Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

predstavte svoje auto ostatnim!

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Odpovědět
Uživatelský avatar
Woyta
Příspěvky: 1027
Registrován: 19 črc 2010, 17:13

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Woyta » 19 říj 2016, 14:23

Říkám si jak se ten můstek bude deformovat teplem tak co to provede. Je to docela tenké.
Možná by by v příští revizi bylo dobré rozdělit to na 3 stejne velké otvory aby to zůstalo propojené se stěnou.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 19 říj 2016, 17:17

Tohle je opravdu úplně ta poslední věc které se bojím. Ještě jsem neviděl aby k takovým problémům došlo a ani rozdělení na více segmentů (neuvažuji 6port, to je jiný konstrukční případ). Toto místo je z celého motoru nejméně teplelně namáhané, a je zároveň ochlazováno proudící čerstvou směsí. Přikládám pro ilustraci graf rozložení teplot na motoru z raných dob vývoje. BTW rozdílné teploty v různých částech motoru je jinak hodně velký problém celkově

Tom_: není problém se domluvit :)
Přílohy
tepl5.png
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 11 lis 2016, 15:26

Hlavní části motoru složeny!

Trochu se to protáhlo oproti plánu, protože když jsem si chystal rotory pro skládání, praskl mi jeden oil ring při jeho montáži (kdo někdy dělal rotary ví jak tam ty děvky jdou blbě :lol: )... takže jsem musel shánět jiný. Naštěstí mi pomohl Jura Beneš tady v Brně. Když už jsem za ním šel, rozhodl jsem se poptat i na exhaust sleeve - taková kovová vložka do jinak hliníkového housingu, která usměrňuje výfukové plyny a chrání housing od vysokých teplot, jeden můj byl trochu poškozený, takže by bylo nejlepší ho vyměnit. Získal jsem celý poškozený housing, ať si to z něj vymontuju. Z mého motoru to šlo naprosto hladce za pár minut. Z poškozeného housingu ani náhodou. Strávil jsem nad tím prakticky celý večer, prolíval jsem to už předem WDčkem, zkoušel to vymlátit kladivem, různě páčil a ani prd. Nakonec jsem musel housing vzít flexou což mě mrzelo, protože jsem si ho chtěl vyčistit a vystavit (ne, nejsem k***t a nezapomněl jsem vytáhnout z boku ty jistící piny, ty jsem mimochodem musel odvrtávat, protože se taky ani nehly narozdíl od mého motoru).

To co jsem objevil jsem ještě neviděl - kovový sleeve byl zcela srostlý s hliníkovým housingem nějakou podivnou sračkou, která nejvíce připomínala vodní kámen. Sleeve se konečně povedlo oddělit a nastalo dlouhé čištění, abych měl pro příště vše připravené. A včera jsem to pak poskládal. Nebylo to úplně bez problémů, protože úpravami na motoru nastaly některé nestandartní situace, které jsem musel vyřešit, ale to nemá smysl podrobně rozebírat pokud jste to neskládali. Pečlivě jsem utáhl motor dle daného pořadí na první předepsaný moment a dál budu pokračovat příště. Čeká mě olejová pumpa, protizávaží, setrvák, sání, svody, vana...a tak dálaž se to bude moci dát do auta, natahat novou elektriku pro standalone, udělat V-mount, natahat nově chlazení oleje, vyrobit výfuk....no práce jak na kostele ještě :lol:
Přílohy
DSC04357.JPG
DSC04359.JPG
DSC04367.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 12 lis 2016, 11:08

Ještě nějaká ta fotka ze skládání :)
Přílohy
DSC04360.JPG
DSC04365.JPG
DSC04368.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 08 dub 2017, 10:51

