piest ..
takze je jedno ci je "kovany" piest lahsi alebo tazssi oproti seriovemu ..
piest sa totiz pohybuje iba v priamom smere...
u ojnic to je podobne ... ich kmity sa vedia navzajom "vyrusit" ci "dorovnat" ..
pri R4 motoroch ... ak vazia rovnako)
to co ale "ojniciam" nieje jedno, je vaha a nasledne posobiacie zotrvacne a odstredive sily spodnej casti ojnice
ktore posobia na skrutky spodnych lozisk ojnic...
(takze v skratke, tazssia ojnica horsie znasa vyssie otacky, nez lahsia)
niekde su na toto napisane clanky, tusim od p. Černeho,
ktory popisuje sily/vybracie prveho druheho radu ...
EDITED:
nasel som ..
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=388
samotna vaha piestu neprispieva k vzniku vibracii, ak je na "opacnom konci" rovnaky piest ..
takze je jedno ci je "kovany" piest lahsi alebo tazssi oproti seriovemu ..
piest sa totiz pohybuje iba v priamom smere...
u ojnic to je podobne ... ich kmity sa vedia navzajom "vyrusit" ci "dorovnat" ..
pri R4 motoroch ... ak vazia rovnako)
to co ale "ojniciam" nieje jedno, je vaha a nasledne posobiacie zotrvacne a odstredive sily spodnej casti ojnice
ktore posobia na skrutky spodnych lozisk ojnic...
(takze v skratke, tazssia ojnica horsie znasa vyssie otacky, nez lahsia)
niekde su na toto napisane clanky, tusim od p. Černeho,
ktory popisuje sily/vybracie prveho druheho radu ...
EDITED:
nasel som ..
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=388
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 04 lis 2017, 19:55, celkem upraveno 1 x.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 406
- Registrován: 12 zář 2013, 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
..nemala ta remenica na sebe napis .. " USE WITH " .. ??Almeragt píše:... som zvolil ATI Superdamper od ATI Racing... je sice vyrazne tazsia ako celohlinikove verzie remenice....
su totizto firmy, co predavaju odlahceny zotrvacnik iba ako set, spolu s odlahcenou remenicou ...
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
OEM remenica je odpružená..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe= 1bar, Tial Bov
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe= 1bar, Tial Bov
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
JRD McLAREN: Nie, pokial viem, tak zotrvacnik na moj typ motora ani nemaju v ponuke...
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Díky chlapi za komentáře, po prozkoumání potvrzuji, že Celda má odpruženou řeminici, jak píše ThomasSK. No musím z toho vyvodit nějaký závěr
Mitsubishi Evo 6 RS LHD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Toyota Celica GT4 ST205 - SOLD
Mazda MX-5 1.8 NBFL - SOLD
Mitsubishi Evo 6 RHD - SOLD
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
JRD McLAREN: možná sem to napsal trochu moc obecně (psal sem přitom manuál pro jedno zařízení, tak sem to moc nerozváděl). Použití těžších komponent ti navýší hmotu rotující na konci kliky (tu mají kompenzovat protiváhy na klice). Největší roli tam hraje váha spodní části ojnice (hlavně oko, štefy a ložiska) nejnižší pak váha pístu. Ta ale zase ovlivňute zatížení vznikající při průchodu pístu TDC (míra zatížení hodně závisí na geometrii motoru). Tam právě dochází i k největšímu namáhání ojničních štefů, protože píst má v tu chvíli nejvyšší rychlost a musí relativně rychle změnit směr svýho pohybu.
www.jfperformance.cz
Re: Hášova Toyota Celica GT4 ST205 + Mazda MX-5
Takový dotaz - na jaké straně jsi měl ložiska ošlehané? Strana řemenice nebo setrvačníku a byli opotřebované rovnoměrně nebo se jednalo jen o radiální či radiálně axiální ložiska?JRD McLAREN píše:...
a bolo na nich vidiet, ze su "oslahane"...
Neboli zodrate rovnomerne, ale viac menej "len po krajoch" ...
...
1995 - Honda Civic EG4 M/T - SOLD
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY
flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY
flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)