Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

vrchy, rallye, okruhy, slalomy, amatérské soutěže

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Odpovědět
Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 30 zář 2018, 15:18

tofoj píše:Pojede někdo v termínu 11.10-13.10? Letos jedu asi naposled. Podvozek, gumy, i převodovka by měly bejt pořešený, tak se těším dost. Chtělo by to nějakej čas, ať pak můžu v klidu přezout na zimní. :-)
Škoda že se opět míjíme :(

Byli jsme s Jančem minulý týden narychlo again again again a budu s několika klienty ve dnech 6-7.10. ...jel bych hrozně rád zase i ve Vašem termínu (ostatně kdy já bych rád nejel že), ale už takhle i skrze klientské akce to mám doma s polovičkou přenapjatý :lol: ....aneb 8 ringů za rok a žádná běžná dovolená... kdo to má a která to (ne)zkousne(?!) :lol: ...kdybych náhodou objevil ještě na ten termín klienty, jel bych (pracovní příležitost již letos jediná propustka :lol:), jinak si to užijte pořádně a ať technika slouží! :wink:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 1626
Registrován: 11 lis 2008, 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od Peca » 15 říj 2018, 09:55

ImolaRed: Ty ještě chodíš do práce? Myslel jsem že už jedeš HoonRing na fulltime :D

Jinak abych navázal na naši debatu..teď jsem viděl onboard Exige S z NS od Sport Auto. Uvážíme-li, že dal full lap za 7:53, BTG by měl za 7:27 a že jede fakt na limitu, tak tvůj čas je hodně impresivní ;) Zároveň to ukazuje že i s prvním V6 Exigem jde zajet hodně slušně, takže to že jsi zatím nenarazil na patřičného soupeře spíš svědčí o skillu majitelů.

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 15 říj 2018, 17:14

Peca: bohužel stále pracuju konvenčně a hoonring je jen zužitečnění příjemného :lol:

Jinak Exige 380 Cup tam má nepletu-li se 7:48 full lap, tozn dejme tomu 7:24-7:30 BTG (průměr rozdílu je 20-22s) ...můj čas není nic světobornýho ani oficiálního, až a kdyby byly top podmínky (rozuměj testovací) vč. 0 obstacles tak bych si s tou 250 Cup věřil na 7:40-7:45 BTG, tedy kolem 8:05-07 full lap. Což by zhruba (opravdu zhruba) mělo odpovídat rozdílu těch aut na okruhu obecně, např. Hethel lap times přenásobeno na délku NS (samozřejmě NS je krapet více flowing (od quidelbacher höhe po aremberg a od ex mühle až po steilstrecke) takže rozdíl v časech Elise R4 vs Exige V6 může být vyšší, nicméně spokojen budu kolem 7:45 BTG ale to je jen o tom trefit podmínky ideál na track dayi - mívají i volno na login na poslední chvíli na některých tak by se to dalo...

Elise S 220 1.41 Yokohama AD07
Elise Cup 220 1.38 Yokohama A048* (not confirmed)
Evora S 1.38 Pirelli P-Zero
Exige Cup 260 1.37.9 Yokohama A048
Elise Cup 250 1.34 Yokohama A048
Exige V6 S 1.32.68 Pirelli P-Zero Trofeo
Evora 400 1.32 Michelin PSS
Exige Sport 350 1.29.8 Pirelli P-Zero Corsa
Evora Sport 410 1.28 Michelin PS Cup2
Exige Sport 380 1.26.5 Michelin PS Cup2
Exige V6 CupR 1.25 Avon ZZR
Exige 430 Cup 1.24.8 Michelin PS Cup 2
311 (Race) 1.19.5 Michelin PS Cup 2

Jinak samozřejmě - jak hovoří všichni co byli na Lotus Driving Experience - tak na Exige a Evoru prostě má hrozně málo lidí koule je ždímat naplno... Resp. jejich skill nedosahuje potenciálu, a to se přesně projevuje běžně na NS kdykoli je potkám... Smutné je co jsem už zmiňoval, a to že často narážím na Alfisty 4C co by si člověk tam spíše spojil s pozérstvím a ony litě bojují - na výjezdech (do)/(u)jedou (+100nm) ale zase na gripu je dojedu a tlačim (Lotus Cup podvozek) ...Je to fajn že si je kupujou správný lidi... U Exigářů vidím spíš kšiltovkáře co umí leda tak otvírat klapku dole u Cockpit bistra :lol:

Jedeme na poslední TF 17-18. listopad (nebude-li poptávka dříve - což asi jo,"že Jano?") :lol:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 1626
Registrován: 11 lis 2008, 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od Peca » 16 říj 2018, 10:00