Zase jsem dlouho nedával žádný update, takže co se všechno udělalo:

jako první od posledního příspěvku se nahazovala olejová pumpa a protizávaží - s tou olejovou pumpou jsem si ještě zažil pěkně infarktovou chvilku když jsem už měl všechno složené a otočil motor abych nasadil olejovou vanu a najednou uviděl na zemi malé pero...chvilku jsem popřemýšlel a došel k závěru že jediné místo odkud to může být je právě hřídelka olejové pumpy. Takže přední kryt motoru, ozubení, všechny spacery, ložisko, protizávaží, řetěz a kola pohonu pumpy znovu dolů a kontrola. A fakt že jo! Na maličkou hřídel se nasazuje pero a ozubené kolo utažené maticí, které ho zakryje, takže už nebylo vidět že při nasazování a utahování pero sklouzlo a vypadlo. Co by způsobila netočící se olejová pumpa je asi všem jasné. Takže po rozdýchání skoro infarktu jsem všechno třikrát zkontroloval a znovu složil a znovu zkontroloval a konečně nasadil tu vanu. Dále bylo potřeba navrtat díru a vyříznout závit do housingu vodní pumpy pro instalaci nového čidla teploty vody pro Megasquirta, nasadit pumpu, řemenice, držáky motoru a po roce konečně vrátit motor zpět do auta, což byla vzhledem k dostupnému vybavení asi ta nejsnažší věc ze všeho co jsem na autě dělal.

Ještě něž jsem motor vrátil do auta, vyčistil jsem celý motorový prostor od třicetiletých nánosů šmíru a bordelu, zaradoval se jak je kastle krásně zdravá nezhnilá s výjimkou povrchové koroze na nosníku vedle turba - vlivem teploty slezla barva a chytlo to lišku, takže jsem to důkladně vybrousil a ošetřil odrezovačem, dal několik vrstev základovky plus krycí barvu a sehnal si nalepovací termoizolační fólii od Thermotecu (výrobce udává odolnost vůči sálavému teplu až do 1100°C), kterou jsem problematická místa odstínil. Když byl motor zpátky na svém místě, nešlo to se nesmát jak je celá ta krabička malá a přitom takového potenciálu :D

Dále jsem musel trochu poupravit vstupní otvory do nových svodů, byly trošku menší než bych si představoval tak nechci aby byly výfukové plyny zbytečně zbržděny. Tohle trvalo docela dlouho, nerez se portuje výrazně hůř než litina nebo hliník :lol: Následně jsem mohl konečně poprvé vyzkoušet fittment nového turba a externí wastegate (Tial 44mm). Všechno to pasuje krásně, jenom mi dělá starosti jak vyřeším odvod oleje z turba - výrobcem požadovaných max 35° od kolmice s vozovkou je skoro nemožné dodržet i pokud navrtám olejovou vanu, a tam mám zase obavy aby do toho v zatáčkách nezasahovala vlivem odlévání hladina olejové náplně. V sérii je to odváděno do předního krytu motoru, ale to není max 35° ani náhodou, vede to skoro horizontálně (viz přiložený obrázek) až se divím že jim to vůbec funguje a nezpůsobuje problémy. Na druhou stranu testovat to určitě museli hodně, jinak by to tam tak nedali...no z tohoto mám pěkně zamotanou hlavu :?: :?:

Více povídání co se jiného dělalo zase příště
Přílohy
DSC04434.JPG
DSC04577.JPG
oil drain.jpg
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
RedX
Příspěvky: 52
Registrován: 13 kvě 2011, 21:44

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od RedX » 18 dub 2017, 16:20

Skvělá práce Wanixi, jako obvykle :)

U aut s nízko položeným turbodmychadlem se obvykle používá kombinace zachytávací nádržky (oil drip tank/sump) a odsávací pumpy (scavenge pump), ať už elektrické, či hnané mechanicky od motoru. Porsche 911 Turbo libovolné generace má takový systém z fabriky.
Případně, kdybys vedl vývod z turba rovnou do vany, mohl bys tam zkusit nainstalovat nějaké jednosměrné "trap doors", jako se dávají okolo sacího koše u "performance" olejových van - je to v podstatě obyčejný pant z železářství. Ale to mě jen tak napadlo, tak to ber s rezervou :)

Mazdar

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 21 dub 2017, 22:26

Díky! :)
O možnosti odsávací pumpy vím moc dobře - je to přesně takové řešení kterému bych se rád vyhnul :D zatím to vidím na otvor do vany co jsem tak okukoval zahraniční stavby...

Na autě se dále nahodily nové SaRD vstřiky (1000cc), zapojovaly všechny benzínové hadičky, olejové a vodní vedení a taky podtlaky...no ještě že jsem si to při rozebírání všechno fotil, ani zdaleka to sice nedosahuje komplikovanosti FDčka ale i tak se jich tam cosi najde. Dál jsem pozapojoval všechnu elektriku mimo tu motorovou, která je strašný kekel a do auta už se nikdy nevrátí, vyčistil od šmíru převodovku, nahodil spojku a přítlačák, pak převodovku, startér a kardan a zapojil zpět přední brzdy. Následně jsem udělal kompletní rewire palivové pumpy a začal s taháním komplet nové elektriky pro standalone ECU - to je aktuálně in progress

Už to začíná nabírat konkrétní podoby, těším se jak malý Jarda!
Přílohy
DSC04573.JPG
DSC04600.JPG
DSC04685.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 23 črc 2017, 13:25

Před časem jsem slíbil, že tady dám veřejně diplomku, ve které jsem řešil vliv portování na motor, takže tady to je (po kliknutí na "Hlavní dokument"):

https://www.vutbr.cz/studium/zaverecne- ... or=0&str=1

Snažil jsem se to napsat aspoň trochu chytlavě i pro veřejnost, takže na začátku je krátká rešerše všech wankelů co Mazda vyrobila, doplněná i o prototypy, následuje popis hlavních částí motoru a seznámení čtenáře s problematikou portování wankelu spolu s jeho různými druhy. Dál už jsem měřil a dělal přímo na motoru. Zajímavé je porovnání průtoku vzduchu měřené na flow benchi při různých typech naportování, které spolu s mnoha dalšími věcmi posloužilo jako vstupy pro simulační program. Vytvoření funkčního modelu chování motoru pro predikci změn v průběhu krouťáku a výkonu při různém portování byl hlavní cíl práce. Povedlo se a nakonec jsem získal velmi zajímavé výsledky. Tak například pro half-bridgeport jsem čekal že bude točit až do nebes, ale nebylo tomu tak, pokud se změní pouze portování, ale vše ostatní zůstane stejné, v nejvyšších otáčkách oblízko 9000rpm bude mít skoro stejný výkon jako streetport, avšak výrazný nárůst nastane v mid-range. Což je přesně chování, jaké vypozorovali amíci na skutečném motoru, kde udělali přesně tohle - veškeré motorové komponenty stejné, pouze změna portování. Zároveň vypozorovali rychlejší spoolup turba a potřebu výrazně většího turba pro využití plného potenciálu takového portu, což je také typické.

Toliko jen ve zkratce o čem píšu, práce na autě už jsou velmi motivující, cítím že finále už se hodně blíží :) Mám hotovou celou kabeláž pro standalone ECU, dodělávám poslední komponenty na vedení oleje, chladiče všeho už jsem si napozicoval jak bude potřeba, takže už jen jim vyrobit držáky, musím uříznout a převařit jinam nálevku s víčkem na vodním chladiči a nakoupit silikonové kolena a spojky na vedení vzduchu, vyřešit výfuk a wideband, koupit a zapojit BOV, ještě by se hodil oil catch tank a startujeme!
Přílohy
DSC04802.JPG
DSC04804.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Tom_ » 23 črc 2017, 14:53

Diplomku si urcite a rad prectu. Samotneho me ted ceka diplomova prace :D jen v trosku jinem oboru (IT). Kazdopadne gratulace k uspesnemu (doufam) zvladnuti studia. Projekt hodne dobry a tesim se na dokonceni. Popriklade jak budes mit nekdy v sprnu cas, dojel bych treba na cumendu a pokec :wink: :D
Jeste takovy dotaz Wanixi, co za brusku pouzivas k portovani? (Dremel?) Diky

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 23 črc 2017, 20:41

Dík, neváhej se ozvat, dovolenou mám až úplně na konci srpna takže jinak budu v Brně skoro furt ;)

Používám klasický elektrický Dremel, ten na vzduch jsem ani nikdy nezkoušel
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Tom_ » 23 črc 2017, 20:44

Oki, ozvu se...tady pres forum? 3000 nebo 4000 dremel?Taky premyslim nad koupi, jelikoz je vzdycky co obrousit, urezat a flexou nebo vrtackou se clovek nikde nedostane :D + na ten porting idealni

Uživatelský avatar
speedy_s
Příspěvky: 2845
Registrován: 28 dub 2008, 18:25
Bydliště: Stone District
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od speedy_s » 24 črc 2017, 06:07

pěkně postupuješ, se nejspíš stavim pro nějakou inspiraci.. :D
Never lose respect of what you’re doing behind the wheel.
91´Mazda Savanna RX-7 FC3S