ImolaRed: hodně zajímavé ty časy! Řekl bych že gap mezi 350 a 380 nebude tak velký, kdyby na 350 obuli Trofea nebo Cup 2. Stejně tak čas Exige S nic moc, na to že je ne Trofeách. Je vidět, že když už, tak to chce minimálně Sport 350. Ještě by byl zajímavý čas Sport 410, pocitově s Connelym za volantem to bylo tak půl minuty :D Můj tip je 1.25.5. Jediné, co mi na 410 vadilo a kde bych čekal změnu oproti 350, jsou sedačky. Nechápu proč to nenechají na Sparcu, jako u Evory. Chlapík co nás prováděl po fabrice ani nevěděl, kdo je dodává (nebo nechtěl říct). Opora v bedrech minimální a přílišný sklon svádějící buď k nahrbení na volant (=bolest zad do 15 minut) nebo jízdě s nataženýma rukama v případě 4-boďáků. Když vím jak v Lotusu dbají na to, jak se šofér v autě cítí a jak s ním komunikuje, tohle fakt nechápu.

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 16 říj 2018, 11:24

Peca píše:ImolaRed: hodně zajímavé ty časy! Řekl bych že gap mezi 350 a 380 nebude tak velký, kdyby na 350 obuli Trofea nebo Cup 2. Stejně tak čas Exige S nic moc, na to že je ne Trofeách. Je vidět, že když už, tak to chce minimálně Sport 350. Ještě by byl zajímavý čas Sport 410, pocitově s Connelym za volantem to bylo tak půl minuty :D Můj tip je 1.25.5. Jediné, co mi na 410 vadilo a kde bych čekal změnu oproti 350, jsou sedačky. Nechápu proč to nenechají na Sparcu, jako u Evory. Chlapík co nás prováděl po fabrice ani nevěděl, kdo je dodává (nebo nechtěl říct). Opora v bedrech minimální a přílišný sklon svádějící buď k nahrbení na volant (=bolest zad do 15 minut) nebo jízdě s nataženýma rukama v případě 4-boďáků. Když vím jak v Lotusu dbají na to, jak se šofér v autě cítí a jak s ním komunikuje, tohle fakt nechápu.
Mě prostě na 350 Sportu přišlo jasně znát, že je ten motor poddimenzovaný a že podvozek je příliš kompromisní ("silničně zaměřený). Prostě stále zastávám názor, že vrcholový Cupový Elise je na sypání lepší než základní Exige V6. Dobrá, možná ne na čas, kde bude Exige rychlejší, ale ten feel, ortodoxnost a zábavnost je prostě jinde. Dále i to, když srovnám aspekt, že Leoš říkal, že na 350 Sport vyžvejkal již na okruhu uložení a dal tuhé unibaly od Nitronu (ofiko od Lotus Motorsport) a já na 250 Cup prostě problém s vůlemi v podvozku nemám.... cca 100 ostrých kol na Ringu a podvozek nejeví sebemenší náznak rozdílu od novoty.... Je fakt, že už vizuálně má 350 Sport (podobně jako 220 Sport Elise) jiné uložení, jiné toe links, atp... Nemohu si pomoci - základní Exige V6 či 350 Sport vyžadují na ostré sypání příliš mnoho úprav, aby dávaly smysl... chce to rovnou buď ojeté starší typy jako V6Cup, 380 Sport či 380 Cup anebo dnes 410 Sport či 430 Cup... Dostaneš to co si zaplatíš... a upravovat Lotus je do značné míry nesmysl, když to jde řešit vyšší verzí... Nicméně vidět odkrytovaný Elise či Exige, tu šasi a celou tu techniku, to je prostě porno a konvenční auta se můžou jít zahrabat... základ technologie šasi je starý 22 let, takže furt tu jsou ty správné funkční 90*s :lol: Jinak k sedačkám - mě přijde že všechny maj krapet vakl co do těla - potřebujou všechny harnesy... Jezdil si na akci ve 4 bodech? Mě to vyřešilo veškeré výtky proti těm sedačkám, ale je holt těžké udělat jednu skořápku všem postavám "uni" :wink:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 1626
Registrován: 11 lis 2008, 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od Peca » 16 říj 2018, 11:59

Nejezdil jsem se 4-bodama, ale mám pocit, že bych pak při správném nastavení na pedály nedosáhl na volant, což je u Exige bez posilovače nepříjemné.
Anyway, k tématu vyšší model vs starší upravený. Když se podívám na ceny v UK, kde je přece jen větší reprezentativní vzorek, tak cca stejně staré (nové) 350 Sport - 380 - 410 je skok cca 10k liber. Za 300 tisíc přece můžu pořídit 3-cestné Nitrony, komplet Alcon floating kotouče se závodníma destičkama, harness bar a pásy, Trofeo obutí a ještě mi zbyde 100k na benzín a provoz. A pokud slevím z nároku že musí jít o zánovní auto a spokojím se např. s 2016, jsem dalších 400k v plusu. Melu blbosti? :)