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 24 črc 2017, 15:34

stav se pokecáme :)

Tome nekupoval jsem origo Dremel ale to samé od jiného výrobce, stálo to míň, ale hlavně co mě přesvědčilo bylo bohaté příslušenství brusného náčiní k tomu, piš klidně tady do SZ
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 29 dub 2018, 09:44

Ahoj, dlouho jsem tu už nepsal, tak přidám aktuální stav :)

Pokud bych to měl celé shrnout krátce, bylo uplynulé období ve znamení věčného čekání na zásilky ze zahraničí, a řešení různých drobných kravin. Určitě to znáte - začnete řešit nějaký problém, a zjistíte, že potřebujete nějakou malou blbost. Tady to buď není k sehnání, nebo neúměrně drahé, takže hurá na nákupy v zahraničí. A pak už se čeká až to přijde (a někdy to nepřijde vůbec), aby se o chvíli později po namontování přišlo na nějakou další blbost...

S čím jsem se natrápil nejvíce? Byl to hlavně už dříve zmíněný odvod oleje z turba. Turbo vychází hodně nízko, což přináší komplikace. Bylo potřeba ho dostat alespoň o pár centimetrů výše. Možnost převaření svodů jsem řešil, ale svářeč vyhodnotil tuto možnost jako špatně proveditelnou vzhledem k jejich provedení a tvarování. Jediná možnost byla tedy nechat udělat spacer mezi svody a turbo. Připravil jsem výkres, a sehnal někoho přes nerezové výpalky. Výpalek se musel následně ještě obrobit u děr pro šrouby, což bylo taky dobré peklo, materiál je velmi tvrdý. A ještě větší radost byla to namontovat, protože náhle bylo zapotřebí výrazně delších šroubů pro uchycení, které tam skoro nešly dát kvůli turbu samotnému. A dostat tam něco pro jejich utažení? To byl hotový očistec. S turbem na svém místě jsem řešil samotný odvod oleje jako takový. Zde bylo zapotřebí dodržet maximální možný průměr trubičky, takže to byla hra o milimetry, samozřejmě se to vícekrát vezlo na převaření.

Dále byl boj vytvoření vodního okruhu - převařovalo se plnění chladiče, dvakrát se převařoval vývod u termostatu, a stejně to chtělo hodně improvizace, aby se potřebné konce propojily, stejně jako u napojení přemístěné expanzky a také topení.

Pro chlazení oleje mám dva do série propojené olejové chladiče a sendvič s termostatem pod olejový filtr, vše propojené oplétanou hadicí a AN fittingy. S těmi jsem teda také předpokládal výrazně snazší práci. Oplet jsem ještě v nebezpečných místech ochránil proti poškození gumou z tlusté pásoviny.

Výfuk jsem postupně stavěl z 3“ nerezu, prozatím bude straight pipe odpředu až dozadu + screamer pipe z externí wastegate, vše na V-band spojkách.
Vedení vzduchu je prozatím řešeno z univerzálních silikonových kolen a hliníkových spojek, do budoucna bych jej rád zjednodušil jen na jednu hliníkovou trubku v celku na straně turbo-intercooler, a na druhou na straně intercooler-klapka.

Následně jsem ještě nainstaloval oil catch tank a všechny podtlakové i tlakové hadičky, a dodělával nějakou základní elektriku. Během té dlouhé doby co auto stálo mi začal prochcávat hlavní brzdový válec, takže jsem ještě ten musel vymontovat, koupit repasní sadu, rozebrat a přegumičkovat + samozřejmě všechno odvzdušnit. Poté už jsem stáhl Tuner studio a ponořil se do studování správných nastavení a zajištění base map pro první start.