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 16 říj 2018, 12:36

Peca píše:Nejezdil jsem se 4-bodama, ale mám pocit, že bych pak při správném nastavení na pedály nedosáhl na volant, což je u Exige bez posilovače nepříjemné.
Anyway, k tématu vyšší model vs starší upravený. Když se podívám na ceny v UK, kde je přece jen větší reprezentativní vzorek, tak cca stejně staré (nové) 350 Sport - 380 - 410 je skok cca 10k liber. Za 300 tisíc přece můžu pořídit 3-cestné Nitrony, komplet Alcon floating kotouče se závodníma destičkama, harness bar a pásy, Trofeo obutí a ještě mi zbyde 100k na benzín a provoz. A pokud slevím z nároku že musí jít o zánovní auto a spokojím se např. s 2016, jsem dalších 400k v plusu. Melu blbosti? :)
Zvláštní - posez v Elise / Exige považuju za totožný a výše uvedený problém nemám, ovládání vyhovuje super, ale každej máme jinou postavu... Jedině holt blbě vidim při nájezdu z vedlejší...

Je tam jeden aspekt při tom cenovém srovnání - a to hotový originální auto a auto upravený - ve spojení s aspektem udržení ceny a jejího poklesu. Možná ještě práce za úpravy je třeba zohlednit (ne každý si to upraví v garáži sám, ale spousta lidí jo samozřejmě). Nicméně pokud by šlo o rozdíl 100k tak neváhám a připlatím si za hotové auto, pokud by měl být rozdíl 400 tak je to věc jiná - ale je to to samý jako nové / ojete ...záleží jak moc člověk řeší 400tis v ceně auta kolem 2 mega třeba... může to být rozhodující ale mohou to být už zanedbatelné drobné... Je to věc individuální. Takže blbosti nemeleš ale nelze to paušalizovat. Jinak ty vyšší verze maj samozřejmě i jinou techniku motorů, jsou nacpaný předraženym karbonem atp... takže může to mít overall výhody i nevýhody. Jelikož já mám však rád auta co nejvíce hotová z fabriky = za mě bych volil hotový dražší kus a udržovat ho v origo stavu, s menším poklesem hodnoty (který je imanentní všem lepším verzím Lotusu) než ušetřit a "ladit" nižší verzi.... Nicméně každý z nás je jiný, paušálně nelze říci co je úplně lepší :wink:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 17 říj 2018, 09:00

Tak NS změnil termíny - poslední TF 17-18.11 zrušil, tak jedeme 10-11.11 kdyby se někdo chtěl přidat :wink:

Jinak k těm pomalu jezdícím exigům V6 na ringu, zde je typické video jak tam jezdí a prodávají tam minutu až minutu a půl... Celkem ošklivý necit pro stopu a scvrklý koule, samozřejmě nikdo učený z nebe nespadl, ale třeba dle videjí a popisů tam tento člověk poprvé není a ani tam neprohání první auto... Škoda, a takto tam jezdí skoro každej s Exige V6 :cry:

https://www.youtube.com/watch?v=Jfxwd_8Fbeo

Booože jak by tam s timto náčiním to BTGéčko padalo kolem 7:30 kolo za kolem :lol:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 1626
Registrován: 11 lis 2008, 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od Peca » 20 říj 2018, 11:02

No je vidět že borec jede spíš na jistotu, nechává si rezervu - ať už vědomě nebo se prostě bojí. Nicméně kdyby jel plnou palbu tak možná ten olej nedá :( 7:30 kolo za kolem nevím nevím, za ideálních podmínek možná, vzpomeň na čas Sport Auto.

Uživatelský avatar
Peca
Příspěvky: 1626
Registrován: 11 lis 2008, 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od Peca » 21 říj 2018, 20:24

ImolaRed: Jo a když jsi zmínil possible next level v podobě Caterhamu, nechtělo by to spíš něco sofistikovanějšího?
https://www.radicalsportscars.com/our-cars/sr1
https://www.evo.co.uk/zenos/e10-r/17255 ... e-best-yet
https://www.evo.co.uk/Ariel/Atom

Vše cca v hodnotě Tvého jetého Elise ;)

https://www.youtube.com/watch?v=16ndbQCMskU (doporučuji shlédnout celou epizodu, kde je i race mezi Arielem a Catem).

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 23 říj 2018, 12:55

Peca píše:ImolaRed: Jo a když jsi zmínil possible next level v podobě Caterhamu, nechtělo by to spíš něco sofistikovanějšího?
https://www.radicalsportscars.com/our-cars/sr1
https://www.evo.co.uk/zenos/e10-r/17255 ... e-best-yet
https://www.evo.co.uk/Ariel/Atom

Vše cca v hodnotě Tvého jetého Elise ;)

https://www.youtube.com/watch?v=16ndbQCMskU (doporučuji shlédnout celou epizodu, kde je i race mezi Arielem a Catem).
Jenže ono je to právě o tom, že dinosauří technika Catu s řádným NA motorem je právě to co láká oproti sofistikovanosti.

Radical -bez homologace, nevím zda se ještě dělá SL verze, celkem velké servisní náklady a nic extróvní spolehlivost - vyloučeno
Ariel - opět spíše horší spolehlivost dle tvrzení majitelů - velice láká, ale aspekt nižších servisních a provozních nákladů se vytrácí či je rizikový - OK až budu jednou bohatší a budu moci mít více aut, bude jedním z nich, ale do té doby... (ta stejně nikdy nenastane takže je o starost méně)
Zenos - velká neznámá, opět na to z hlediska ověřenosti nizkých nákladů nepřipadá nějak úvaha

Cat má atmosferický motor a ověřeně nejnižší náklady na provoz a údržbu - je přesně to co dnešní doba potřebuje! Dinosaura co funguje už 50 let... Konečně hypotéza obměny je časově zcela neurčitá, můžu mít Lotus ještě pár měsíců, ale klidně příštích 20 let... Nenapadá mě zatím potřeba obměny, je to pouze hypotéza v akademické rovině. Ta zábavnost co dává a pocit jakým to dává je to nejdůležitější. A co pokud se někdy zastavím na čísle 7:45, když pocitově je to v tý motokáře jak 6:45 :lol: je to fakt fuk. Jde jen asi o to jak dlouho bude dobře sloužit ve válce a zda někde nepadne v boji, ať už by to mělo být na jakýkoli způsob...

Někdo má potřebu furt řešit obměnu aut, já ne - mě slouží jedno vždy roky a se spokojeností, řešení obměny, častost, střídání, kumulace atp... leda v oblasti žen, leda tam... :lol:
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od blesk666 » 23 říj 2018, 17:08

ked Cat tak ktory? niektori tvrdia ze zakladny Roadsport, ale tiez som ja osobne zastanca kupovat vzdy top verziu a teda 420R (v ramci financnych moznosti)

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 23 říj 2018, 20:16

Ony se ty verze s EU homologací jmenují a označují jinak již...

Dovedu si představit i 1,6 - 275R

Ale raději samozřejmě top atmo verzi - 485 CSR s 240hp a 2,0
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Uživatelský avatar
ImolaRed
Příspěvky: 476
Registrován: 04 lis 2012, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nürburgring Nordschleife - Touristenfahrten

Příspěvek od ImolaRed » 24 úno 2019, 12:57

Zdravím milovníky NS,

níže uvádím jako každý rok nejvhodnější termíny TF, resp. víkendy / prodloužené víkendy, kdy se jezdí nejvíce.

Většinu, či všechny tyto termíny a i různé jiné operativně na NS budeme (samostatné i více či méně klientské akce) - rádi se s kýmkoli potkáme či budeme rádi za zájem ke společné akci / participaci :) nejen samozřejmě v rámci TF, ale i případných uzavřených Trackdays. Nejčastěji jezdíme od čtvrtka do pondělí, takže ty termíny jsou běžně širší než níže :)

19-21 duben
10-12 květen
30 květen - 2 červen
14-16 červen
28-30 červen
19-21 červenec
16-18 srpen
13-15 září
1-3 listopad

průběžně a přesně aktualizované info vč. úplně náhlých akcí na poslední chvíli (tzv. priority call) naleznete zde:

https://www.hoonring.cz/nadchazejici-akce/

Jak říkám, budeme a jsme rádi za každého pohodáře, s kterým se zde potkáme, bez ohledu, zda bude zájem o případnou přímou participaci na něčem co nabízíme (zajištění coachingu, odtahů vozidel či komplexních společných akcí). - Jsme tu primárně pro skupinovou zábavu s jakýmikoli fajn lidmi :smt006

Někteří z Vás, se kterými jsem v rámci SZ či mailů loni řešil nějaký zájem o společné výlety, nechť se ozvou a domluvíme cokoli :)

Ať Vám auta slouží a na shledanou v pekle!
WWW.HOONRING.CZ - NS COACHING AND SERVICES

Odpovědět