Jaký je aktuální stav? Byly provedeny první zkoušky, jednotka nejprve nedostávala informaci o otáčkách motoru - ukázalo se, že došlo k chybě při úpravě základní desky Megasquirtu pro fungování s rotary, takže opraveno, a nyní už mám rpm reading. Čidlo teploty vody ale ukazuje úplné nesmysly, a svíčky nedávají vůbec, nebo jen velmi slabou jiskru. Takže čidlo už mám objednané nové (se stimulátorem vše funguje správně, takže neočekávám chybu v jednotce samotné), svíčky dám nové, svíčkové kabely jsou proměřené, zcela v pořádku, a ještě proměříme zapalovací cívky.
Přílohy
DSC04973.JPG
ready to spin!
DSC05039.JPG
a zase převařovat...
DSC05132.JPG
screamer pipe in progress
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 04 kvě 2018, 22:03

Auto opět žije!!

ČIidlo teploty vody bylo OK, problém odhalen v kovovém krytu konektoru k ECU, který je ze dvou polovin, a při skládání se uvnitř skřípnul jeden z kabelů - ten na teplotu vody. Se zapalováním byl problém nakonec přímo v jednotce, do delším bádání a zkoušení všeho možného rozchozeno a hurá na první start! Opět se mi už po několikáté potvrdilo jak jsou rotary supercitlivé na kvalitu svíček. Nejtěžší bylo nakonec nějak správně odhadnout potřebné množství paliva pro start a pak už jen točit, točit a točit...až se motor opět probudil k životu

https://www.youtube.com/watch?v=Wl-9BJz ... e=youtu.be
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 01 črc 2018, 13:24

Konečně po těch letech už auto zase dokáže samo jezdit! Že to ale stálo nervů :lol:

A co se dělalo od posledního příspěvku? Ještě několikrát jsem musel předělávat výfuk, aby mi rozumně vyšel koncový tlumič, protože výfuk je celý napevno bez vlnovce. Koncový tlumič jsem nakonec sáhnul po průchozím Magnaflow, především z důvodu dostupnosti (prodával DaveMax) a i sympatické ceny. Dále jsem měl problém, že mi nepálily trailingy (druhá "přídavná" zapalovací svíčka u Wankelu), po delším bádání šla nakonec na stůl samotná ECU, a už ani nevím co nakonec Trinom změnil, každopádně už pálí vše jak má.

Od začátku byla výrazně slyšet netěsnost ve vedení výfuku přímo pod kapotou, a po troše ježdění ukázaly saze, že to bude na přírubě svodů... Takže svody dolů, což je aktuálně velmi protivná práce, ale nedalo se jinak, protože mi přisávaný vzduch rozhazoval lambdu a AFRka, což výrazně komplikovalo ladění. Příruba byla skutečně hodně křivá, zkroutila se do vrtule, pravděpodobně když na ni vařili svody, což je velmi častý problém, a doporučuju si tohle dobře ohlídat. V mezičase jsem nahodil ty coilovery, co se mi už pár let válely pod postelí, a je to znát, přičemž vizuelně to autu velmi prospělo, funkčně to bude potřebovat ještě trochu ladění samozřejmě.

Když jsem u toho ladění, tak s tím si teď hraju nejvíce - zlehka zajíždím motor, s úplně minimálním boostem a zátěží a už to začíná jezdit moc pěkně, potenciálu je tam hodně. Vždy mám zaplý datalogging, trochu pojezdím a pak podle dat upravuju palivovou mapu. Větší ladění bude až na dynu po zajetí motoru.

Taky jsem si pořídil nová kolečka, a je to velká paráda, ale to tu dám až bude nějaká pěkná fotka ;)
Přílohy
DSC05179.JPG
rrr.jpg
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 08 led 2020, 22:39

Tak od mého posledního příspěvku uběhlo rok a půl, a co se za tu dobu změnilo? No upřímně řečeno, co se stavu auta týče, skoro nic. Auto mě za uplynulou dobu spíš trápilo než přinášelo radost.

Obrovským zdrojem problémů se ukázal být sériový snímač natočení "klikového hřdele" (CAS), u Wankelu tedy eshaftu. Snímač má poměrně staré konstrukční řečení - je mechanický (poháněný přes ozubené kolečko od eshaftu) a čidla jsou dvě magnetická. Na sériovém motoru funguje bez problémů, ale s Megasquirtem si v mém případě vůbec nerozuměl. Okolo 3000rpm ztrácel (nebo byl nějakým způsobem rušen) signál, řídící jednotka vůbec nevěděla v jaké poloze je motor a s autem se tak nedalo jet, cukalo, umíralo, no hrůza. Z hlavy už absolutně nedám co všechno jsme s tím zkoušeli dělat - kontrola a předělávání koster, odstínění, různého nastavování jednotky, dlouhé bádání s osciloskopem, nic nepomohlo. Vždycky nás něco napadlo, dlouhé hodiny jsme zkoušeli, a nakonec to bylo stejně zase k ničemu. Ve výsledku to byly pravděpodobně desítky hodin marného snažení. Nakonec nezbylo nic jiného, než CAS kompletně překopat. Měl jsem z tohoto kroku velké obavy - přecijenom jde o to nejdůležitější čidlo v celém motoru, ale Trinom odvedl výbornou práci, a sériovému CASu jsme nahradili magnetické střeva za optické. Po troše nastavování a zkoušení motor nastartoval, a původní problém skutečně zmizel!

Euforie ale netrvala dlouho. Už při předchozích drobných testování auta jsem někdy měl problém zařadit kvalt - i přes spojku úplně na podlaze to bralo zuby. Teď jsem ujel pár metrů...a kvalt tam prostě už nedal, aniž bych riskoval seriózní poškození převodovky. Začal jsem tedy od těch nejmenších možných příčin: není zavzdušněná spojka? Odvzdušnit. Nepomohlo. Možná odešly těsnění na hlavním spojkovém válci? Koupit repasní sadu, rozebrat, vyměnit, složit, odvzdušnit. Nepomohlo. Že by byl v háji pomocný spojkový váleček? Repasní sada není, koupit nový, vyměnit, složit, odvzdušnit. Nepomohlo. Tak asi je ten hlavní prostě už celkově v háji? Koupit nový, vyměnit, složit, odvzdušnit. Nepomohlo. Jsme pitomci a neumíme to pořádně odvzdušnit? Sehnat tlakovací nádobku na odvzdušňování brzd a spojek, odvzdušnit. Nepomohlo. No tak bude muset převodovka dolů, do čehož se mi absolutně nechtělo. Trinoma napadlo, že by to mohl být vadný pilot bearing. Blbost říkám, pak ale trochu googlím, víc se nad tím projevem zamýšlím, a asi fakt mohlo. Takže špajz opravdu musí dolů. Stejně bylo v plánu do budoucna upgradovat spojku, tak jsem zrovna koupil v jedeto Competition Stage 2 sadu a pustil se do toho. Po sundání se příčina problémů okamžitě ukázala. Z jehlového ložiska prakticky nic nezbylo, bylo úplně rozmáznuto na kaši po hřídeli a za ní. Nechtěl jsem k tomu všemu ještě rozebírat celý špajz, takže zbytky ložiska na hřídeli jsem likvidoval velmi opatrně dremlem, a následně lemným šmirglem. Výměna spojky easy, všechno pečlivě a s momenťákem, ale nasadit zpátky převodovku byl hotový očistec. Měl jsem domluvenou normální dílnu se zvedákem, ale nakonec z toho sešlo, takže jsem to musel dělat pod autem v parkovacím domě. Mám pocit, že tady jsem si psychicky sáhl úplně na dno, přestože jsme tu kurvu těžkou nasazovali ve dvou...už v životě nikdy více tyvole!!!

Problém se skutečně vyřešil, nicméně auto má další osinu v pr... zadnici. Sériový snímač natočení škrticí klapky (TPS) je v předfaceliftovém FC vskutku prazvláštní. V plném rozsahu otevírání škrticí klapky má svůj vlastní rozsah 0-100% nadefinovaný pouze v první čtvrtině. To znamená, že kdykoli řidič zmáčkne plynový pedál na více než čtvrtinu, vidí jednotka plnej. Opět řešení, které v sérii nějak funguje, ale s nevyladěnou standalone je to peklo a ovladatelnost auta příšerná. Pofaceliftové TPS už tento problém eliminují, 0-100% na TPS odpovídá 0-100% sešlápnutí pedálu, jenže se blbě shání a stojí hodně. Proto je tedy i TPS potřeba překopat na nějaké jiné.

Když připočítám ještě nějaké úpravy na výfuku, vyřešením TPS jsem na začátku prosince skončil. Čekám až se oteplí, abych mohl začít zase testovat, teoreticky by tam teď neměl být problém, ale ono se určitě zase ještě něco vynoří. Mám teď aktuálně 7 aut, mezi které rozděluju svůj čas, takže intenzita prací rozhodně není jaká by mohla být, nejvíc to ale komplikuje ztráta nadšení když furt někde něco nedělá co má...

Do nového roku bych si přál hlavně už konečně jezdit!

Uznání všem co dočetli update až sem, a snad to nebylo až moc pesimistické
Přílohy
DSC_1400[1].JPG
DSC_1424[1].JPG
DSC_1421[1].JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
kulisaci
Příspěvky: 82
Registrován: 09 kvě 2017, 08:56

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od kulisaci » 09 led 2020, 08:20

:shock: Máš můj velký obdiv a držím palce ať už to na jaře máš bez problému a konečně si užiješ tu třešničku na tomhle určitě zatraceně vyčerpávajícím dortu :smt006
Fun car:MX-5 NB 1.8
Daily car: Civic EP2 1.6 vtec sport
SOLD:Primera P11 2.0i SR20DE low budget/weight

Uživatelský avatar
Joseph
Příspěvky: 112
Registrován: 25 črc 2012, 08:18

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Joseph » 09 led 2020, 19:03

To zní jako slušný očistec a peklo, pevně věřím, že na jaře to bude lepší. :)
1995 - Honda Civic EG4 M/T - SOLD
1993 - Honda Civic EG4 A/T - SOLD
2005 - Lexus IS200 M/T - DAILY

flickr ԅ(ˆ⌣ˆԅ)

Uživatelský avatar
PeeT
Příspěvky: 268
Registrován: 11 led 2009, 20:10
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od PeeT » 09 led 2020, 19:07

Dočetl jsem až do konce :-D. Cítím s tebou a držím palce ať se vše podaří :-)
Nissan Almera N15 GTI SR20VE - SOLD
Nissan 350Z EU version Z33 - SOLD
Nissan Skyline GT-R BNR32 - SOLD
Nissan 350Z HR
https://www.facebook.com/Teamrule32

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 241
Registrován: 17 pro 2012, 14:03
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Tom_ » 09 led 2020, 19:34

Nekdy ty auta dokazout fest nasrat a potrapit :D znam to, ale tak z nejhorsiho si snad venku :D Ono jednou na to budes vzpominat s usmevem na rtech :lol:

petan_250
Příspěvky: 1038
Registrován: 23 led 2010, 15:45

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od petan_250 » 10 led 2020, 22:01

pekny vecernicek, 9 stranku jsem procetl celou, preci jen za ta leta to clovek zapomel. Smekam pred trpelivosti, ze vercajk nezacal plachtit vsade po okoli :)
tak na jare, tfuj tfuj
Kdo je za nami? Kdo je pred nami? Tyto otazky blednou ve srovnani, kdo je v nas .... ?
Obrázek

Uživatelský avatar
Wanix
Příspěvky: 325
Registrován: 30 čer 2011, 23:03
Bydliště: Rožnov p. Radh/Brno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od Wanix » 12 led 2020, 08:57

děkuji všem za povzbuzující slova, opravdu si toho vážím

a protože je moje duševní choroba nevyléčitelná, přivezl jsem si dnes domů další zdroj problémů...
Přílohy
DSC_0066.JPG
90' 323F BG GT - ex daily
87' RX-7 FC TII - rotary monster
86' RX-7 FC - crazy swap boro project
92' RX-7 FD - barn find beauty
98' E39 523i - daily
01' MX-5 NBfl Sportive - boro cabrio - sold
77' RX-3 - amazing youngtimer
90' NA Miata 1.8 kompresor - smile machine
"if you don't care for a rotary engine, it won't care for you"

Uživatelský avatar
tomyx
Příspěvky: 153
Registrován: 13 led 2016, 10:16
Bydliště: Kladno

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od tomyx » 14 led 2020, 15:47

Kloubouk dolů za výdrž. Držím palce ať všechno vrní jak má..
pár Nissanů
pár Toyot

Uživatelský avatar
200sxfabi
Příspěvky: 1144
Registrován: 20 črc 2011, 06:19
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Wanix - Mazda RX-7 FC Turbo II

Příspěvek od 200sxfabi » 16 led 2020, 10:04

Držím palce, čím víc starostí tím intenzivnější budoucí radost :)

Odpovědět